VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Plat naar voren. Met een 850 kan dat :eusa_dance:

Ludo

Citaat van: Piere op 20-09-2012 20:47:25
Tuurlijk maakt het niets uit; of ze werkt, of ze werkt niet :evil:

Tis net hetzelfde als drinken.
Je kan een fles leegdrinken, maar ook de inhoud langs je kin laten aflopen... de fles raakt toch leeg...  ;D

elianmars

Citaat van: Thys op 20-09-2012 20:57:51
Plat naar voren. Met een 850 kan dat :eusa_dance:

Met een V70 en zelfs een V40 kan dat ook.

Maar Thomas zegt dat hij de parasol er tussen heeft geschoven en niet de rugleuning heeft platgelegd, zoals Maikel zei.

Thys

Je hebt gelijk :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: Thys op 20-09-2012 21:02:13
Je hebt gelijk :eusa_shifty:

Dat hoor ik toch zo graag  ;D

Thys

Hoor je niet zo vaak zeker? :evil:

elianmars

Citaat van: Thys op 20-09-2012 21:03:38
Hoor je niet zo vaak zeker? :evil:

Nee, ik heb wel altijd gelijk, maar krijg het nooit  :eusa_shifty:

Piere

Citaat van: Ludo op 20-09-2012 20:58:09
Citaat van: Piere op 20-09-2012 20:47:25
Tuurlijk maakt het niets uit; of ze werkt, of ze werkt niet :evil:

Tis net hetzelfde als drinken.
Je kan een fles leegdrinken, maar ook de inhoud langs je kin laten aflopen... de fles raakt toch leeg...  ;D

Nee dat is niet hetzelfde, want als je het langs je kin laat lopen ga je nog steeds dorst hebben :)
Als je je bobine vervangt omdat er vonken overspringen gaat het geen verschil maken. Dat heeft Thomas op de vorige pagina geschreven en heb ik al meerdere keren gelezen :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Ludo

Als het voor jou geen verschil maakt, verwijder de bobinekabel dan maar.

Maar zo kennen we er nog enkele Pierre.
Eerste schokdempers na 4 ton... de auto veert toch nog...  :eusa_doh:
...

Vulk

Ik merk geen verschil alvast. Rest van de ontsteking is wel 100% op punt. Had ook geen klachten.  :)

Vulk

Overigens mag de auto zaterdag en zondag wat snelwegkilometers maken.
Misschien dat er dan wel een verschil te voelen is in de hogere toerentallen/versnellingen. :)

Piere

Citaat van: Ludo op 20-09-2012 21:18:57
Als het voor jou geen verschil maakt, verwijder de bobinekabel dan maar.

Maar zo kennen we er nog enkele Pierre.
Eerste schokdempers na 4 ton... de auto veert toch nog...  :eusa_doh:
...

Ha nee, want als je de kabel wegneemt gaat er geen vonk meer naar de verdeler, dat is weer iets helemaal anders. Je bent slechte vergelijkingen aan het maken :P
En ja, de auto veerde zeker nog, was zelfs nog goedgekeurd op de keuring. Maar bij dempers is het niet zo dat die wel of niet werken, die slijten en ik heb het verschil absoluut gemerkt toen ik ze vervangen heb :D

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je er uitspraken van mij bijhaalt die totaal niet te vergelijken zijn met de stelling die ik hier verdedig. Ik bedoel, als er iemand is op dit forum die zijn auto werkelijk perfect in nieuwstaat wil (en daar nog vrij goed in slaagt ook), dan is het toch Thomas? Het kleinste rammeltje, kraakje, trillinkje of wat dan ook merkt hij direct op. Dan is het toch vreemd dat hij absoluut geen verschil merkt nadat hij een nieuwe bobine monteert terwijl volgens het forum een oude bobine werkelijk niks waard is en 'dweilen met de kraan open' betekent?

Sorry voor de vervuiling van je blog Thomas, maar ik vind jouw situatie een prachtig voorbeeld.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Ik moet wel zeggen, dat mijn vrouw en ik deze nacht nog een stuk snelweg gereden hebben. Ik had sinds het tunen een hikje in de hogere versnellingen bij volgas. Dat is nu wel (bijna) weg, nog niet helemaal.

Ik had ook meer verschil verwacht eerlijkgezegd, maar ben toch wel blij dat ik ze vervangen heb. Heb geen zin om stil te staan door zoiets als een bobine. :)

Overigens ben ik ik er van overtuigd dat een auto die al deze 'stage 0 delen' vervangen heeft een stuk beter zal lopen dan een 850 die nog origineel is. Maar welk onderdeel nu net het grootste verschil maakt kan ik niet zeggen. Toen ik mijn auto net had kon ik elke week wel iets vervangen waardoor hij een stuk beter liep, nu moet ik daar echt naar gaan zoeken.

Ludo

Citaat van: Piere op 22-09-2012 01:36:57
Ha nee, want als je de kabel wegneemt gaat er geen vonk meer naar de verdeler, dat is weer iets helemaal anders. Je bent slechte vergelijkingen aan het maken :P

Als je het begrijpt, is het helemaal geen slechte vergelijking, je zegt nl hetzelfde:

Citaat van: Piere op 20-09-2012 21:07:54
Nee dat is niet hetzelfde, want als je het langs je kin laat lopen ga je nog steeds dorst hebben :)

Het moraal is, dat vonken niet over de bobine moeten springen, maar door de kabel moeten, net zoals die flesinhoud, die je maag in moet.  ;)

Vulk

Gisteren een 200km met de auto gereden. Stukken snelweg, stukken binnendoor, auto liep perfect.

Deze morgen wilde ik starten en ik moest langer doorstarten dan normaal (2-3 slagen extra), eens de auto liep liep hij 'zwaar'. Rommelig geluid van onder de kap, de verlichting van de boordcomputer flikkerde licht, het geluid heb ik niet kunnen lokaliseren onder de kap. Na een kleine minuut liep de auto als vanouds.

20km gereden, motor uitgezet, getankt en terug gestart. Niets aan de hand verder.

Herkend iemand dit? Welk onderdeel is aan het sterven?  :eusa_think: