wanneer is 'ie op?

Gestart door mark, 18-01-2003 23:27:22

Vorige topic - Volgende topic

mark

Ik ben benieuwd wat een ander hier van vind: ik rij nu met veel plezier een '96 850 estate 2.5 10v op gas. Maarreh hij heeft nu zo'n 350.000 km er op zitten. Op zich is de auto goed onderhouden, er mankeert niets aan. De komende jaren zullen er ongeveer 60.000 kilometertjes per jaar afgelegd gaan worden. Ik heb nu verschillende opties: gewoon doorgaan tot het blok op is en dan het blok laten reviseren, nu uit voorzorg de draaiende delen laten reviseren en weer verder of op zoek naar een jonger exemplaar. Of toch maar diesel. Wie weet wat wijsheid is, en wat is een maximum haalbare kilometerstand? Ik ben beniewd!

groeten Mark

FelixB

Hai Mark,

Kun je je vraag s.v.p. iets toelichten?
Verbruikt 'ie meer dan 1 liter olie per 500 kilometer?
Verbruikt het koelsysteem water?

Wat is er kapot en wat is er aan het kapotgaan?

Groeten, Felix

855R & C70 T5 cabrio automaat

levensnevel

Mark,

dat zal geheel en al afhangen van de manier waarop de auto de afgelopen 350K km onderhouden en 'bereden' is.
Uitgaand van mijn situatie:
Mijn auto is sinds begin 2001 in onderhoud bij een garage waar er zich een 'vaste' engineer over mijn bolide ontfermd heeft die het type auto en al haar eigenaardigheden op zijn duimpje kent, bekend is met de staat van onderhoud en weet hoe ik mij door het verkeer pleeg te bewegen.
zou ik dit met hem overleggen en zijn oordeel zwaar laten wegen.
In de 'high mileage listings' van de Britse Volvo Owners Club kwam ik een Graham Martin tegen die met z'n 850 ruim 432K km heeft afgelegd dus ....

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Reitse

Mark,

Met je toekomstige kilometervreten zit je na 1 jaar op 410k en na 2 jaar op 470k. Dat is best wel veel. Een 850 zou het moeten kunnen hebben, alleen is de kans dat je serieuze pech gaat krijgen toch wel aanwezig. Wat je inderdaad kan doen is het oordeel van je monteur vragen. Daarnaast zou ik zeggen, kijk alvast om je heen voor een vervangende 850, mocht er iets zijn dan weet je wat er op de markt is. Als je 60dkm per jaar roffelt dan kun je niet lang zonder je vervoer.

Johann

"lange" kilometers  zullen de auto niet veel kwaad doen.
Het spul gaat dan meestal stuk door slecht functionerende rand apparaten.
Revisie is duur, je kunt beter naar een ruil motor gaan uitkijken.
Als je toch als doel hebt dat de motor bij 410K aan de beurt is heb je ruim de tijd om een andere te vinden en echt duur zijn ze niet te noemen.
Goed onderhoud doet ook veel.
Het blokje zou net zo goed door kunnen naar de 6 ton bij redelijk normaal gebruik.

Reitse

6 ton?? :o :o
Da's een best einde!

Johann

Nog vergeten,

Mocht je een ruil motor al hebben liggen en ooit nog last krijgen van het keerring probleem dan is een motor ruil ook niet zoveel extra werk.  

mark

Hoi Felix,

gebruikt een halve liter olie per 5000 kilometer, verbruikt geen koelsysteem water.

wat er aan zit te komen is een haperende cruz (kan ik evt zelf). fusee en d. riem komen er ook aan maar beschouw ik als normaal onderhoud.

De auto wordt goed onderhouden, niet bij de merkdealer maar bij een entousiaste allround garage.

groet Mark

CiteerHai Mark,

Kun je je vraag s.v.p. iets toelichten?
Verbruikt 'ie meer dan 1 liter olie per 500 kilometer?
Verbruikt het koelsysteem water?

Wat is er kapot en wat is er aan het kapotgaan?

Groeten, Felix

BennieV70T

mijn volvo heeft er 320.000 km er op zitten en wordt onderhouden door volvo scholten in arnhem en heb daar een keer gevraagd aan de monteurs of dat niet veel was maar die zeggen dat ze graag een 850 zouden willen rijden, met die km stand en dat de motor makkelijk 500.000 km kan rijden met goed onderhoud natuurlijk,ze vonden ook dat de motor van de 850 de beste motor is die volvo heeft gehad. ;D
Dus als je hem goed onderhoud waneer is de auto echt op?
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

PieT111

Bij onze dealer hadden ze zelfs nog nooit van een gereviseerde 850 motor gehoord. Waren ze simpelweg gewoon nog niet tegengekomen.
Busje komt zo!

2.520V

eea hangt inderdaad nogal van de geschiedenis van je 850 af.
De mijne heeft al 435 op de teller staan, maar is dusdanig onderhouden dat verschillende dealers me al hebben verzekerd dat-ie nog wel een paar jaar meegaat!
Moet er wel bij vermelden dat ik er zo'n 20 per jaar bijzet.
Jan.
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Guido_Smit

Mijn volvo 850 glt van 1992 heeft nu 411.000 km gereden( gekocht met 180.000km erop).  Deze heeft tussen de 3 en 400.000km niet meer reparaties gehad, dan tussen de 2 en de 300.000km. Motor loopt nog lekker al zijn het zeker geen 170pk meer. Motor is nog kurkdroog en olie verbruik ca 1 ltr op 5000km, vind ik nog netjes. Maar als ik 60.000km per jaar zou rijden zou ik toch uitkijken naar een andere als ik jou was.

Groeten: Guido.

Frans_S

Mijn volvo 850 2.5 10v staat op 295.000 en gebruikt 1 liter olie op 15.000 km.
motor is verder kurkdroog, en loopt op lpg

Frans

ex_beamerman

zoals bekend heb ik sinds 2 week een 2,5 20v en deze heeft 290k op de klok,ik heb wel eerst bij de lokale dealer(veendam)
geinformeerd of dat niet te veel km zijn.
het antwoord was dat bij deze teller stand meestal de eerste koppeling er in moest maar dat de auto zeker tot het dubbele in staat moest zijn (mits goed onderhouden!)

groet jhonn

vinnie

Ik heb een 850 glt op gas met 403.000 op de teller en hij loopt nog als een zonnetje.
Moet wel zeggen dat het onderhoud bij mijn volvo niet meer om de 15.000 is maar eerder om de 30.000 is
Ik zelf rij er ongeveer zo een 75.000 per jaar mee en doe dit met veel plezier ik ga hem dan ook helemaal op rijden en zie wel waar hij gaat stoppen.
Mijn vorige volvo was een 740 met  een heel andere motor er in, maar toch ook goed voor 490.000 km op gas en toen die weg ging was het alleen omdat ik na een rondje rijden in een 850 verkocht was aan de 170 pk.

gr

vinnie