Even voorstellen: Koots

Gestart door Koots, 16-06-2008 17:40:42

Vorige topic - Volgende topic

Koots

Even een kleine update (nou ja, klein...). Ben niet heel actief geweest met posten hier (wel veel gelezen), en ondertussen is er op het Volvo-vlak wel het een en ander gebeurd.

De 850 hebben we in juni 2009 met 300.000km ingeruild op een prachtige V40. FOUT!! Dat is dus niet mijn auto... En dat was niet zo erg geweest als we de V50 prive waren blijven rijden, maar het uitsparen van de bijtelling per maand is toch wel fijn met de eerste kleine op weg ;). De V40 heeft dus na een goede 6 maanden het veld moeten ruimen, iets met bezieling moest er komen...

Gezien de kinderwagen en alle andere reut had ik mijn zinnen gezet op een mooie 855 of V70. Een V70 2.4 170 pk gereden, maar dat viel het motorgeluid (toch wel een heel belangrijk aspect) me toch een beetje bij tegen. Zaterdag 30 januari bij Volvoestate gaan kijken bij een S70 waar de verkoper mij lekker voor had gemaakt.

Daar aangekomen staat er een bloedmooie S70 2.5 20V (jawel, het blok...) te wachten, zilvergrijs metallic met donkere Satellite-velgen (geen imi's). De auto nog wat verder geinspecteerd, zag er fantastisch uit. Daarna het grote passen en meten: de kinderwagen... Gaat het passen? Allereerst dwars in de kofferbak.. dat past, maar dan moet de bak van de kinderwagen op zijn kant erachter, ook niet ideaal. Ik wil graag eerst het onderstel kunnen pakken, en dan pas de bak. Zelfs de verkoper zei al: "Dat wordt toch een V70, Bart". Maar wacht eens, is de S70 niet (bijna) net zo lang als de V70? En betekent dat niet dat de kofferbak net zo lang zou moeten zijn? De kinderwagen er opnieuw bijgepakt, het onderstel in de lengt erin geschoven, de bak ernaast, klep dicht et voila!

Toen nog even lekker op pad voor de proefrit. Bij het starten kreeg ik een grijns op mijn gezicht en kippenvel op mijn armen. Kghghghg WHOOOOOoooooooo..... fantastisch, wat had ik dat gemist! En deze klinkt nog iets bruter dan de 850 met de 2.5 10V motor destijds.

Rijden was weer een feest (van herkenning), heerlijk op de verwarmde lederen zetels, armpje op die brede steun aan het portier. Heerlijk!

U raadt het al, deze is het geworden. 5 februari hebben we opgehaald, meteen de Satellite's in de berging gelegd en de winterbanden eronder. Heb hier ook een Blogje gestart over wat verdere aanpassingen e.d.

Als afsluiting nog even een foto bij aanschaf.

Cheers,

Bart

marcoenpaula

En dat ziet er super uit! :eusa_clap:
Veel plezier ermee.

Groet

ro~djo

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst

Veel fijne en veilige km toegewenst

Maar dat zal vast wel lukken  ;)

Jeff

Gefeliciteerd geniet er van he! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Volvo850 93

Mooie s70 veep plezier ermee

Jans Duiven

Leuk verhaal, mooie S70  ;D

Walter

En gefeliciteerd met de andere mooie aanwinst!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937