V70 TDI Roetuitstoot

Gestart door AEO, 27-08-2003 11:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AEO

Heb recent een V70 TDI uit '98 gekocht. Werkelijk een fantastische bak (al geeft rijden in een 480 me nog net iets meer plezier...).
De wagen heeft veel vermogen alhoewel je wel merkt dat er een turbo-gat zit 'onderin'. Bij wat steviger doortrappen laat ik de omgeving achter me in een zwarte wolk.
De wagen is perfect onderhouden (alle stempels).
De garage waar ik hem kocht vertelde dat de vorige eigenaar een rustige rijder was (alleen maar goed natuurlijk) en dat de roetafkomstig is uit de uitlaat die nog even moet 'schoonbranden' door wat hogere toeren te draaien in de 3e. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb nu nog garantie en heb geen zin in een motorrevisie als ie volgend jaar bij de roetmeting een probleem geeft... (dat was dit jaar dus geen enkel probleem).
Groeten
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

s©ub@

@Denkweb; klantje voor je  ;)

Als het verhaal van de verkoper waar is heb ik, met de V70tdi van mijn pa, 2 jaar de uitlaat elke keer opnieuw "schoon gestookt"  ;D

... ben bang dat het niet helemaal waar is wat de verkoper vertelde... sorry
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Alle TDI's (zowel V70 als 850) die ik heb zien wegtrekken lieten een aardige souvenir achter...

WAUTAH

zo'n V70 laat altijd een mooie rookpluim achter!
mits het niet al te ernstige vormen aanneemt is er niets aan de hand (komt ook door turbogat)
als het echt altijd en alleen maar een gigantische zwarte stofwolk is moet er even naar de afstelling gekeken worden!

denkweb

Ik moet wel zeggen dat het na een retourtje Hünxe wat minder zwart is achter me... desalniettemin scoren de Tdi's goed bij het leggen van rookgordijnen.

Roetmeting geeft bij mij nooit problemen overigens!

Peter

Mijn 850 tdi is net ook weer door de APK gekomen zonder problemen ( en wel met een vrij dure normale grote beurt).

Viel mij op dat deze nu ook weer iets vaker zo'n lekkere zwarte rookpluim geeft als ik even plank (met automaat). Zal vermoedelijk wel door de "APK-afstelling" in de garage gekomen zijn en heeft niets met slijtage te maken.

Heb trouwens ook vreemd genoeg het idee dat ondanks dat er weer mooie verse olie en filters zijn aangebracht, de auto iets duurder is gaan lopen ( de computer geeft nu gemiddeld weer 7.0 aan terwijl ik daarvoor op 6.8 zat)

volvomen

Wanneer je "normaal"  optrekt, zou er nauwelijks rook uitkomen. Als je gaat planken, dan wel !! Die van mij rookt wel iets bij het planken, maar niet zwart, maar grijs.  De garage kan zo de zaak uitlezen. dit is bij die van mij (2.5D 1999 165.000km) gedaan en dan zie je een curve waarbinnen de afstelling moet zitten.
Bij mij was wel de luchtmassameter defect, dit schijnt nogal eens voor te komen en heeft tot gevolg dat'tie helemaal niet meer of slecht trekt.

denkweb

Citaat van: volvomen op 28-08-2003 06:40:33
Wanneer je "normaal"  optrekt, zou er nauwelijks rook uitkomen. Als je gaat planken, dan wel !! Die van mij rookt wel iets bij het planken, maar niet zwart, maar grijs.  De garage kan zo de zaak uitlezen. dit is bij die van mij (2.5D 1999 165.000km) gedaan en dan zie je een curve waarbinnen de afstelling moet zitten.
Bij mij was wel de luchtmassameter defect, dit schijnt nogal eens voor te komen en heeft tot gevolg dat'tie helemaal niet meer of slecht trekt.

Das geen TDi...  ???

martijn.

Dat is wel een TDI, allleen ander benaming,
hebben hier een S80 staan,2.5d deze week nieuwe motor ingelegt,waterpomp defect dus dist.riem kapot.
En dat is ook een Audi TDI motor.

Marc 0101.001

Inderdaad, in 99 werd een 2.5 TDI voortaan 2.5D genoemd. De S40 1.9D is ook een TDI.

AEO

Thanx,

Ik was gewoon benieuwd naar andere ervaringen. Het is de eerste keer dat ik diesel rijd (naastde af-en-toe huurwagen enzo) dus dan vraag je j wel af of die rookpluim erbij hoort. Het gebeurtook alleen als ik doortrap. En dat doe ik regelmatig want het is een fantastisch geluid, die grom die dan in het vooronder klinkt..!
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten