Olie bij de BOUGIEKABELS

Gestart door erickie, 14-08-2009 23:06:21

Vorige topic - Volgende topic

erickie

Hoi roffelaars,

Ik heb vandaag ff De beest uitgehangen met m'n roffel. Eerst de motor een half uurtje wakker laten worden en toen....Ach je kent het wel...Plnken met die bak.

Bij het laten afkoelen van de motor na parkeren, deed ik de kap ff open en zag dat er onder de bougiekabelkap  in de groeven op het blok olie lag.

Ik heb heel wat reacties gelezen en kom uit op kapotte koppaking !?. \

Met andere woorden duur grappie misschien.

Zou het iets anders kunnen zijn ?

groeten,

Eric
S60 2.5T 2007.

-D©©©L-

Rubber van de olievuldop. voor 2 euro heb je een nieuwe/verse/originele.

erickie

Dank je Marco...Slaap ik toch wat beter vanavond. Als het werkt bier van mij d :eusa_dance:e volgende meeting.
S60 2.5T 2007.

mevita

Ik kom uit op je carteronluchting, zou ik zeker ook even controleren,

gr mevita

erickie

Carter checken op verstoppingen Check! doe ik ook meteen morgen.
Bedankt Mevita.
S60 2.5T 2007.

-D©©©L-

De kopontluchting misschien wel, dan zou de slang op de kop (links van de vuldop) los moeten zitten of gescheurd zijn. 
Heb nog nooit olie zo hoog uit het carter zien springen, onder het bougie deksel door.  ;D
carterventilatie lijkt me dan ook erg sterk.

mevita

Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2009 00:46:42
De kopontluchting misschien wel, dan zou de slang op de kop (links van de vuldop) los moeten zitten of gescheurd zijn. 
Heb nog nooit olie zo hoog uit het carter zien springen, onder het bougie deksel door.  ;D
carterventilatie lijkt me dan ook erg sterk.
Nou ik had ook een probleem dat er onder bougie deksel olie lag ,heb toen een nieuwe oliedop geplaatst maar er bleef telkens olie onder deksel komen, daarna heb ik de carterontluchting schoongemaakt waarna het olieprobleem bij het bougiedeksel opgelost was,

gr mevita