Spoorverbreders 10-15mm 850

Gestart door JJ, 01-06-2008 11:58:05

Vorige topic - Volgende topic

JJ

Iemand ervaring met 15mm spoorverbreders achter icm met originele banden 205-45-17? (Titans)

Wellicht dat dit goed gaat als ik de ruimte tussen band en wielkast bekijk.. of is 10mm de max?

Iemand zelf ervaring hiermee? En iemand ervaring met spacers en 225 banden. Wat als ik er in de toekomst misschien 225-40(45->tellerafwijking)-17 onder monteer?

Alvast bedankt!

EDIT:
ter info: ik heb nivomats dus hij staat soms wat lager als ie een tijdje geparkeerd heeft gestaan. De auto is verder helemaal origineel.

M a r c

10mm gaat zeker, 15mm ook als de wagen niet verder verlaagd is
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JJ

Is 10mm nog de moeite waard? Ga je dit verschil goed zien?

M a r c

ja, je hebt ook langere wielbouten nodig overigens.  Een 5mm spacer gaat nog met de originele bouten.

info@europeantuning.nl

JJ

Ik heb in apeldoorn een adresje gevonden en via marktplaats deze info aangevraagd:

Een set(2) spoorverbreders van 15 mm komt op 79,00 euro.
10 verlengde bouten (M12x1,75) komen op 29,50 euro
Verzendkosten zijn 5,00 euro.
Totaalprijs alles inclusief 113,50 euro

Die wielbouten zijn bij 10mm wel nodig inderdaad.  .

225 en 15mm gaat waarschijnlijk iets te veel van het goeie worden. Met name als mijn nivomats in de ruststand staan... Dan is 10mm denk ik de veiligste optie icm met 205 en straks mss 225?

Zag je website trouwens-> mooie auto ook!

JJ

Heeft er iemand 225 achter met 15mm spacers?

elianmars

Gaat volgens mij niet goed komen, 225 banden met 15 mm spacers. Bij mij liepen 215 banden al aan met 15 mm spacers.

M a r c

Hangt helemaal van de velg af.... niet van de bandbreedte

Wel lelijk die stalen verlengde wielbouten, dan moet je ze voor ook doen anders is het contrast te groot met de originele hoge verchroomde Volvo-bouten.

info@europeantuning.nl

animalT5R

Citaat van: elianmars op 03-06-2008 20:20:39
Gaat volgens mij niet goed komen, 225 banden met 15 mm spacers. Bij mij liepen 215 banden al aan met 15 mm spacers.
Is dat niet op de vooras Marcel?
Mijn zwarte T-5R had achter 225 zonder problemen,en voor 215,dat was ook de max voor de vooras,anders liep het inderdaad op de vooras aan.Weet alleen niet of je met 225 achter ook nog 15 mm spacers kan toepassen,maar 225 zonder spacer gaat wel goed.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Eugene

Citaat van: JJ op 03-06-2008 19:18:54
Heeft er iemand 225 achter met 15mm spacers?

Jup, icm 18"Tritons. Dat loopt aan, dus een kwestie van je spatbordrand ombuigen of een stuk af flexen.

If it's not blown, it sucks...

willow

Ik heb 20mm,  verlengde verchroomde Volvo bouten koni dempers en versterkte Volvo veren, niets aan de hand, schuurt niet in de wielkasten de wagen zakt niet.
De achter kant, dus 20mm per kant.  (215/ 45)

JJ

Citaat van: M a r c op 03-06-2008 20:33:33

Wel lelijk die stalen verlengde wielbouten, dan moet je ze voor ook doen anders is het contrast te groot met de originele hoge verchroomde Volvo-bouten.

Ik heb titans (met nu 205/45/17), overweeg hierna 215 of 225 maar welke spacers kan ik hier dus nog max mee combineren? Waarschijnlijk verschilt het nogal bij iedereen?

elianmars

Bij mij ging het om Titans met 215 banden. Die liepen aan met 15 mm spoorverbreders (aan de achterkant, Johan).

JJ

Citaat van: elianmars op 04-06-2008 22:05:05

Bij mij ging het om Titans met 215 banden. Die liepen aan met 15 mm spoorverbreders (aan de achterkant, Johan).

dus je verwacht dat 225 met 10mm ook zal aanlopen?

RRRRR_Ramon

Bestaan er wel verchroomde lange(re) bouten? Ik zit ook wel eens te denken aan een beschaafd spacertje aan de achterzijde.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