Motorsteunen

Gestart door volvoc70T5, 23-06-2008 16:46:05

Vorige topic - Volgende topic

volvoc70T5

welke steunen heb ik nu nog meer..heb er nog 2 volgens mij lijkt me.. nu ik toch bezig ben, in 1 x goed doen.

mitchelli

je hebt er nog 2. Tussen blok en subframe,aan voor en achter zijde. (ronde motorsteunen)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

volvoc70T5

is er ook een soort schema ergens waar ik duidelijk kan zien waar ze precies zitten allemaal?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoc70T5

oké, nou heb vanavond die steun dus vervangen (wat een karwei als de bouten goed vastzitten)..

en het is nu echt.. auto rijdt stukken beter..maarrr.. er zit toch nog dat ... "kantelgevoel"  in tijdens schakelen of tijdens het gas los laten..
wat ik ook wel kan voelen in de auto..

zit het nu ook in die hydraulische of.. want ik begin me er een beetje dood aan te ergeren, kan de oorzaak nog ergens anders in zitten..
zat overigens wel een scheurtje rondom dat stalen dingetje in het midden van de steun die eronder zat..

dus tot nu toe:

bovenste steun vervangen,
versnellingsbaksteun (reactiearm ofzoiets)
en nu de steun bij de distributieriem

pwassink

Citaat van: volvoc70T5 op 01-07-2008 20:39:35
oké, nou heb vanavond die steun dus vervangen (wat een karwei als de bouten goed vastzitten)..

en het is nu echt.. auto rijdt stukken beter..maarrr.. er zit toch nog dat ... "kantelgevoel"  in tijdens schakelen of tijdens het gas los laten..
wat ik ook wel kan voelen in de auto..

zit het nu ook in die hydraulische of.. want ik begin me er een beetje dood aan te ergeren, kan de oorzaak nog ergens anders in zitten..
zat overigens wel een scheurtje rondom dat stalen dingetje in het midden van de steun die eronder zat..

dus tot nu toe:

bovenste steun vervangen,
versnellingsbaksteun (reactiearm ofzoiets)
en nu de steun bij de distributieriem

Is dat kleintje tussen bovenste steun en t brandschot soms rot , No 21 op de tekening ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

volvoc70T5

zal ik morgen even na kijken, heb het vanavond gehad eigenlijk

volvoc70T5

toch net nog even gekeken, dat kleintje wat aan het schutbord zit is wel goed.
zie en merk er niets merkwaardigs aan (net even flink aan de auto heen weer getrokken)..

Enno

Ga nu maar lekker ook die 2 hydraulische steunen vervangen. Neem ze after market. Scheelt wat in de prijs. Je zult verstelt staan van het verschil.

Zijn alleen niet de 2 makkelijkste steunen om te vervangen.

volvoc70T5

waar kan ik die aftermarket weghalen??

heb al even op nordicar gekeken, maar daar zie ik er maar 1tje staan voor de C70,
en volgens mij zijn het wel 2 verschillende steunen .. als ik zo in Vadis kijk in ieder geval

zijn de steunen identiek aan de S/V70?

Enno

IPD levert ze. Ik heb ze zelf rechtstreeks uit de USA laten overkomen.

FCPGroton levert die dingen ook.

Ik neem aan dat o.a. Nordicar ze ook wel zullen leveren.

Groet,

Enno

volvoc70T5

dan heb je waarschijnlijk ook meerdere dingen bestelt,

want 145 dollar aan verzendkosten lijkt me ook niet al te lucratief voor 2 steuntjes bij IPD & FCPGroton..

Enno

Ik kom met transport uit op USD 129

Dan duurt het een paar weekjes & zit er waarschijnlijk nog wel een factuur van de douane bij, maar dan zijn de kosten wel te overzien.

volvoc70T5

ok, zal het nog wel een x proberen dan

Ludo

European Tuning is toch importeur van IPD.
daar ben je beterkoop af....