mn dochter wil een 850!!

Gestart door marcelV70R, 28-05-2008 18:51:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Methode

Citaat van: moderators op 29-05-2008 20:19:10

Dus
1. Kim is geen student
2. Kim wil graag een 850
3. Marcel gaat op zoek naar een 850 voor Kim

Graag weer ON TOPIC

Misschien kan Kim zich voorstellen! Met foto uiteraard.
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Jeff

Citaat van: Methode op 29-05-2008 22:00:22
Citaat van: moderators op 29-05-2008 20:19:10

Dus
1. Kim is geen student
2. Kim wil graag een 850
3. Marcel gaat op zoek naar een 850 voor Kim

Graag weer ON TOPIC

Misschien kan Kim zich voorstellen! Met foto uiteraard.

Haha zoek je nog een vriendin ;D













Oh Sorry jongens was ff on Topic!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

marcelV70R

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 18:05:35
Dat laatste geld vooral voor mensen met enkelt een militair rijbewijs die vaak nog ERG veel te leren hebben op de Nederlandse weg vergeleken met 18 jarige CBR getoeste kandidaten.
Ik praat uit ervaring (18 jaar bij dat bedrijf).


Hier kim zelf even!!!

dat is wel leuk dat je ook 18 jaar bij het bedrijf hebt gezeten, maar dan weet je dus ook dat wij gewoon cbr getoetst worden, en gewoon op de openbare weg rijden??
DUS officieel CBR examen, gewoon echte examinatoren er naast
PLUS nog een examen terreinrijden. (Met een grote lompe bak MB :eusa_whistle:)
en voor de rest gemiddeld 4 weken lang zo'n 2.5 uur per dag op de openbare weg rijden.

En dan zei je ook nog iets over in een grote lompe bak rijden, want dat is een volvo 850 eigenlijk wel....

Nou ... dit is ook nog is mijn voertuig!!

ook best een beetje groot en lomp!!

Kim


Turbo-Geek

Kim,

Niks ten nadele hoor maar ik denk niet dat je de YPR qua rijden kan vergelijken met een auto. Ik zit al bij de 'baas' sinds 1990 en heb ook de nodige rijbewijzen gehaald (Incl het F Rijbewijs voor oa Leopard 1V en Leo 2).
Het rijden op een YPR is anders dan het rijden met een auto op de openbare wagen en dat weet je zelf ook wel.

Mij maakt het niks uit wat je koopt, maar ik probeerde enkel advies te geven aan iemand die 18 is (of wordt) vwb een eerste auto.
Ik rijd zelf een 850 en het is een prima auto maar er wordt op dit forum gedaan alsof dat de enige wagen in NL is terwijl er juist zoveel andere wagens zijn die ook erg fijn zijn en in ieder geval 'in mijn ogen' een betere taak vervullen als eerste auto.

Maar goed, doe wat je goed dunkt  :eusa_whistle:

Wellicht tot ziens volgend jaar in TK (Tarin Kowt), ja ik hoorde het van je vader.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Emiel

Dump die YPR en neem een 240...



Rijden met km vergoeding etcetc... ;D

Turbo-Geek

Nah, de YPR is een betrouwbaar monster en heeft zich al bewezen in oa Afghanistan. De enige personen auto's die het daar volhouden zijn Totyota's .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

marcelV70R

dat weet ik ook wel dat dat anders is,
maar je suggereerd dat als je je rijbewijs bij defensie haalt,
je dus eigenlijk niet kan rijden en dat je het kado krijgt!!
daar ben ik het dus NIET mee eens.
tuurlijk kan je nog niet goed rijden,
maar dat kan dus bijna niemand die zn rijbewijs net heeft hehaald.
je moet het in de praktijk leren.
oh ja, ik wil eigenlijk een C70 cabrio!!! (een roze)8) 8)

Kim

elianmars

Citaat van: marcelV70R op 30-05-2008 00:05:01

oh ja, ik wil eigenlijk een C70 cabrio!!! (een roze)8) 8)

Kim

Zie je wel dat je helemaal geen 850 wilt!  :eusa_doh:

Turbo-Geek

Kim,

Ik moet eerlijkheidshalve idd zeggen dat ik doorgaans NIET onder de indruk ben van de verse chaufs die hun rijbewijs in dienst hebben gehaald.
Ik merk meestal direct het verschil tussen iemand die zijn rijbewijs net buiten dienst heeft gehaald of iemand die het in dienst heeft gehaald.
Dit geld natuurlijk niet voor iedereen maar vaak is het wel zo. Dit heeft niks te maken met mannen, vrouwen, onderdeel of afkomst maar dat is gewoon mijn ervaring gedurende de laatste 18 jaar.
Het wordt ook redelijk onderbouwd door de diverse schade rapporten en de steeds strenger wordende regels mbt voertuigen, want de schades liepen de pan uit en tegenwoordig wordt ook steeds vaker een deel van de schade verhaald op de Ch, dat zegt ook wel wat.
Het klopt ook wel want in principe maken niet alle militaire chauffeurs per definitie altijd veel 'openbare weg' km's en doen dus wel voertuig kennis op maar niet altijd in het dagelijkse verkeer.

