Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Het blijven de allermooiste wielen; voor mij de reden om voor een R te gaan.
Toch weer afwijkend van hoe het hoort? Eerst gouden Titans, nu zilveren Volans?
Ik zie ze liever in antraciet, maar deze zien er ook strak uit!

GerbrandR

Bij de MediaMarkt in lwd ;)

Nette auto :eusa_clap:

elianmars

De Volans staan mooi, maar ik vond de Titans aparter staan. Met die wielen er onder was het zo herkenbaar jouw wagen.

Dat het maar snel mag gaan sneeuwen ;D

Thys

Voor de winterbanden komen de titans wel weer terug, enkel de kleur is nog niet beslist. Gelukkig kan ik daar nog even over nadenken, als ze over 3 maanden klaar zijn is het vroeg genoeg.

Omdat er verder momenteel weinig te melden is, maar even een plaatje:

Met heeeeel in de verte nog een rode R sedan 8)

Vulk

Was het een estate geweest, ik had een nieuwe wallpaper. :)

R o b

Thys

Ik heb weer wat te doen, de contactrol van de airbag/claxon is overleden. Dat is verdorie al de tweede met deze auto. Ze slijten harder dan een setje banden :eusa_wall:

razorx

thijsj

Claxonneer je dan veel of weinig? Ik gebruik 'em nooit, maar zou wel graag willen dat de airbag werkt mocht het ooit nodig zijn. Af en toe de claxon testen is dan het devies?

Mooie foto idd :)

Thys

Het sleepcontact van de claxon functioneert nog prima, er zit alleen een draadbreukje in de bedrading van de airbag, met een foutcode als gevolg. Binnenkort maar weer een nieuwe opscharrelen.

Half januari dit jaar hield mijn kilometerteller ermee op. Vervelend, maar blijkbaar niet vervelend genoeg, want ik heb vorige week maar eens een nieuw tandwieltje laten komen. Eergisteren de klokkenset uit laten lezen, en tot de conclusie gekomen dat ik het afgelopen half jaar ruim 22000 kilometer gereden heb. Vandaag ben ik de strijd met het beruchte tandwieltje aangegaan. Vervanging ervan stelt niet zo gek veel voor, het bijstellen van de kilometerstand was even andere koek. Natuurlijk ging dat niet helemaal volgens het boekje, en lagen er 6 tandwieltjes los in een kleine ruimte waar je net met een pincet in kunt. Een half uur priegelen later zaten ze allemaal weer keurig op hun asje, en was ik weer een blij mens. Totdat ik nog even probeerde de stand iets te verdraaien; muurvast :eusa_doh:

Laatste en tevens lastigste wieltje nog eens losgehaald en weer vastgezet, en tot de conclusie gekomen dat het toch echt goed moest zitten. Nóg eens los en vast, en nóg eens, en toen was het ineens goed :eusa_dance:

Boel weer in elkaar gezet, en morgen mag hij weer rondjes draaien. Over 13 jaar de procedure nog maar eens herhalen :D

ulkeman

heey mooi dat het gelukt is ;D
en toen kwam je het stof deeltje tegen :eusa_think:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Thys

Ja bah; zit de hele klokkenset weer in elkaar, zit er nog een stofje aan de binnenkant tegen het glas :eusa_wall:
Gelukkig gaf het wegnemen van de boordcomputer voldoende ruimte om het kreng te elimineren.

Goed, zaterdag was het weer klustijd!
Om te beginnen heb ik het bovendek van het dashboard weer teruggeplaatst, en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een USB kabel voor de voeding van mijn telefoon door het dash te trekken naar de telefoonsteun die ik ooit eens van een genereuze Nijkerkse weldoener had gehad. Ziet er nu best netjes uit, plaatje volgt bij daglicht.

Verder heb ik in een leeg waarschuwingslichtjesvakje een LED geplaatst die gekoppeld gaat worden aan de rode LED van de LPi-tankmeter. De meter zit redelijk uit het zicht geplaatst, waardoor ik niet altijd direct doorheb dat de tank bijna leeg is.

En toen de grote klus van die dag:

Bij demontage bleek dat vervanging eigenlijk nog niet zo heel dringend nodig was:

:eusa_liar:

Stuurkogels en spoorstangen zijn nog niet vernieuwd en de auto is nog niet uitgelijnd, maar wat een verschil :o

-Rust in de auto
-Ineens geen last meer van spoorvorming
-Sturen gaat plots veel lichter
-De draaicirkel is kleiner geworden
-Het is verrekte comfortabel!

Al met al ben ik een blij mens, en het kan alleen nog maar beter worden. :eusa_dance:

Robster480

Zag hem al staan bij aangeboden :P

'In goede staat' :P Dacht; welk onderdeel is er dan nog in goede staat?!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

daytonawim

pff, die waren echt slecht, ik hoop komend weekend de mijne te kunnen gaan doen.

Tim N

Haha zelfde setje heb ik er zaterdag ook onder gezet FSD's incl nieuwe toplagers en veerrubbers.
Heb je achter ook FSD eronder gezet?