Welke pech tijdens een reis ?

Gestart door ovlov 058, 31-05-2008 12:34:56

Vorige topic - Volgende topic

jberg

motortemp liep elke keer in t rooie bij mijn mitsubishi galant gti 16v van 92 bij temperaturen van boven de 30 graden in zuidfrankrijk, dus elke keer bij bergje op ramen open en verwarming vol aan.
en dat bij 30 +

in nl bleek dat de radiator vol vliegen zat

MarcoV

Vorig jaar moest ik naar een volvodealer in Montpellier omdat de auto inhield op gas!
Bleek later bij Mesman verholpen door andere ijsbuisjes te plaatsen maar in Frankrijk constateerde de garage een gescheurde aandrijfashoes.
Bleek onderweg naar Montpellier gescheurd en mijn hele wiel zat onder het vet!
Daar maar gelijk laten maken á 340,- :eusa_wall:
Hopelijk dit jaar zonder problemen naar Frankrijk, is as zaterdag al :eusa_dance:

MarcoV ;)

Vulk

Ik krijg al schrik om op vakantie te gaan als ik dit alles zo lees.

Vertigo

Citaat van: Vulk op 01-06-2008 11:23:09
Ik krijg al schrik om op vakantie te gaan als ik dit alles zo lees.

Dan moet je eens een topic openen welke pech mensen allemaal hadden buiten de vakantiereis om! dan ga je heel graag weer op vakantie.

Vulk

Of gewoon dit topic eens openen op een Renault-forum. :)

Vertigo

Citaat van: Vulk op 01-06-2008 11:32:06
Of gewoon dit topic eens openen op een Renault-forum. :)

Jaja, wrijf het er nog maar even in:
Citaat van: Vertigo op 01-06-2008 10:02:28
8 jaar geleden met een Renault 21 naar Italie op vakantie geweest....

Schade 1.083.000 lire

Turbo-Geek

Je kan wel 10 miljoen vakantie scenarios posten maar als je gewoon de auto goed onderhoud/laat onderhouden en voor de zomer ff een inspectie doet dan is er niks aan de hand.
Zaken zoals bijv. een gescheurde aandrijfhoes zijn gewoon een kwestie van niet goed/regulier onderhoud en die zijn tijdig te ontdekken voordat de zaak daadwerkelijk scheurt.

Als je ouderwets pech hebt sta je met je trouwe Volvo ook gewoon langs de kant van de weg dus gewoon NIET druk om maken en gewoon je zaken op orde hebben en genieten van de vakantie.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Simplicity

pfff ik heb pas pech gehad... ga normaal nooit op vakantie met m'n roffel maar moest voor "school" naar Le Havre (600km) en oh wat een pech... onderweg ging zomaar een oranje lampje branden als ik op m'n rempedaal duwde... is toch niet zomaar een rem licht naar de haaie... ;D

Variantje: Welke pech tijdens een reis? dat m'n schoonmoeder mee moest :-P

thuur

Citaat van: ovlov 058 op 31-05-2008 12:34:56
Kunnen we Allemaal misschien iets van opsteken om te voorkomen.

Ik zie echt niet hoe je je voordeel kunt doen van die horrorscenario's hier..

Heb zelf ooit een H7 lampje stuk gehad op vakantie, en geen reserve bij me. Ben ik in de schemer naar het dichtsbijzijnde tankstation moeten rijden :D

Gr :eusa_think:

Nunki

turboslang eraf in de alpen. Wegenwacht had gelukkig nog 1 klem-strip (hoe heten die dingens) Vervolgens weer lekker door kunnen rijden.

ovlov 058

Citaat van: thuur op 01-06-2008 14:23:18
Citaat van: ovlov 058 op 31-05-2008 12:34:56
Kunnen we Allemaal misschien iets van opsteken om te voorkomen.

Ik zie echt niet hoe je je voordeel kunt doen van die horrorscenario's hier..

Heb zelf ooit een H7 lampje stuk gehad op vakantie, en geen reserve bij me. Ben ik in de schemer naar het dichtsbijzijnde tankstation moeten rijden :D

Gr :eusa_think:

Misschien al een voordeel, reservelampjes meenemen :eusa_dance:

Kingfisher

Gelukkig nog nooit pech/schade o.i.d. gehad tijdens de vakantie.
Dit jaar voor het eerst met de prive V70 op vakantie (Denemarken, Noorwegen,Zweden) dus maar hopen dat deze traditie wordt voortgezet :)

joebar

Op een camping aankomen, en daar een mede volvorijder (740 dus) treffen, met de koppeling kapot...Man en gezin helemaal in zak en as, geen budget meer, vrouw liep te huilen
was niet meer te bedienen.... Daar ik altijd een basisset gereedschap heb, kon ik wel even kijken....
Geul van 75 cm gegraven, auto erop bak eraf, druklager defect , helemaal aan gort...
Ik via thuisbasis druklager op laten sturen, kwam 3 dagen later aan, en boel weer gemonteerd...
Al met al 4 uurtjes werk, 2 liter calvados , en een heleboel cola verder lipe die weer als een nieuwe....
Kheb nog nooit zulke dankbare mensen meegemaakt, hele vakantie geen lire uit mogen geven aan drank. krijg nog elk jaar met kerst en verjaardag een kaartje uit Polen.....

Zou dat bij een 850 helaas niet kunnen doen op de camping

KIM

De brandstofpomp van de witte GLT in Frankrijk. Auto kon nog wel rijden op LPG, maar dat hebben ze in Spanje niet...
Pompje was origineel en dus 300 Euro. Kon ik 'm er zelf inzetten.

reMARKable

tijdens de reis van nederkand naar zwitserland. Vlak voor de grens bij zwitserland scheurt de radiateur open... (is in elkaar geperst aluminium of zo iets en op die naad was die helemaal open!!!)
Naar de parkeerplaats gestuurd en ff zoon manneke gebeld en naar de VOLVO garage laten brengen. Nieuwe radiateur met spoedzending laten komen. Hotel overnachting bij de vrouwlijke belgiese partner van de garage eigenaar en de volgende ochtend spulletje gemonteerd en gaan met die banaan   8)