distributieriem vervangen bij..

Gestart door antraciet, 10-06-2008 16:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: VolvoMafia op 12-06-2008 10:33:15
Het verhaal van Freakybaby is de eerste waarbij ik hoor dat de riem knapt en dan weet ik niet hoeveel km die er al op zat.

Ik weet ook niet hoeveel km die er al op zat. Ik kreeg de garantie dat ie nog 20 dkm mee zou gaan. Echter vanaf dronten naar lelygat was al genoeg om hem te laten knappen.

Ik vermoed dus dat ie er 1 ton op zat, en ze uitgingen van 120 dkm vervangen. Dit blijkt 75 dkm bij de alter 1.

De 20e wordt ie alweer vervangen
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

antraciet

Vandaag nij mn garage geweest blijkt dat de riem bij 292000 km vervangen is dus voorlopig lekker roffelen  :eusa_dance:  PS rammelen op klinkerweg ad achterkant is normaal? heb t nl veel voorbij zien komen in div forums

FGG

Citaat van: antraciet op 17-06-2008 18:56:18
Vandaag nij mn garage geweest blijkt dat de riem bij 292000 km vervangen is dus voorlopig lekker roffelen  :eusa_dance:  PS rammelen op klinkerweg ad achterkant is normaal? heb t nl veel voorbij zien komen in div forums

Zeker Estates kunnen behoorlijk rammelen. Het kan zijn dat de kunststof bekleding van je achterklep niet meer helemaal lekker vastzit. Hier zijn revisiesetjes voor te krijgen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

antraciet

Dat ook maar bedoel eigenlijk meer achterwielen/schokbrekers oid

Philip850

Citaat van: Freakybaby op 12-06-2008 14:53:25
Citaat van: VolvoMafia op 12-06-2008 10:33:15
Het verhaal van Freakybaby is de eerste waarbij ik hoor dat de riem knapt en dan weet ik niet hoeveel km die er al op zat.

Ik weet ook niet hoeveel km die er al op zat. Ik kreeg de garantie dat ie nog 20 dkm mee zou gaan. Echter vanaf dronten naar lelygat was al genoeg om hem te laten knappen.

Ik vermoed dus dat ie er 1 ton op zat, en ze uitgingen van 120 dkm vervangen. Dit blijkt 75 dkm bij de alter 1.

De 20e wordt ie alweer vervangen

Waarom is de interval bij de alter I zoveel korter dan bij de rest?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

thuur

Omdat de riem 2mm smaller is.

Gr 8)

Philip850

lekker dan  ;D nieuwe type riem kan dat als je de poulies ook zou vervangen?
BMW K1600GT '20

thuur

Citaat van: Philip850 op 20-06-2008 14:12:35
lekker dan  ;D nieuwe type riem kan dat als je de poulies ook zou vervangen?

De waterpomp-, nokkenas- en krukaspoelie(s) zijn breed zat. De eerste riem is 21mm breed, de latere 23mm. Volgens mij past een 25mm riem ook nog. Of de looprol en spanrol breed genoeg zijn durf ik niet te zeggen uit mijn hoofd.

Gr 8)

Philip850

Zal wel eens meten wat er nu opzit. Teller staat nu op 414k en ik heb geen flauw idee wanneer de riem voor het laatst is vervangen, alleen dat hij er zeker 30k opzit. Ziet er nog wel keurig netjes uit.
BMW K1600GT '20

Ludo

Citaat van: thuur op 20-06-2008 13:40:02
Omdat de riem 2mm dunner is.

Gr 8)

is dat echt?.
ik wist wel 2mm smaller, maar ook nog 2mm dunner. ???
lijkt me dan wel een erg fragiel riempje.  ;D

thuur

Citaat van: Ludo op 20-06-2008 16:23:35
Citaat van: thuur op 20-06-2008 13:40:02
Omdat de riem 2mm dunner smaller is.

is dat echt?.
ik wist wel 2mm smaller, maar ook nog 2mm dunner. ???
lijkt me dan wel een erg fragiel riempje.  ;D

Aangepast.

Gr ;)

aroud86

Ontstaat er een probleem als de distributieriem knapt? (rijdend in volvo 850 estate 2.0i 10v)
Want ik weet niet precies wanneer ie aan vervangen toe is, maar dat zal geen jaar meer duren denk ik.

Freakybaby

Citaat van: aroud86 op 08-07-2008 21:10:45
Ontstaat er een probleem als de distributieriem knapt? (rijdend in volvo 850 estate 2.0i 10v)
Want ik weet niet precies wanneer ie aan vervangen toe is, maar dat zal geen jaar meer duren denk ik.

JA. Als die riem knapt kan je de beurs goed trekken. Je kan hem beter preventief vervangen dan ermee doorrijden en gokken.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Emiel

Ja. De kleppen zullen proberen de zuiger terug te koppen. Meestal wint de zuiger dat... :eusa_boohoo:

Bij twijfel (geen sticker oid of historie) vervangen.

aroud86

En wat zijn over het algemeen de kosten van het vervangen? (eerste keer auto waarbij het vervangen moet worden)