Volvo 850 Boardcomputer inbouwen

Gestart door Royal, 15-06-2008 22:08:05

Vorige topic - Volgende topic

Royal

Hallo Mede volvo-rijders!

Ik heb net via marktplaats een boardcomputer gekocht voor mijn volvo 850 92 GLT met VDO klokhuis.

Zelf heb ik niet al teveel verstand van autos maar toch wil de boardcomputer graag ingebouwd krijgen.

Waarschijnlijk moet de hele dashboard er vanaf, is dit makkelijk te doen of is het handiger om door een garage te laten doen?

Alvast bedankt!

-D©©©L-

Royal

Ja heb al wel wat gezocht maar er staat zoveel informatie op het forum dat ik het niet meer kan vinden

wepster

Citaat van: Royal op 15-06-2008 22:14:45
Ja heb al wel wat gezocht maar er staat zoveel informatie op het forum dat ik het niet meer kan vinden

even goed lezen is een werkje van nog geen uur je haald het boven dek er af (staat meerdere malen beschreven hier op het forum) dan de klok er uit en dan wissel je de computer je trekt de kabel en je plaatst de knop voor de bediening oja let wel op of je de juiste hebt want er zijn 2 type kloken in omloop een type van VDO en een type van YAZAKI dan moet je een verloop stekker hebben als dit zo is anders is het een kwestie van plug and play

veel sterkte mocht je er niet uitkomen stuur je maar een pb voor verdere uitleg

greets wepster

Royal

Okee bedankt! Ga nog wel even verder zoeken dan hoe het met dashboard verder zit dan gelukkig zit het wel in delen dan anders moet gelijk alles er vanaf.

Die er nu inzit is een VDO te zien aan de dagteller die onder de as zit van de kilometerteller dus als het goed is moet het plug & play zijn.

Laat even horen hoe het afgelopen is, als iemand nog tips heeft of een link naar duidelijk topic waar aangegeven word hoe je het dashboard los moet maken hoor ik het graag

Royal

Had die site ook net gevonden daar staat het allemaal duidelijk op

wepster

Citaat van: Royal op 15-06-2008 22:46:41
Die er nu inzit is een VDO te zien aan de dagteller die onder de as zit van de kilometerteller dus als het goed is moet het plug & play zijn.

dat verschil dat jij aan haaltussen VDO en YAZAKI is aan de buitenkant van de klok niet te zien dat zie je pas als je e klokken winkel hebt gedemonteerd  het eenigste verschil is het type stekker dus staar je daar niet op blind maar voor zover mijn kennis gaat (hou me ten goede ik weet het niet 100% zeker )heb jij inderdaad nog een vdo klok dan is het inderdaad plug and play maar die verloop stekker kost ook maar iets van wat mij bijstaat nog net geen 20 eurie dus daar kun je het dan niet voor laten alleen is de vraag heeft de dealer hem op voorraad als jij de klokken handel er uit hebt  ;D
bij mij was dat dus niert zo en heb ik heel de zooi in 2 keer moeten monteren om het aan het draaien te krjigen

greets wepster

mehn

Of het een VDO of Yazaki klokkenwinkel is kun je wel degelijk zien aan de buitenkant. De foto hierboven is VDO.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Geert-Jan

Ik meen dat de dagteller bij de Yazaki boven de wijzer zit en die van VDO eronder zoals op de foto.

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

thuur

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 16-06-2008 00:05:06
Ik meen dat de dagteller kilometerteller bij de Yazaki boven de wijzer zit en die van VDO eronder zoals op de foto.

Citaat van: thuur op 19-12-2007 00:50:11
Yazaki:

Gr ;)

Emiel

Yazaki heeft geen servicelampje..

Simplicity

Hoe zit dit eigenlijk bij de x70 modellen?
Display is al voorzien van extra aanduidingen en daar waar de "info" knop hoort zit al een stekker.
Is het een kwestie van het plaatsen van een knop en upgrade van de software of is het allemaal net iets ingewikkelder  ???