Motor loopt niet goed op benzine wel op gas

Gestart door Basbb, 13-06-2008 19:09:09

Vorige topic - Volgende topic

Basbb

Hallo allen,

Sinds vandaag loopt me auto niet goed op benzine, het voelt heel erg aan of 1 of 2 cylinders niet mee doen. Zo'n diesel/tractor gevoel. Zodra het lpi systeem naar gas overschakeld loopt de motor gewoon goed. Dit wijst dus naar mijn idee op een probleem met de benzine-injectoren, immers met gas-injectie doet ie het wel.

Ik vrees dus dat 1 of 2 benzine-injectoren het loodje hebben gelegd. Of valt dit wel weer mee dat misschien iets simpels kan zijn?

En natuurlijk zijn de garage op dit moment al dicht >:( Maar goed, als ie het echt niet meer doet kan ik volvo-anwb-assistance bellen  ;D

Toevoeging: Er gaan geen storingslampjes branden
s70 2.5 20v aut

Snellebaksteen

Brandstofpomp die aan het overlijden is? Of filter dat helemaal dicht zit? Wanneer is het filter voor het laatst vervangen?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ovlov 058

Basbb

Starten gaat prima, slaat in 1x aan, brandstofpomp is vorig jaar nog vervangen, probleem is vanmiddag ineens gekomen. Verder minder last van wanneer ik er voor zorg dat toerental boven 1500rpm blijft. Motor loopt dan ook niet goed, maar dan trilt het tenminste niet zo. Dus automaat in L stand en met 20km/h de wijk uitrijden  ;D Meestal wordt er precies dan ook op gas overgeschakeld.

Morgenochtend garage maar is bellen, vrees alleen dat werkplaats dicht is en maandagochtend pas terecht kan. In elk geval kunnen er dus wel veel meer oorzaken zijn. Alleen filter lijkt me niet logisch omdat het zo ineens ontstaan is.
kan het veel kwaad hiermee door te rijden voor een paar dagen? Dat wil zeggen, eerste 0,5-3 minuten op benzine rijden met slecht lopende motor?
s70 2.5 20v aut

Ludo

haal de bougiekabels eens één voor één van de bougies af, en/of de stekkers van de benzine injectors.
als je dan geen verschil merkt, weet je toch meteen als er een cilinder niet mee doet.

Basbb

Citaat van: Ludo op 14-06-2008 10:31:04
haal de bougiekabels eens één voor één van de bougies af, en/of de stekkers van de benzine injectors.
als je dan geen verschil merkt, weet je toch meteen als er een cilinder niet mee doet.

Is een goed plan, alleen motor trilt zo heftig bij stationair lopen dat ik liever niet daar de tijd voor neem. Maandagochtend ga ik voor werk naar de garage. Ik zal maandagavond wel posten wat de schade is :-)

In elk geval thx voor de reacties. Ik had gehoopt dat het misschien veel voorkomend probleem zou zijn typisch iets voor 2.5 20v, maar waarschijnlijk is dat dus niet zo.
s70 2.5 20v aut

Basbb

Injector van cylinder nr 3 blijkt geen aansturing meer te krijgen. Computer beveelt wel inspuiten, maar signaal komt niet bij de injector aan.  Garage had helaas vandaag geen tijd om het verder uit te zoeken, dat wordt volgende week pas.
Zoals het er nu naar uitziet kunnen de oorzaken zijn:
management ecu kapot, lpg-computer defect of de bedrading die door de lpg-inbouwer slordig weggewerkt is en nu problemen van komen (erggg slordig weggewerkt door inbouw-bedrijf).

Nog eff afwachten  ;D
s70 2.5 20v aut

Basbb

Vandaag bij inbouwer langs geweest. Kennelijk komt het vaker voor, er is een kastje vervangen die onderbreken van benzine systeem verzorgt. Het viel op dat het kennelijk ontworpen is om eenvoudig vervangen mogelijk te maken is. schroefje langs, nieuwere op de stekker steken vastschroeven en 1,5 minuten later kon ik weer wegrijden.

De inbouwer vertelde ook dat dit vaker kapot gaat. Hoeveel reparatie kost weet ik niet, omdat ik nog 2 maanden garantie heb op de lpi-installatie. Nou ja reparatie, vervangen gaat zo snel dat prijs van het kastje 99% van de rekening zal zijn als je het zelf moet betalen.

Voor een admin:
Verzoek deze thread naar lpi/lpg topic te verplaatsten, aangezien het sterk op lijkt dat het probleem in de gasinstallatie zat en niet in het normale benzinesysteem.
s70 2.5 20v aut

elmarconi

--
Autogas Inside . . .