Volvo uitlaat kan toch kapot!

Gestart door Amazon, 19-06-2008 22:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Amazon

Afgelopen weekend hoorde ik met het raam open dat mijn V70 D5 een beetje donkerbruin klonk. Lekke uitlaat! >:(

Ik maakte me daar niet zo druk om, verroesten doen ze bijna niet, zeker niet bij een diesel, dus het zal wel een klem of pakking zijn.

Toch maar even op de brug laten bekijken. Is de voorpijp gescheurd net na de las op een soort van katalysator.

Waarschijnlijk heeft er teveel spanning op gestaan, misschien door de montage van het roetfilter? Of zou een kapotte bovenste motorsteun de oorzaak kunnen zijn? Die is overigens zo'n 20K km terug vervangen.

Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord?

Morgen wordt hij gelast.....
Bigger and better!

fearless

Citaat van: Amazon op 19-06-2008 22:10:16
Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord?

Ja al vaker gezien. Oorzaak, geen id.

Uitlaten van de V70 II zijn in ieder geval minder goed dan die van een 850 of V70 classic.

Freakybaby

Uitlaat van een 850 kan ook kapot hoor  :eusa_shifty:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Philip850

De DP van een XC90 D5 van ons thuis was ook gescheurd een korte tijd na montage van het roetfilter. Ik denk dat het roetfilter zorgt dat de uitlaat een hogere temperatuur bereikt dan hij gewend is en daardoor de kans op scheuren wordt vergroot.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Amazon

Dat zou best eens kunnen.

Inmiddels is hij weer gelast en mooi stil.

Nu blijkt de magneet koppeling van de airco kapot te zijn...... :eusa_doh:
Bigger and better!

de boekhouder

Ik hier ergens op het forum gelezen dat het uitlaatspruitstuk kapot kan gaan als je motorsteun niet bijster meer zijn. Geld misschien ook voor je uitlaat.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)