opschakelen in de bergen

Gestart door flippie12, 30-06-2008 12:05:31

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Tijdens mijn vakantie merkte ik dat de automaat in stand L toch opschakelt. Volgens het boekje zou hij dat niet moeten doen.

In eerste instantie remt hij netjes op de motor af maar op een gegeven moment voel ik hem toch opschakelen en gaat ie alsnog als een raket naar beneden.
Dit is toch niet de bedoeling?

In de 3 stand blijft hij overigens wel netjes op de motor afremmen. Maar standje 3 is niet afdoende voor de steile hellingen.

)()()sT

In het instructieboekje staat toch echt dat ie tot ca. 40 km/u in de 1 blijft hangen, maar erboven in de 2e gang gaat.
Pin me even niet vast op de snelheden, ik geloof dat er nog verschil zat in N/A of turbo.

mehn

Dat staat niet in mijn boekje hoor ;)

Bij mij rijdt de auto in de stand L alleen maar in de 1 als je vanuit stilstand wegrijdt. Hij schakelt niet naar de 2, ook niet bij meer dan 40km/h.
Als ik rijdend de hendel van de D of 3 in de L zet schakelt de auto naar de 2. Als ik dan beneden de 40km/h kom schakelt de bak naar de 1 (dat is niet fijn overigens ;)) en komt daar nooit meer uit totdat in de hendel naar de 3 of D beweeg.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ow, ik heb het volgens mij gelezen in het boekje van de V70... Straks eens ff kijken, het ligt nog thuis.  ???

;)

Laserblue

bij de V70 schakelt ie inderdaad tot 2  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

flippie12

ok, doet ie bij mij dus niet goed.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Is dat aan een eventuele foutcode te herkennen?
Pijltje knippert overigens niet.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

flippie12

Ja zeker, 850 2.5 20v uit 1994.

martin 1978

mijn 850 uit 1995schakeld ook niet naar tweede versnelling. gaat gewoon in de begranzer van de motor. Erg lastig. als ik hem bij  rijden in L zet gaat hij naar 2 en dan onder de 50 zonder gas naar 1. als je een heel klein beetje gas blijgt geven gaat hij rond de 4o naar 1. Dit hoort zo en staat in het boekje.

Groeten,

Martin

flippie12

Ja, dat doet hij ook wel.
Eerst remt hij netjes op de motor af maar op een gegeven moment lijtk hij in neutraal of in de overdrive te schieten en is het klaar met het afremmen op de motor en rolt hij uit.
Is dit de bedoeling???