VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Starbuck

Citaat van: wepster op 03-01-2010 20:14:48
Citaat van: Vulk op 03-01-2010 20:10:03
Oh, waarvoor hebben we Wibo/Wepster anders?

om te kijken hoe thomas zich in het zweet werkt ;D

Oesje, wilde net naar jou komen omdat ik dacht dat jij alles deed! ;D ;)

wepster

Citaat van: Starbuck op 03-01-2010 20:18:41

jij bent altijd welkom en zeker als je je in het zweet wil werken zorg ik dat thomas er ook is (heb toch plek om aan 2 volvo's te sleutelen kan ik stereo kijken onder het genot van een bakkie koffie en een koekie bei ;D

Freakybaby

Citaat van: wepster op 03-01-2010 20:24:21

jij bent altijd welkom en zeker als je je in het zweet wil werken zorg ik dat thomas er ook is (heb toch plek om aan 2 volvo's te sleutelen kan ik stereo kijken onder het genot van een bakkie koffie en een koekie bei ;D

Daarom had ik de oude rubbers toen alvast losgemaakt voor ik bij Wibo aankwam ;D

Kan je van alter2 draagarmen de fusee kogels dan ook los vervangen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

wepster

Citaat van: Freakybaby op 03-01-2010 21:15:56

Daarom had ik de oude rubbers toen alvast losgemaakt voor ik bij Wibo aankwam ;D

je weet toch freek wat vast kan moet ook los kunnen ;D

Freakybaby

Citaat van: wepster op 03-01-2010 22:06:09
Citaat van: Freakybaby op 03-01-2010 21:15:56

je weet toch freek wat vast kan moet ook los kunnen ;D

Als je jou bij de hand hebt wel ja ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vulk

Vandaag een "nieuwe achterklep" opgehaald. Het is een nette klep van een V70Tdi.

Deze wordt binnen enkele weken gemonteerd. 3 weken terug net m'n kofferbekleding terug netjes gemonteerd, hopelijk kan ik die loshalen zonder iets te breken...  :eusa_pray:

Deze keer blijf ik van de sierstrip en zal ik maar Thuur aan het werk zetten, ik wil niet nog eens zo'n drama hebben zoals vorige keer (lak weg, deuken en de halve strip er nog in).

Heeft er iemand ervaring met gekitte spoilers loshalen? De mijne is gekit met dit product:
http://www.deschachtplastics.be/resources/docs/PARA22.pdf

Ik heb "silicon-remover" gekocht in de hoop dat ik de spoiler in één stuk ervan krijg.

Verder komt de auto binnenkort op zwart staal te staan met zomerbanden. Deze komen van onder de sloper. Bedoeling is om deze banden "op" te rijden tegen het najaar en om er dan winterbanden op te monteren.

Voor de rest staat er nog op de planning: ontroesten! Alle wielkuipen gaan er uit, even kijken onder de batterijbak, even de sideskirts ervan en het roest aan de achterste ramen aanpakken. Dit zal eerder voor maart zijn.

Dan moet ik nog eens tot bij FGG geraken voor een flinke poetsbeurt en dan mag de auto enkele keren op de foto voor het huwelijk van Joke en ik (al is m'n roffel niet onze huwelijksauto, daarvoor zorgt Wibo/Wepster).

:eusa_dance:

elianmars

Ik heb bij de sloper de kit voorzichtig doorgesneden met een los afbreekmes en een plamuurmes.

Door de spoiler iets naar beneden te duwen aan de achterkant en de kit in te snijden aan de andere kant, komt de spoiler steeds losser.

Vulk

Okido, gecombineerd met dat siliconenoplosmiddel moet dat zeker goedkomen. :)

darius

Citaat van: Vulk op 16-01-2010 20:10:20
Vandaag een "nieuwe achterklep" opgehaald. Het is een nette klep van een V70Tdi.

Deze wordt binnen enkele weken gemonteerd. 3 weken terug net m'n kofferbekleding terug netjes gemonteerd, hopelijk kan ik die loshalen zonder iets te breken...  :eusa_pray:

Deze keer blijf ik van de sierstrip en zal ik maar Thuur aan het werk zetten, ik wil niet nog eens zo'n drama hebben zoals vorige keer (lak weg, deuken en de halve strip er nog in).

Heeft er iemand ervaring met gekitte spoilers loshalen? De mijne is gekit met dit product:
http://www.deschachtplastics.be/resources/docs/PARA22.pdf

Ik heb "silicon-remover" gekocht in de hoop dat ik de spoiler in één stuk ervan krijg.

Verder komt de auto binnenkort op zwart staal te staan met zomerbanden. Deze komen van onder de sloper. Bedoeling is om deze banden "op" te rijden tegen het najaar en om er dan winterbanden op te monteren.

