2 problemen na inbouwen Landi LGP

Gestart door Ivanzoomski, 25-05-2008 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Ivanzoomski

De landi LPG installatie is begin dit jaar ingebouwd in mijn 850 uit '96, 2.5 10v automaat met 200.000 op de teller.

Hij is in die periode 4 keer overgeschakeld van LPG on benzine terwijl de tank nog vol was. Gewoon op de snelweg aan het cruisen en plots begint de schakelaar te piepen en springt hij op benzine. Dit is alleen op te lossen door het contact aan en uit te zetten. Helaas dus niet tijdens het rijden  >:(

Tevens is het lambdasone lampje gaan branden. Al terug geweest naar de LPG inbouwer en hij zag geen foutcodes tijdens het uitlezen. Echter zou de Volvo dealer met hun apparatuur meer uit kunnen lezen dan hij. Wel accu losgekoppeld en lampje dus gereset.

Al snel daarna schakelde hij alweer een keer over op benzine en een uur daarna ging het lambda lampje weer branden.

Er zit nog garantie op en ik ga dus weer contact opnemen met de inbouwer. Maar zou het nuttig zijn om ook bij de dealer uit te laten lezen om de foutcode vast te stellen? Zou het bijvoorbeeld een probleem met de lambdasonde kunnen zijn dat nu naar voren komt?

Rita

Hoi Ivan, je hebt absoluut geen problemen met je lambda sonde alleen meet die sonde bepaalde waardes die niet goed zijn. Ik heb zelf ook dit probleem gehad(en nog veeeeeeeel meer) dankzij de Landi installatie. Nu heb jij geen T5 dus zou het net moeten kunnen qua vermogen.  Mijn ervaring leert dat diegene met het meeste verstand inzake deze installatie het bedrijf Vogels in Son is (boven Eindhoven) Die kunnen het voor je oplossen. Een dealer kan er (meestal) niets mee en voordat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd..... Ik neem aan dat je op benzine geen problemen hebt?

Succes iig ermee,
groet Rita

Ludo

hoeveel kilometer heb je inmiddels gedaan ermee?.
filter vervuild?.
de dealer kan inderdaad je ecu uitlezen en zien welke melding er uit komt, maar die zal hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van een mengselprobleem .

is het koelwater ook op peil?.

Ivanzoomski

Bedankt voor de reacties.

Klopt, op benzine geen enkel probleem en ook het koelwater is op peil. Ik heb nu 5000 kilometer gereden met de LPG installatie dus te vroeg voor een verstopte filter lijkt me.

Het "probleem"is dat ik de installatie gekocht heb bij HPO in Middelbeers dus ik zal naar hun terug moeten omdat daar mijn garantie loopt. Om nou te gaan betalen bij bijvoorbeeld Vogels zie ik (nog) niet zitten.

Maar ik begrijp hieruit dat het met de afstelling van de LPG installatie te maken heeft? Toen ik terug ben geweest naar de inbouwer heeft deze wel opnieuw de calibratie uitgevoerd maar dit heeft dus niets geholpen.

Ivanzoomski

Gebeld met HPO, de inbouwer. Tuurlijk is het vervelend dat het niet goed werkt, maar over de vriendelijke mensen en de service hoor je mij niet klagen!

Ze gaan hem onderzoeken en mochten ze er niet uit komen dan gaat hij door naar... Vogels in Son. Inderdaad, die was al genoemd door Rita. Hun zijn de importeur van Landi dus daar komtie uiteindelijk terecht mocht het nodig zijn.

Ben benieuwd!

Rita

Maak je over de garantie bij Vogels niet al te veel zorgen. Ook ik had een andere inbouwer en bij mij zijn ze zeer coulant geweest.  En, ook heel fijn, ze gaan voor oplossingen en denken met je mee, dat zie ik weleens anders bij garages. Ben benieuwd naar de afloop....
succes iig

Ludo

Citaat van: Rita op 27-05-2008 20:55:04
Ben benieuwd naar de afloop....

wij ook.

Ivanzoomski

Heb de auto weer terug en snapniet helemaal wat ze nu eigenlijk gedaan hebben. "Iets omgezet" ofzo. Wel dachten ze dat er misschien een fout in de benzineinjectoren zou zitten.

Nu is het even afwachten of de storing nog een keer terugkomt. Zo ja, dan wordt de Volvo dealer ingeschakeld om gedetailleerd uit te kunnen lezen en daarop wordt dan weer actie ondernomen.

Dit gaat allemaal via HPO die de auto naar Vogels heeft gebracht. Ze zeiden er eerlijk bij dat ze niet zeker wisten of de storing was opgelost, maar het volgende actieplan staat dus al klaar.

Word (hopelijk niet) vervolgd...

Ludo

Citaat van: Ivanzoomski op 02-06-2008 20:16:53
Heb de auto weer terug en snapniet helemaal wat ze nu eigenlijk gedaan hebben. "Iets omgezet" ofzo. Wel dachten ze dat er misschien een fout in de benzineinjectoren zou zitten.

dus er is ergens met iets geprutst, maar men verdenkt eigenlijk de benzineinjectors. ???

dit zijn nu net die dingen die ik vaker schrijf:
Citaat van: Ludo op 03-11-2006 21:33:07
Landi.... persoonlijk ben ik geen voorstander van italiaans 'spul'.  :-X

Citaat van: Ludo op 25-10-2007 21:55:22
en hoe zit het met technische kennis, en service achteraf als er zich een probleem voordoet?.

Ivanzoomski

Ze hadden een foutcode gevonden in de gascomputer en die gaf aan bezineinjectoren die weer gelinkt zijn met de gasinjectoren. Misschien dat iets aan die link hebben veranderd maar dat is een gokje hoor.

Ik heb jouw citaten gelezen voordat ik de installatie in liet bouwen. Mijn gedachte was, de installatie is nieuw dus zolang ik hem rijd verwacht ik geen problemen, die zullen zich vaak in een later stadium voordoen. Toch enkele problemen, maar op dit moment doet hij het goed en da's heel prettig :)

Wat betreft de service, die vind ik eigenlijk hartstikke goed. Alles valt onder de garantie en het eventueel inschakelen van Volvo loopt ook via de inbouwer dus geen kosten daaraan. We gaan zelfs samen met die man van Volvo kijken om te zien welke storing naar boven komt dus het kastje<>muur verhaal te ontlopen. Zover is het gelukkig nog niet.

Rita

Qua garantie en klantvriendelijkheid heb ik echt geen enkel minpunt kunnen ontdekken hoor bij Vogels...en ze zoeken net zo lang door tot ze het hebben.
Hoop echt voor jou dat het hierbij blijft ...! En dat je fijn kunt gaan roffelen...we horen het wel weer...

groet en sterkte ermee
Rita

Ludo

service, klantvriendelijkheid en garantie is altijd wel mooi.
maar als de kennis dan ontbreekt, blijft je toch ter plekke trappelen...

:-X