Meten van Lambdasonde 2.5 v10

Gestart door ray001, 15-06-2008 14:09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ray001

Na het een en ander gelezen te hebben op dit forum nu mijn bevindingen.
Mijn roffel gebruikt niet te veel denk ik ,1 op 7 stad en 1 op 10 snelweg
Heb al  het een en ander vervangen maar auto houdt toch nog in en trekt niet zomaar door tot het rode gebied

Nu heb ik ook de TPS vervangen ,is wel iets soepeler geworden
Nu heb ik de stekker van de lambdasonde eens gemeten(nog een blauwe stekker)
Tussen de 2 buitenste contacten meet ik ongeveer 13 v(accuspanning voor verwarming)
De 2 binnenste zouden volgens wat ik hier lees tussen de .1 en .9 v moeten liggen

Ik meet met mijn metertje tussen de nul en 1.5 volt met draaiende motor

Is mijn lambdasonde nu defect ?
Er branden geen lampjes op mijn tellerpartij
Zou de auto(als de lambda niet goed werkt)kunnen inhouden en trager kunnen zijn ?

En hoe krijg ik deze blauwe stekker los zonder het te slopen ?

thuur

Citaat van: scania164 op 13-01-2007 19:49:42
...er bij een 10v gewerkt wordt met een lambda spanning van 1 t/m 5 volt en bij een 20v 0 t/m 1 volt.

Even grofweg omrekenen naar dit tabelletje voor een 20V

Citaat van: face.flava op 02-10-2006 21:48:27
0 - 0,2 Volt = te arm mengsel
0,2 - 0,8 Volt = normaal mengsel
0,8 - 0,9 Volt = rijk mengsel
0,9 - 1 Volt = te rijk mengsel

Als je nu het mengsel gaat veranderen door bv. een luchtslang los te trekken zal de Voltmeter moeten veranderen tussen 0 en 1 Volt, zoniet dan is de sonde kapot. 



Gr ;)

ray001

Bedankt voor je snelle reactie
Als ik het dus een beetje door heb moet alles  met een factor 5
Eigelijk de waarde tussen 1 v en 4 volt is een goed mengsel voor mijn v10 ?

thuur

Tussen de 2 en 4 moet goed zijn. Trek even een luchtslang los en kijk of het voltage zakt (zoals boven beschreven). Is een grove test maar moet wel een indicatie geven.


Gr ;)