bout thermostaathuis

Gestart door jobridaro, 05-06-2008 19:11:59

Vorige topic - Volgende topic

jobridaro

Hoi, ik heb denk ik nu echt een probleem.Omdat mijn thermostaat niet keurig meer in het midden stond wilde ik deze vanmiddag vervangen.De eerste bout kwam met moeite los.Toen de tweede bout (aan de kant van de motor).Nou, je raad het al, muuuuuuur vast.Laten "schrikken", maar uiteindelijk draaide de torx 40 er gewoon doorheen.Hij zit echt muurvast.Op naar de gamma en een mooie ritsbeitel gehaald, maar ook hiermee is hij niet los te krijgen.Ongelooflijk, maar waar.Weet iemand van jullie hier een opolossing voor? Ik moet namelijk vrijdag 13 Juni "even' naar Slovenië op en neer.
Groet,
Jos.

marcelV70R

veel met WD40 inspuiten!!
goed in laten werken
en nogmaals proberen los te krijgen!!

Marcel

ed

Probeer zoveel ruimte te maken om de bout heen dat je hem kunt pakken met een hele grote waterpomptang. Anders je thermostaathuis loshalen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ief

Ik heb het zekfde aan de hand gehad. Het torx profiel van de schroef was volledig weg en de bout zat nog keurig op zijn plek en gaf geen krimp. Ik heb toen met een dremel een flinke sleuf in de bout gemaakt, zodat ik met een normale schroevendraaier ( een flinke) goed grip kreeg. Het ging nog niet van harte, maar dankzij mijn goede vriend en dorpsgenoot Henk is er door genoeg hefboomwerking toch een einde gekomen aan de vastberadenheid van de bout.
En blijf inderdaad flink met WD40 spuiten en haal alvast 2 verse torxbouten.

Succes.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

GeertG

Citaat van: ief op 06-06-2008 08:03:06

En blijf inderdaad flink met WD40 spuiten en haal alvast 2 verse torxbouten.

Succes.

Of nog beter: 2 normale boutjes !  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

jberg

en rij de motor eerst warm, alu zet nl meer uit dan staal

jobridaro

Hoi, ik was gister de hele dag in België, vandaar dat ik wat later reageer.Bedankt voor de tips! Ik ga vanaf nu elke dag inspuiten met wd40.Half volgende week warm rijden en dan maar weer proberen.Ook kreeg ik het advies om een moer op de bout te laten lassen, maar is dat wel verstandig vlab bij de benzinelijding en injectoren? Ik houd jullie op de hoogte.
Groet,
Jos

t5karel

Gewoon een klein smal scherp beiteltje d,r op en dan met een paar welgemikte ferme tikken losrammen.Nieuwe thermostaathuisjes zijn niet zo duur hoor :eusa_shifty:.
Neem gelijk de tempratuursensor ook ff mee dan,ben je d,r van af :eusa_dance:.

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

bbrruno

Onlangs zelfde probleem gehad. Met zogenaamde moniertang (zie google), plus twee staven, over elk handvat een, nijp je twee groeven in de kop, bijgevolg krijg je perfekte grip en losdraaien maar; je zo kan zeer veel macht zetten. Nadeel is wel dat het inlaatspruitstuk er af moet om erbij te komen. Maar goed, is dan een gelegenheid om de olieafscheider & carterventilatie eens te controleren/reinigen.