naar links en rechts trekken

Gestart door blauweroffel, 26-06-2008 23:20:30

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

dag techneuten van deze techniekgedeelte,

Ik heb vandaag mijn bagagewagentje opgehaald, ja ja vakantie!!
Maarrrr: als ik met die aanhanger 50/60 km per uur rijd en ik trek dan op dan trekt de auto behoorlijk naar rechts en zodra ik het gas vervolgens weer loslaat gaat de auto naar links.
Rijden zonder aanhanger geen probleem?!! De auto blijft dan gewoon op koers las ik gas geef en weer loslaat.
Ik heb de auto 6 weken  geleden laten uitlijnen en balanceren en tot op heden geen stoeprand geraakt.

Moet ik het zoeken in de aandrijfassen?
(o,ja V70 classic "99)

groet aan allen

blauweroffel

elmarconi

Citaat van: blauweroffel op 26-06-2008 23:20:30

Maarrrr: als ik met die aanhanger 50/60 km per uur rijd en ik trek dan op dan trekt de auto behoorlijk naar rechts en zodra ik het gas vervolgens weer loslaat gaat de auto naar links.

Zit de trekhaak wel in het midden?  ;D
--
Autogas Inside . . .

blauweroffel

Ja, precies midden onder de nummerplaat ;D

De trekhaak is 2 jaar geleden gemonteerd door de dealer...
Vorig jaar had ik er geen last van.

Ik denk aan de aandrijfassen omdat:
Bij het uitlijnen en balanceren een van de monteurs het had over "onbalans in eenaandrijfas" 

en

bij het plotseling loslaten van het gas een hoog piepje te horen is en bij plotseling gas geven weer hetzelfde piepje bij de voorwielen.

BR

-D©©©L-

Hoe staat het met de draagarm rubber en de fusee kogels ?

blauweroffel

6 weken geleden een grote beurt gehad en toen werd mij niets verteld over draagarmen en fusee kogels (auto heeft 160.000 gelopen en is dus amper ingereden ;))

BR

-D©©©L-

Citaat van: blauweroffel op 27-06-2008 00:13:01
6 weken geleden een grote beurt gehad en toen werd mij niets verteld over draagarmen en fusee kogels (auto heeft 160.000 gelopen en is dus amper ingereden ;))

BR

Ok, en hoe staat het er nu mee ?

En de achteras rubbers & stabistang ? alles speling vrij ?

blauweroffel

Marco,

Ik ga er maandag toch maar even mee naar de dealer met jouw tips.
Ben zelf niet zo'n techneut, maar bij de dealer werken wel een paar monteurs die niet te beroerd zijn mij wat wijzer te maken.

bedankt

BR

UserID6342

Als je haak goed gemonteerd zit (er voor het gemak even van uitgaande) den je auto doet het zonder ballast gewoon goed, moet je ellende in je karretje zoeken, simpel.  Onbalans in een aandrijfas kan dit haast niet veroorzaken, bovendien een fatsoenlijk bedrijf die balanceert de boel dan uit met de scooter dan zijn alle trillingen eruit.