Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Ja donders! 1400 Nm voordat ie loskwam! :o

Thys

viking_in_shorts

razorx

Hans Duiven

Ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met deze set Thijs.

Hans

Ludo

UserID6342

Idd een mooi setje Thijs, ben benieuwd hoe die je gaan bevallen, of je ze niet te stug vind.

Sbv

Wij hebben zo een set op de S70 liggen, maar zo stug is het eigenlijk niet

UserID6342

OK dan, ik had toen ik de auto verlaagde eerst de Billsteins B6 er achter onder gezet, vond die echt veels te stug. Daarna overgestapt naar de FSD achter, wel beter maar nog te stug voor me en nu de Monroe Riders eronder alweer een behoorlijke tijd.  Deze bevallen me super, dus ben altijd wel benieuwd hoe de FSD's iemand anders bevallen.

Thys

Nou, de FSD achterdempers zitten eronder! Ik heb er nog geen meter mee gereden, maar ben nu al blij :D

Het was nog wel even een gedoe om de juiste moeren voor de dempers te vinden, op zaterdagmiddag om half 5 :eusa_wall:

Vanmiddag dus maar even de stoute schoenen aangetrokken, en een tweetal M10*1 borgmoeren gehaald. Uurtje verder, en de dempers zaten eronder. Ben wel tot de ontdekking gekomen dat linksachter die metalen schijf los in de veer ligt te rammelen, daar moet even een echte bout doorheen.

Verder heb ik gisteren noodgedwongen de stuurpomp vervangen. Ik had al een tijdje last van een ratelend geluid bij ver uitsturen, afgelopen zaterdag ging dat over in een aardbeving bij élke stuurbeweging.

Marco, reddende engel, had nog een andere pomp liggen die ik er gistermiddag in gezet heb. Goed 2 uurtjes werk, en hij stuurt weer als een zonnetje :eusa_dance:

Thys

Weet iemand trouwens of de ontvanger van een Guard2 alarm (zo'n dubbel relais 210-211 met groene connector bovenop) ook werkt als er op die connector niets is aangesloten? Ik neem aan dat die voor de glasbreuk/kantelsensoren is?

mehn

Hoe het bij Guard 2 zit weet ik niet, maar bij Guard 1 zit daar een stekker verdeelstekker op die niet alleen naar de interieursensoren gaat, maar ook naar de driehoek op de A-stijl waar de ontvanger van de handzender in zit. M.a.w. bij Guard 1 zou de afstandsbediening zéker niet werken ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Citaat van: thyzerrr op 20-04-2010 22:37:08
...ontdekking gekomen dat linksachter die metalen schijf los in de veer ligt te rammelen, daar moet even een echte bout doorheen.
Niet te lang mee wachten Thijs omdat de veer daar geborgt mee zit.  Theoretisch zou je nu de veer kunnen verliezen als je door een stevige hobbel knalt. M10*1.5*40 is lang zat voor 'm en dan kun je 'm ook meteen met een sleutel tegenhouden. Borgmoertje erop en klaar is tie weer.

Thys

Citaat van: mehn op 21-04-2010 06:51:54
Hoe het bij Guard 2 zit weet ik niet, maar bij Guard 1 zit daar een stekker verdeelstekker op die niet alleen naar de interieursensoren gaat, maar ook naar de driehoek op de A-stijl waar de ontvanger van de handzender in zit. M.a.w. bij Guard 1 zou de afstandsbediening zéker niet werken ;D

Nou ik ben eruit, en het werkt! :eusa_dance:
Het was enkel een kwestie van mijn paarse relais 210-211 omwisselen met het zwarte guard2-relais, en de auto gaat nu met afstandsbediening open, zelfs de knipperlichten doen mee. 8)

Citaat van: Dirk342 op 21-04-2010 07:21:34
...ontdekking gekomen dat linksachter die metalen schijf los in de veer ligt te rammelen, daar moet even een echte bout doorheen.
Niet te lang mee wachten Thijs omdat de veer daar geborgt mee zit.  Theoretisch zou je nu de veer kunnen verliezen als je door een stevige hobbel knalt. M10*1.5*40 is lang zat voor 'm en dan kun je 'm ook meteen met een sleutel tegenhouden. Borgmoertje erop en klaar is tie weer.

Los komen zal niet gebeuren, de bout zit er nog wel door met de moer erop, ik kan hem nu alleen niet meer vaster of losser draaien :eusa_doh: Komt binnenkort een échte bout doorheen, want dat gerammel is waardeloos.

Edit: Ik denk trouwens de stugheid van het onderstel voor een groot deel bepaald wordt door de veren die eronder zitten. De Intrax veren die erbij zitten staan als redeljik stug bekend, deze gaan derhalve ook de verkoop in. Voorlopig blijf ik met de originele R-voorveren en MAD achterveren rijden.

Freakybaby

Citaat van: thyzerrr op 21-04-2010 14:49:08
Citaat van: Dirk342 op 21-04-2010 07:21:34

Los komen zal niet gebeuren, de bout zit er nog wel door met de moer erop, ik kan hem nu alleen niet meer vaster of losser draaien :eusa_doh: Komt binnenkort een échte bout doorheen, want dat gerammel is waardeloos.

Boutje eruit slijpen, draadeind met moer erdoor, lasje, draadeind afzagen, monteren, 2 moeren en 1 ring onderop, en al ruim een ton geen gerammel meer.

Wibo is wel handig  ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn