Motor te arm?

Gestart door Turbobiker, 28-07-2008 11:50:30

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Auto schokte heel lichtjes bij koude motor en sinds een week of twee brandde mijn lambda ook. Nu was het toch al tijd om de bougies, kabels, rotor te vervangen en dat heb ik dus ook gedaan.

Computer uitgelezen en lambda fout was 'te rijk of arm bij stationair'. De oude bougies waren allemaal wit uitgeslagen, dus motor loopt te arm.

Is dit dan ook bij belasting? Of kan de verkleuring komen alleen door stationair te arm te lopen?

Schokken is nu weg. Na een halve dag en 4x starten zonder kraak en zonder te gaan branden, startte de motor de eerst volgende 2x met een kraak en bij de eerste keer ging meteen mijn lampje weer aan. (daarna nog 4x gestart en kraak is nu weg)

Wat kan de oorzaak van het arm lopen zijn?
De Tussenpaus

Philip850

zou het iets te maken kunnen hebben met de brandstofdrukregelaar of brandstofpomp?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Jeroentjuh

Nergens vaccuumslangetje rot?

thuur

Citaat van: Turbobiker op 28-07-2008 11:50:30
Auto schokte heel lichtjes bij koude motor en sinds een week of twee brandde mijn lambda ook. Nu was het toch al tijd om de bougies, kabels, rotor te vervangen en dat heb ik dus ook gedaan.

Computer uitgelezen en lambda fout was 'te rijk of arm bij stationair'. De oude bougies waren allemaal wit uitgeslagen, dus motor loopt te arm.

Echt helemaal wit, of wittig/grijzig naar bruinig hoe dichter bij de schroefdraad?

Citeer
Is dit dan ook bij belasting? Of kan de verkleuring komen alleen door stationair te arm te lopen?

Lijkt me niet dat ze verkleuren van een minuutje stationair lopen :-\

Citeer

Schokken is nu weg. Na een halve dag en 4x starten zonder kraak en zonder te gaan branden, startte de motor de eerst volgende 2x met een kraak en bij de eerste keer ging meteen mijn lampje weer aan. (daarna nog 4x gestart en kraak is nu weg)

Wat kan de oorzaak van het arm lopen zijn?

Te veel lucht, of te weinig brandstof (bij technische systemen kun je bij storingszoeken nog altijd best er van uitgaan dat het 1 oorzaak heeft). Goed controleren op vacuumlekkage (knijpen/duwen/trekken in alle slangen en goed luisteren met lopende motor). Brandstofdruk meten, drukregelaar testen (al zal ie eerder te rijk lopen dan), injectors laten reinigen met testrapport.

Gr ;)

Turbobiker

Citaat van: thuur op 28-07-2008 23:04:31

Echt helemaal wit, of wittig/grijzig naar bruinig hoe dichter bij de schroefdraad?

Echt wit.

Motor lijkt in orde, maar ik ga slangetjes controleren.

Wagen haalt overigens ook topsnelheid bij lange niet.

Dank voor de input iig
De Tussenpaus