Het rijbewijs 'kado krijgen' is wat sterk uitgedrukt maar ik ben wel van mening dat het simpeler is dan buiten Defensie.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

gerardgrobben

#69
het begint hier ernstig naar Foef te stinken...


een beetje huzaar rookt paardehaar.
Verder veel succes, meis, met je aspiraties. Roze? Was dat geen onderzeeër?


enne, Majesteit, nog bedankt voor de kerstpakketten 1986 en 1987, van de COKL - a'foort
tuba or not tuba, that's the question

Vulk

Ik zie niet in wat er mis is met een 850 als eerste auto. Relatief goedkoop, veilig, ruim, rijdt heerlijk....

Hoeft daarom niet direct een turbo te zijn, een 10-klepper of zelfs een 2-liter is snel genoeg. Mochten mijn kinderen later per se een Volvo willen dan zal ik ze zeker niet tegenhouden, integendeel.  :evil:

V70geRwin

Tijdens diensttijd ook het roze papiertje dmv overschrijven kunnen bemachtigen  ;D
Het is net als met alles, als je goed wil leren autorijden moet je het gewoon zelf doen.

YPR ook wel eens in gereden, bruut lomp apparaat met die sticks  ;D
Ook wel leuk dat je geen rem hebt   8)

Maar Kimmetje, wordt het niet tijd voor een eigen account hier?
(en ff voorstellen natuurlijk  :evil:)

P.s. mijn vriendin wil ook een 850 dus je bent in goed gezelschap :eusa_clap:

FGG

Mijn visie: als je je rijbewijs hebt gehaald (Defensie of civiel) dan mag je rijden, je kunt nog niet rijden. :eusa_snooty:

En die YPR's zijn idd leuk om een uurtje in te crossen. Zelf gereden met YPR, LEOI en LEOII op o.a. Sennelager. :eusa_dance:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Methode

Citaat van: marcelV70R op 29-05-2008 22:49:15

Nou ... dit is ook nog is mijn voertuig!!

ook best een beetje groot en lomp!!

Kim

Hoi Kim,

Alle ongelikte beren ten spijt, welkom op het Forum. Leuke auto van de zaak. Menig jongensdroom gaat harder kloppen van al dat brute geweld in handen van een dame.

Misschien dat we ter zijner tijd nog foto's mogen bekijken van je 850. Ondanks alle stemmingmakerij en andere prietpraat het volgende:

1. Je hebt een rijbewijs, dus mag je met een 850 deelnemen aan het verkeer
2. Je wilt (eventueel) een 850 aanschaffen. Een juiste en terechte keuze.






Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

993GT2

#74
In de opinie van de gemiddelde Nederlander (en dan vooral de mannelijke onder ons die nog een aantal maandjes mochten "dienen" onder de wapenrok) leeft nog steeds de gedachte dat je bij Defensie je rijbewijs krijgt zodra je:

-3 minuten stil in de houding kunt staan
-het verschil weet tussen een sergeant en een wachtmeester
-de hindernisbaan kunt 'overwinnen' binnen 4 minuten
-een scheet kunt laten langer dan 10 seconden en waarvoor de rest van je peloton even verplicht met het reservegezicht op loopt

Ik heb zelf 14 jaar in een uniform rondgehuppelt en moet zeggen dat de rij-opleidingen binnen de krijgsmacht absoluut zijn verbetert en aan hogere normen voldoen dan, pak 'm beet en trek 'm stijf, 15 jaar geleden.

Dat je bij Defensie binnen een aantal weken je rijbewijs kunt halen (of zoals dit lichaam binnen 1,5 dag) tijdens een rij-opleiding is toch niets anders dan wanneer je in de burgermaatschappij een cursus neemt waar je binnen 10 dagen je papiertje kunt halen?

Uiteindelijk krijg je bij je rijlessen de theorie aangeleerd en de praktische vaardigheden maar de uiteindelijke ervaringen doe je puur en alleen op wanneer je in je eerste autootje stapt (of dat nou een Volvo is of welke andere dan ook)


Als je dochter een 850 wil dan koopt ze toch lekker een 850. Ik wens haar veel veilige en prettige km's op 's Heeren wegen ;)
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs