VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

wepster

Citaat van: Vulk op 06-11-2011 10:05:07

http://www.vulk850.be/volvo/20111105_koplampen/smokkel2.JPG

geweldig de pamper expres :D

:eusa_dance:

dat is nog eens ouder liefde een kind zeker en veilig door het shitverkeer loodsen  ;D

Vulk

Ik heb ook terug een verhoogd stationair toerental. Enkele maanden terug had de auto het ook voor een paar dagen. Toen ging het vanzelf weg.

Ik begin maar's met de vacuumslangen na te lopen.

thuur

Citaat van: Vulk op 07-11-2011 21:59:58
Ik heb ook terug een verhoogd stationair toerental. Enkele maanden terug had de auto het ook voor een paar dagen. Toen ging het vanzelf weg.

Ik begin maar's met de vacuumslangen na te lopen.

Als het zich weer voordoet kun je ook eens de stekker van de EVAP klep eraf trekken (let wel: foutcode!). Die zit op het koelventilatorhuis onder het injectierelais (grijs). Vaak in een schuimen jasje, maar niet altijd.

Gr ;)

)()()sT

Bij Rob hield ik alleen al het vacuumslangetje van het spruitstuk naar de evap dicht en toen zakte ie gelijk naar 850 rpm.

thuur

Citaat van: )()()sT op 07-11-2011 22:41:32
Bij Rob hield ik alleen al het vacuumslangetje van het spruitstuk naar de evap dicht en toen zakte ie gelijk naar 850 rpm.

Dat is idd beter...

Gr :eusa_doh:

Vulk

Klinkt aannemelijk, aangezien dat ding sinds een paar maand lekker hard tikt.

)()()sT

Citaat van: thuur op 07-11-2011 22:54:44

Dat is idd beter...

.... om dus te localiseren dat het ding de oorzaak van zijn stationaire toerental was/is :D

Vulk

Vandaag even de lichten laten afstellen. Deze stonden veel te laag. Het lichtbeeld is STUKKEN beter nu, hoera!

pwaes

gelukkig maar. Bij mij deden ze het ook altijd heel goed!

Vulk

Had jij er ook depo knipperlichten inzitten? Ik vind de depo-lampen niet zo mooi aansluiten met de originele knipperlichten. Misschien is dat wat beter als er ook depo-knippers in komen?

En ik heb er net de winterbanden onder gegooid. De  (zomer) voorbanden zijn volledig versleten.

De kumho's hebben het 40 000km uitgehouden op de achteras + nog eens 16 000km op de vooras. Zeker niet slecht voor een budgetband. Volgend jaar komen ze er echter niet meer onder. Ik ga maar op zoek naar iets comfortabelere banden (lees: stiller). Ik denk aan Premacy's.

pwaes

Citaat van: Vulk op 11-11-2011 10:45:06
Had jij er ook depo knipperlichten inzitten? Ik vind de depo-lampen niet zo mooi aansluiten met de originele knipperlichten. Misschien is dat wat beter als er ook depo-knippers in komen?

En ik heb er net de winterbanden onder gegooid. De voorbanden zijn volledig versleten.

De kumho's hebben het 40 000km uitgehouden op de achteras + nog eens 16 000km op de vooras. Zeker niet slecht voor een budgetband. Volgend jaar komen ze er echter niet meer onder. Ik ga maar op zoek naar iets comfortabelere banden (lees: stiller). Ik denk aan Premacy's.

http://www.vulk850.be/volvo/winterband2011.JPG

Ik had ze met DEPO knippers inderaad, die sloten erg goed aan eigenlijk...

Vulk

Citaat van: thuur op 07-11-2011 22:54:44

Dat is idd beter...

Vandaag even geprobeerd, maar helaas. Het stationair toerental blijft rond de 1000rpm.
Toch maar op zoek gaan naar een vacuümlek?

Vulk

Vandaag iets opgelost dat me al een hele tijd irriteerde.

Ik heb een een kleine twee jaar terug een nieuwe achterklep gemonteerd. Die klep kwam van een Franse auto. Daardoor waren er 2 extra gaten in de klep geboord omwille van de grootte van de Franse kentekens.

Ik had dat opgelost door een grotere houder te monteren (uiteraard de gaten afgedekt), maar dat ding rammelde en trok altijd krom. Verder ben ik ook geen liefhebber van die "B" op de auto, ... Overspuiten was optie 1, optie 2 was een kleine houder monteren en de gaten 'afdekken'.

Zo zag het er dus uit:

Nu zo: (en neen, ik heb de kentekenplaat niet schoongemaakt). Met dank aan Ben en Thuur!

Een strakkere ruitenwisserarm zou ook niet misstaan.  :eusa_think:

Sbv

Neem een wisserarm van een renault clio 2

Piere

En eentje die recht hangt  :eusa_whistle: ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/