Hoezo dealers NIET op 1 lijn!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door EX-850 rijder, 28-12-2002 16:14:47

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

ach... ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nooit zo gesteld geweest ben op dat; "wat een leuke kinderen" of "nog een kopje koffie" gevoel dat je bij de dealer krijgt...

probeer anders je 850 particulier te verkopen en ga eens met een handvol cash naar een dealer... moet je eens kijken wat zo'n verkoper staat te kwijlen als hij dat mapje euro's in je hand ziet...

DAN krijg je vaak pas ECHT een reëel aanbod wat meestal erg goed aan de prijs is... (tenminste; da's mijn ervaring)

conclusie:
verkoop je kar particulier
maak de dealer gek met cash (NU verkopen is NU contant afreken)

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Roy V70R

CiteerMarges?, in mijn ogen zijn het soms woekerwinsten.
Kopen voor € 11.000 verkopen voor € 16.000.
Dus € 5000 "winst" vind ik een erg ruime marge.
Of ben ik de enige die dit belachelijk veel vindt????
 ???

Hogie

€.5000.- is natuurlijk wel heel veel op een gebruikte auto, maar let wel, het moet natuurlijk wel in verhouding staan met de verkoopprijs van het te verkopen voertuig.
Als je €. 5000.- wilt verdienen op b.v. een auto met een verkoopprijs van €.30.000, dan is dat vrij normaal.
Vergeet niet dat in dat bedrag ook een stukje zekerheid zit voor de verkopende partij, in de zin van garantie.
Mocht er iets stuk gaan dan kan de verkoper dat weer van die €.5000.- aftrekken. Ook het lang staan in de showroom kost geld.

Wat een dealer of handelaar eraan werkelijk overhoudt na alle aftrek van kosten, dan valt dat wel tegen hoor.
Niet voor niets gaan ze straks allemaal de occassion of New Car Supermarket wereld in.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Roy V70R

Citeerach... ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nooit zo gesteld geweest ben op dat; "wat een leuke kinderen" of "nog een kopje koffie" gevoel dat je bij de dealer krijgt...

probeer anders je 850 particulier te verkopen en ga eens met een handvol cash naar een dealer... moet je eens kijken wat zo'n verkoper staat te kwijlen als hij dat mapje euro's in je hand ziet...

DAN krijg je vaak pas ECHT een reëel aanbod wat meestal erg goed aan de prijs is... (tenminste; da's mijn ervaring)

conclusie:
verkoop je kar particulier
maak de dealer gek met cash (NU verkopen is NU contant afreken)

suc6

Helemaal mee eens. ;)

Je auto gewoon particulier verkopen en met cash naar een dealer of aanverwante garage.

Tip: Ga eens shoppen over de grens.
Als je het goed aanpakt kun je aardig wat eurootjes in de zak houden. ;D

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Paul_H

CiteerHelemaal mee eens. ;)

Je auto gewoon particulier verkopen en met cash naar een dealer of aanverwante garage.

Tip: Ga eens shoppen over de grens.
Als je het goed aanpakt kun je aardig wat eurootjes in de zak houden. ;D

groeten roy.

Heb je daar ervaring mee? Want volgens mij moet je dan nog met heel veel gezeik langs de keuring etc...
Of valt dat mee?
Ik zie heleboel gele R's rijden die op nieuw kenteken staan... Dus volgens mij doen idd veel mensen het...

Overigens is het toch zo dat je na 8 jaar geen BPM meer hoeft te betalen met invoeren, dus een 8 jaar oude auto...
Maar ja ik wil een 95/96 850... is nog geen 8 jaar...

Johann

Is niet meer zo, er blijft een rest percentage staan maar ik weet niet hoeveel.

Roy V70R

CiteerHeb je daar ervaring mee? Want volgens mij moet je dan nog met heel veel gezeik langs de keuring etc...
Of valt dat mee?
Ik zie heleboel gele R's rijden die op nieuw kenteken staan... Dus volgens mij doen idd veel mensen het...

Overigens is het toch zo dat je na 8 jaar geen BPM meer hoeft te betalen met invoeren, dus een 8 jaar oude auto...
Maar ja ik wil een 95/96 850... is nog geen 8 jaar...

Hoi Paul,

Heb idd ervaring hiermee.
Mijn eigen auto heb ik ook ingevoerd vanuit duitsland.
Gewoon even het internet afgezocht, en daar een keuze uit gemaakt welke auto ik zou gaan bekijken.
Ik was eigenlijk niet echt op zoek naar een volvo..maar ja, ben blij dat ik die keus heb gemaakt.
Die van mij komt bij een saab dealer weg.
Mocht je het èèn en ander willen weten dan mag je me wel een privè bericht sturen....het is namelijk nogal een lang verhaal. ;D

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Paul_H

CiteerMocht je het èèn en ander willen weten dan mag je me wel een privè bericht sturen....het is namelijk nogal een lang verhaal. ;D
quote]

Ja, ik ben wel nieuwsgierig...

denkweb

Gewoon even de dealers tegen elkaar uitspelen  ;D

Guido_Smit

Rest BPM blijft na 9 jaar en ouder nog altijd 10%!
Maar ja, wie gaat er nou zo'n oudere 850 kopen in Dld.
Je moet voor een oudere net zoveel energie besteden als voor een jongere 850- S/V70.
Trouwens ik vind de (oudere) 850 modellen in Duitsland toch nog erg veel geld kosten in verhouding met Nederland.
Bij de V70 is de verhouding beter, en veel meer accesoire's keuze's (vooral vol leder).