Voor de rest staat er nog op de planning: ontroesten! Alle wielkuipen gaan er uit, even kijken onder de batterijbak, even de sideskirts ervan en het roest aan de achterste ramen aanpakken. Dit zal eerder voor maart zijn.

Dan moet ik nog eens tot bij FGG geraken voor een flinke poetsbeurt en dan mag de auto enkele keren op de foto voor het huwelijk van Joke en ik (al is m'n roffel niet onze huwelijksauto, daarvoor zorgt Wibo/Wepster).

:eusa_dance:

De kit van de spoiler heb ik al enige malen met een scalpel operatiemesje losgesneden. Dat gaat heel goed Thomas.
No show, only go.

Vulk

Komend weekend misschien al eens beginnen. Toen ik mijn spoiler kocht kwam die van een V70 af, en pasten de beugeltjes die erbij zaten niet.

mijn "nieuwe" klep komt nu ook van een V70 af, wil dit dan zeggen dat ik deze kan monteren met de beugeltjes (nadat ik ze gevonden, rechtgemaakt en ontroest heb?). :)

Vulk

Vandaag terug een stuk gereden in de gietende regen en ik heb nogmaals gemerkt dat mijn voorbanden hun beste gehad hebben. Ik heb die Kumho ecsta spt31 liggen. Deze liggen er nu 21 000km op.

Ik denk van dezelfde terug te monteren omdat ik er eigenlijk wel tevreden van ben, tenzij er iemand ergens een geniale tip heeft?

Piere

Hier altijd Pirelli P6000's
Zorgen voor ene vrij comfortabele rijstijl, groot verschil als je even met Michelin ofzo vreemdgaat.
Ik denk wel dat ze vrij prijzig zijn, kan het niet precies zeggen...

Heb je je trouwens niet mispakt aan de modder by ons int straat? Het is een beetje overdreven de laatste tijd...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Eindelijk nog eens update!

Gisteren veel te vroeg opgestaan, na veel te laat gaan slapen (je kent het wel).
Vertrokken richting Maastricht naar het gebruikelijke adres.

De bedoeling was dat er een nieuwe achterklep ging gemonteerd worden, FGG ging de auto polijsten, stationair regelaar moest in het ultrasoonbad, versterker inbouwen, boordcomputer inbouwen, ...

We zijn begonnen aan de klep, maar ontdekten dan net te laat dat de auto niet door de wasstraat kon zolang de klep niet dicht (en terug open ;D) kon. Na veel gesukkel en geprul (ik was er niet bij, zie mijn eerste zin:p) kon de auto eindelijk door de wasstraat en rond 16u kon Florian beginnen!

Wel, dat ging heel vlot en ik ben bijzonder blij met het resultaat! De zijschermen zijn gepolijst (zaten nogal wat krassen in die nu bijna volledig weg zijn), idem als een stuk rond het achterraam en als toetje heeft hij nog de volledige kap gedaan, hulde!

Resultaat nu, de auto staat er terug volledig strak bij. De nieuwe klep zit er op (3de remlicht moet nog aangesloten worden, maar ook dat komt goed), de logo's zijn er af. Ik kan moeilijk rondrijden met Tdi op de achterklep, want dan krijg ik Ben C70ES over me heen geloof ik.  :eusa_shhh:

Al moet ik eerlijk toegeven dat zo'n tdi zeker geen straf is. Ik heb het privilege gehad om met de V70Tdi van FGG & Ira te mogen rijden en oh wat rijdt dat fijn.
Het is zeker geen T-5, maar het gemak waarmee alles gebeurd en het comfort van die auto.

Thuur, Mehn, FGG, bedankt!
Nu ontbijt met brood uit het Noorden en bier uit Nederland. :)

FGG heeft ook nog wat foto's geschoten dus die komen één dezer wel. Versterker en al de rest zal voor de volgende keer zijn, hopelijk bij iets fijnere temperaturen.

Nog wat fotootjes.  De spoiler komt er binnenkort weer op denk ik, maar ik begin nu toch te twijfelen. Zonder de dakrails en zonder spoiler staat de auto er toch wel heel strak bij. Iemand een origineel spoilermontagesetje kopen?  :eusa_whistle:

En dan kom je thuis en zie je dit  ;D

mehn

Citaat van: Vulk op 21-02-2010 08:27:08
De spoiler komt er binnenkort weer op denk ik, maar ik begin nu toch te twijfelen.

Natuurlijk komt die er weer op! ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Piere

Mooi zo :)
Jammer dat je niet genoeg tijd had om de rest ook te doen, maar dat komt dan nog wel :)

Kun je de spoiler van je oude klep niet gewoon overzetten trouwens?  :eusa_think:
Edit: Verkeerd gelezen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/