Aardbevinggevoel met remmen-graag advies

Gestart door Raoul, 24-06-2008 16:41:15

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Helaas is het trillen weer terug, vooral met afremmen boven 100 kmp. Daaronder is bijna niets te voelen. Het is net of de boel eerst in een soort onbalans moet komen. Rondom afdraaien aan de auto is een optie. De hele auto gaat dan enigszins dreunen met remmen. En nog steeds voelt het alsof het van achteren komt. Ik zal binnenkort de Lucasblokken nog ns schuiner afvijlen.

number-88

Voorzichtige tip...

Kijk eens naar de flens waar de schijf op gemonteerd zit. Als hier onbalans in zit of zelfs krom is kan dit na enkele kilometers langzaam overgegeven worden op je schijven.

Heb dit meegemaakt met een Golf.

Groet

Rick

Raoul

thanks, ikzelf denk inmiddels ook in die richting. Micrometer zien te regelen. Stug doorgaan met schijven vernieuwen is zo zinloos. Zodra ik t heb gevonden zal ik t hier zeker melden!

Erics

Citaat van: number-88 op 20-08-2008 17:17:31
Voorzichtige tip...

Kijk eens naar de flens waar de schijf op gemonteerd zit. Als hier onbalans in zit of zelfs krom is kan dit na enkele kilometers langzaam overgegeven worden op je schijven.

Heb dit meegemaakt met een Golf.

Groet

Rick

Als de flens in onbelans is, dan zou je toch onbalans moeten voelen als je gewoon rijdt, zonder te remmen?

thuur

Of wellicht die andere achterschijf nu krom?

Gr :-\

Raoul

Vandaag langs de Volvo-dealer in Amstelveen gereden en nieuwe achterschijven en blokken gehaald. Met korting weer zo n 135 euro. Meteen eronder gezet, en nu is de Roffel stil met remmen vanaf 140 km/u. Maar, inmiddels juich ik pas over 2000km! Een ding is zeker: Het zat/zit in de achterremmen. Naven heb ik zeer zorgvuldig opgeschuurd. Verder ontdekt dat de achterste uitlaatsteun doorgeroest is, dus ff een imitatie bij Estate-services halen. Verder resoneert de benzinetank als je er rechtsonder een dreun op geeft?? Ik hoop maar dattie stil blijft...Wel vreemd, achterschijven trilden, nieuwe imitaties erop,af laten draaien (eentje). En nu wel stil stil met originele.....Ik hoop bij deze over 2000 km te kunnen melden hier dat alles nu in orde is.

Misha

Citaat van: Raoul op 21-08-2008 19:20:54
Vandaag langs de Volvo-dealer in Amstelveen gereden en nieuwe achterschijven en blokken gehaald. Met korting weer zo n 135 euro. Meteen eronder gezet, en nu is de Roffel stil met remmen vanaf 140 km/u. Maar, inmiddels juich ik pas over 2000km! Een ding is zeker: Het zat/zit in de achterremmen. Naven heb ik zeer zorgvuldig opgeschuurd. Verder ontdekt dat de achterste uitlaatsteun doorgeroest is, dus ff een imitatie bij Estate-services halen. Verder resoneert de benzinetank als je er rechtsonder een dreun op geeft?? Ik hoop maar dattie stil blijft...Wel vreemd, achterschijven trilden, nieuwe imitaties erop,af laten draaien (eentje). En nu wel stil stil met originele.....Ik hoop bij deze over 2000 km te kunnen melden hier dat alles nu in orde is.

Wel 'lollig' dat je dit schrijft.
Ik heb met mijn 850 precies hetzelfde gehad, nieuwe schijven,-> drama, laten draaien, na 200 km -> drama.
Toen was ik het enorm zat, ben naar de dealer gereden en heb origineel rondom laten zetten, inclusief blokken.
Auto heeft nooit meer geschud en getrild.
Ik hoop voor jou hetzelfde.

Overigens waren mijn nieuwe imitatie schijven van Brembo, dus kwalitatief ook niet de minste.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Raoul

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Raoul

@Snellebaksteen: In de nieuwe achterschijven bleek toch een materiaalfout te zitten waardoor de hardheid van de schijf niet rondom gelijk was. Met afdraaien bleef dit probleem. Dus ondanks rechte schijven toch dreunen!(achter) Van ellende op de gok nogmaals nieuwe achter(orig), probleem verholpen.

Racingbrick

En wat hebben we nu hiervan geleerd?
Liefst orig spul monteren, tenzij je echt veel van de wagen vraagt en performance spullen moet hebben..

pwassink

Citaat van: Racingbrick op 03-10-2008 23:42:24
En wat hebben we nu hiervan geleerd?
Liefst orig spul monteren, tenzij je echt veel van de wagen vraagt en performance spullen moet hebben..

Beetje kort door de bocht dit eigenlijk,  k geloof niet dat er bij volvo een eigen remschijvenlijntje staat ergo
die komen ook ergens vandaan als oem. Misschien zelfs wel uit dezelfde machine als de schijven die t bij jou dus niet goed deden.   ;D

T zou niet de eerste keer zijn dat ik OEM onderdelen tegenkom met dezelfde gietfouten als het volvo-deel  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