Gr: Guido.

Johann

CiteerTrouwens ik vind de 850 modellen in Duitsland toch nog erg veel geld kosten in verhouding met Nederland.

Dat idee had ik ook toen ik een witte 850T5 aan 't zoeken was.

denkweb

Zo werd een kennis van mij schadeloos gesteld door de verzekering:

Hij kreeg een vergelijkbaar voertuig ter beschikking gesteld.

Ze hadden alleen vergeten te vermelden dat het een voormalige taxi betrof waarover hij dus ook de BPM heeft mogen betalen... leuk, dat schadeloos stellen...

Roy V70R

CiteerRest BPM blijft na 9 jaar en ouder nog altijd 10%!
Maar ja, wie gaat er nou zo'n oudere 850 kopen in Dld.
Je moet voor een oudere net zoveel energie besteden als voor een jongere 850- S/V70.
Trouwens ik vind de (oudere) 850 modellen in Duitsland toch nog erg veel geld kosten in verhouding met Nederland.
Bij de V70 is de verhouding beter, en veel meer accesoire's keuze's (vooral vol leder).

Gr: Guido.

Klopt Guido,

Dit jaar zijn de prijzen in duitsland best wel wat gestegen.
Maar als je goed zoekt vind je `m wel.
Vorig jaar toen ik mijn auto kocht lagen de prijzen beduidend lager. ;D

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Edwin

CiteerKlopt Guido,

Dit jaar zijn de prijzen in duitsland best wel wat gestegen.
Maar als je goed zoekt vind je `m wel.
Vorig jaar toen ik mijn auto kocht lagen de prijzen beduidend lager. ;D

groeten roy.

Kunnen jullie ook eens wat bedragen noemen? Ik lees wel veel "prijs beduidend lager"  of "de prijs valt tegen", maar nergens worden bedragen genoemd. Het gaat er uiteindelijk om wat er onder de streep bij moet en, enkele incidentele gevallen daargelaten, zal dat niet zo gek veel schelen in Duitsland of Nederland. In Nederland krijg je minder inruil en als je in Duitsland cash/zonder inruil wilt kopen moet je toch ook eerst je auto in Nederland verkopen en dat is ook nooit een vetpot.
Overigens maakt het wel veel verschil, ook met inruil, of je een sedan of station hebt. Dat verschil was jaren geleden al 7000 gulden voor verder exact dezelfde auto's :o

gr. Edwin.  8)

Koos

+ 7000 voor de station  ???

Roy V70R

CiteerKunnen jullie ook eens wat bedragen noemen? Ik lees wel veel "prijs beduidend lager"  of "de prijs valt tegen", maar nergens worden bedragen genoemd. Het gaat er uiteindelijk om wat er onder de streep bij moet en, enkele incidentele gevallen daargelaten, zal dat niet zo gek veel schelen in Duitsland of Nederland. In Nederland krijg je minder inruil en als je in Duitsland cash/zonder inruil wilt kopen moet je toch ook eerst je auto in Nederland verkopen en dat is ook nooit een vetpot.
Overigens maakt het wel veel verschil, ook met inruil, of je een sedan of station hebt. Dat verschil was jaren geleden al 7000 gulden voor verder exact dezelfde auto's :o

gr. Edwin.  8)

Hey die Edwin,

Echte bedragen kun je bijna niet noemen omdat die zo ontzettend verschillen per auto.
Je moet ook echt duitsland in wil je voordeel halen.
Onderhandelen met de verkopende partij brengt het meeste op als je er ook daadwerkelijk bent.
Telefonisch onderhandelen gaat ook al moeilijk daar de foto`s die je gemaild krijgt toch niet de werkelijkheid is.

Dus....ga op internet gericht zoeken, en bel die mensen voor meer of betere foto`s.
Probeer een prijsindicatie los te peuteren wat de export prijs moet zijn.
Zodra je iets hebt gevonden waarvan je denkt...ja dat lijkt me wel wat, ga dan pas kijken.
Probeer ook zoveel mogelijk informatie te krijgen over de opties, dan kun je samen met de netto catalogusprijs de douane al benaderen wat het BPM bedrag ongeveer wordt.
Het kost wel wat moeite, maar als je het goed doet is het dubbel en dwars waard.
fl.8000.- (gulden) is te besparen. (heb ik al wel eens gehaald).

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R