Airco slaat af boven de 2000 RPM

Gestart door Frans 50, 07-06-2008 17:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Vandaag de Airco laten vullen, eerst vacumeren, het systeem heeft wel een 30minuten onder vacuum gestaan alvorens de R134 te vullen.

Het volgende doet zich voor...
Airco aan (ik heb geen ecc) op recirculate, fan op max motor loopt stationair systeem koelt als de beste, geen probleem. Echter als ik het toerental van de motor opkrik naar zeg 2500 RPM of meer schakeld de airco na een minuut of 3 af om vervolgens na ongeveer de zelfde tijd weer in te schakelen... Lijkt een beetje op HD probleem...
Als dit gebeurd zie je de manometer aan de LD kant (daar vul je het systeem immers) even hoog oplopen.

Kent iemand dit verschijnsel????   ???

Frans....

thuur

Ik weet niet hoe hoog de druk oploopt (wat zegt de meter?), maar het kan zijn dat er te veel olie in zit, of de HD sensor defect is.

Gr ;)

Frans 50

Citaat van: thuur op 08-06-2008 00:26:38
Ik weet niet hoe hoog de druk oploopt (wat zegt de meter?), maar het kan zijn dat er te veel olie in zit, of de HD sensor defect is.

Gr ;)

Fout gevonden, bij de eerste keer vullen is er wat mis gegaan... zat veel te veel 134a in het systeem  :-[, de 134a uit het systeem gehaald vervolgens maar eerst een 30 minuten vacuum getrokken en vervolgens systeem weer op druk gezet.. nu met een goede weegschaal... er zit nu tussen de 750 en 800Gr 134a in het systeem. De drukken zijn nu ook een stuk beter.
De airco schakelde op de HD af eigenlijk hadden we het wel kunnen weten, de compressor produceerde toen na het vullen redelijk wat geluid... dat is nu weg en ze koelt als een speer.

Dit was wel de ultime lek en magneet koppeling test...  :o

Woensdag twee Juli gaan we naar de Toscane... met de roffel.. ik heb er nu iets meer dan 1000Km  op zitten na de motor wissel.

thuur

Mooi zo! Bedankt voor het plaatsen van de oplossing!

Gr ;)