GROTER VLIEGWIEL V-70 TDI

Gestart door knoopie, 03-07-2008 16:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knoopie

ben aan het overwegen om mijn tdi te kietelen bij european tuning maar helaas hij is te oud (99)
en mark gaf mij een ander goed advies.....

ik heb contact op genomen met fasttech en de jongens geven aan dat het verstandig is om er een groter vliegwiel in te laten zetten naast het chippen....i.v.m het trillen in de 5é versnelling  :eusa_think:

gezien ik een technisch probleem heb,zie rubriek wie ben ik, volvo v-70 uit gouda  wilde ik graag jullie advies daar over horen......
ben erg benieuwd!!

alvast  bedankt
groetjes richard   ;)

volvo 2.5 tdi bwj99 327000km gelopen
vhg-motor volgens fasttech

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: knoopie op 03-07-2008 16:45:14
ben aan het overwegen om mijn tdi te kietelen bij european tuning maar helaas hij is te oud (99)
en mark gaf mij een ander goed advies.....

ik heb contact op genomen met fasttech en de jongens geven aan dat het verstandig is om er een groter vliegwiel in te laten zetten naast het chippen....i.v.m het trillen in de 5é versnelling  :eusa_think:

gezien ik een technisch probleem heb,zie rubriek wie ben ik, volvo v-70 uit gouda  wilde ik graag jullie advies daar over horen......
ben erg benieuwd!!

alvast  bedankt
groetjes richard   ;)

volvo 2.5 tdi bwj99 327000km gelopen
vhg-motor volgens fasttech

Ik zei toch dat ET onze wagen niet kan tunen  ;)

Vreemd verhaal van het vliegwiel, trouwens. Er rijden hier meerderen met Fasttech software, maar ik heb niemand gehoord over dat vliegwiel (geloof ik).

Ik weet wel dat ik totaal geen last heb van trillen in de 5e versnelling......


Bij de weg: staat dit topic niet een klein beetje erg verkeerd?  ;)

Emiel

Bedoelen ze geen vast vliegwiel, ipv 2 massa vliegwiel?

Denk het wel...

knoopie

hai emiel,

dat is dus voor mij het probleem   :eusa_doh:
a-technisch da's best lastig, maar daar moeten we wel met elkaar uitkomen....

wat zijn dan de verschillen..... ???
tof dat er zo wordt mee gedacht.......

heb deze week me aangemeld bij de club moet daar nog bericht van terug krijgen.
alé, we spreken elkaar wel weer!

groeten richard  ;)

Rayman

Citaat van: elianmars op 03-07-2008 22:22:35
Citaat van: knoopie op 03-07-2008 16:45:14
ben aan het overwegen om mijn tdi te kietelen bij european tuning maar helaas hij is te oud (99)
en mark gaf mij een ander goed advies.....

ik heb contact op genomen met fasttech en de jongens geven aan dat het verstandig is om er een groter vliegwiel in te laten zetten naast het chippen....i.v.m het trillen in de 5é versnelling  :eusa_think:

gezien ik een technisch probleem heb,zie rubriek wie ben ik, volvo v-70 uit gouda  wilde ik graag jullie advies daar over horen......
ben erg benieuwd!!

alvast  bedankt
groetjes richard   ;)

volvo 2.5 tdi bwj99 327000km gelopen
vhg-motor volgens fasttech

Ik zei toch dat ET onze wagen niet kan tunen  ;)

Vreemd verhaal van het vliegwiel, trouwens. Er rijden hier meerderen met Fasttech software, maar ik heb niemand gehoord over dat vliegwiel (geloof ik).


Jawel dat 'vliegwiel-verhaal' is hier door ondergetekende en Gunnar al weleens gepost. Volgens mij maar eens zoeken op de term "dual mass".

Die rookmonsters kunnen inderdaad nog wel iets meer geven, maar het vliegwiel is de beperkende factor. Hierdoor krijg je een aandrijflijn die niet bepaald verfijnd te noemen is
Dark Side of the Force is German

elianmars

Citaat van: Rayman op 05-07-2008 13:03:18
Die rookmonsters kunnen inderdaad nog wel iets meer geven, maar het vliegwiel is de beperkende factor. Hierdoor krijg je een aandrijflijn die niet bepaald verfijnd te noemen is

Ok. Maar dat verhaal gaat dus pas op als je meer vermogen er uit wilt halen.
Ik heb bewust niet al te veel er uit laten halen. Ik wil de boel graag heel houden en gewoon een fijn rijdende wagen hebben.

Gunnar

Als je meer wil moet je trouwens een andere turbo steken. Die K14 trekt dat niet.
Onze volvo tdis zijn perfect te chippen zonder zware trillingen in het vliegwiel, maar is een kwestie van de juiste verhouding te vinden.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

onnaj

Ik heb toenertijd mijn S70 bij Rica laten chippen bij ca. 340.000 km geloof ik en bij ca. 385.000 verkocht en het vliegwiel heeft nooit getrild en hij trok als een lier om het bij rond de 210 km/h op gps voor gezien te houden. Ook het turbogat wordt hierdoor een stuk minder.

Vliegwiel was voor die tijd ook nooit vervangen btw.

Mijn vorige auto, een Cordoba TDI (110pk) welke gechipt was door fasttech, ging ook als een speer en liep het tellertje af (220km/h, ca. 208 op gps), maar deze vliegwielen zijn wel slecht en die begon ook te trillen onderin de toeren, terwijl deze nog maar 190d had gelopen bij t chippen.

EDIT: ff lid worden van de volvo850club Nederland dat scheelt in de chipkosten bij Rica iig

Gunnar

Een auto die onderin de toeren een trillend vliegwiel heeft heeft teveel koppel onderin.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

knoopie

EDIT: ff lid worden van de volvo 850 club Nederland dat scheelt in de chipkosten bij Rica iig


hé onnaj,

heb me aangemeldt als clublid, moet daar noch bericht en spullen van in huis krijgen, gloof dat het een klein maandje duurt.......in ieder geval bedankt voor de tip  ;)

ben benieuwd..... :eusa_shifty:

richard.   

onnaj

Ik ben naar Rica gegaan met de ontvangstbevestiging van de aanmelding bij de club en dat was genoeg. Daarna hebben ze hem gechipt...uiteraard met de mededeling dat km stand wel hoog was :)

Ach ja wat is hoog bij een Volvo? ;) :D

knoopie

k'heb het nog op de ouderwetse manier gedaan....per possssssst...... ;D ;D