elektrisch bediend raam

Gestart door LekkeRRRR, 22-08-2003 20:21:15

Vorige topic - Volgende topic

LekkeRRRR

In de vakantie vertoonden de elektrisch bediende ramen een ander gedrag dan ik gewend was.
Tot dan (en dat was ik ook gewend bij de 740) schuiven de ramen alleen op en neer als het bedieningsknopje ingedrukt gehouden werd.
Af en toe blijft het raam nu echter bewegen als het knopje wordt losgelaten (zowel links als rechts). Is dat een feature waar ik de achterliggende gedachte qua bediening nog niet doorheb of hoort dit echt niet zo?

jan

Entuscan

Naar onder gaat normaalgezien in een keer door maar 1x kort in te duwen (linker voorste raampje)
naarboven moet ik het knopje omhoog blijven houden

Vind het geweldig handig bij betaalparkings. Meestal staat de kaartjesautomaat altijd net na een bocht. Dus voor de bocht ff op't knopje duwen en na de bocht hupla kaartje der in en door :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

denkweb

das een optie die niet op bijrijdersruiten wordt toegepast toch??

LekkeRRRR

Maar welke handeling bepaalt of het raam continue op en neer doorschuift (ook als knopje wordt losgelaten) of alleen schuift als knopje wordt ingedrukt ?
Zo'n continue doorschuivend raam vind ik knap gevaarlijk....
Enne iets van 'auto' op of in de nabijheid van het knopje is niet waarneembaar..
jan

denkweb

Citaat van: Ludo op 23-08-2003 15:20:25
met 1 druk op de schakelaar opent zich het raam volledig, als je de knop ingedrukt houd en loslaat bij half open raam stopt het motortje.
op de foto zie je in de rode cirkel de afbeelding van het raam, in de gele cirkel zie je de letters AUTO.
als dat niet op jouw schakelaar staat heb je geen AUTO stand.
is dacht ik idd ook altijd alleen maar aan bestuurderskant.

Navraag bij een dealer leert mij dat dit niet is toegestaan aan andere ruiten als die van de bestuurder omdat deze volgens sommige wetsregels in andere landen onvoldoende overzicht heeft om te kunnen concluderen dat een raam veilig automatisch kan worden afgesloten. Het is wel toegestaan als de schakelaar direct NAAST het raam is aangebracht en de inzittende die erbij zit de knop kan bedienen.

LekkeRRRR

Aha, 'k Ben er uit! Dank voor de responses...

Bij dicht raam knop naar beneden drukken, raam omlaag totdat het knopje losgelaten wordt.

Bij dicht raam knop naar boven drukken, vervolgens knop naar beneden drukken, raam blijft doorschuiven ook als knopje losgelaten wordt.

Ander gedrag nog te onderzoeken....

Je blijft ontdekken he met zo'n Volvo ;)

jan