Ratel onder het rijden :-(((

Gestart door daytonawim, 01-07-2008 17:40:25

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Mm,

Nou ik heb weer eens wat een ratel onder het rijden, de frequentie blijft gelijk in alle versnellingen
bij dezelfde snelheid.
Ontkoppelen geeft geen soelaas, dus ik denk iets met aandrijf as  ??? ??? ???
In de bochten hoor je geen "bekende" ratel van slechte homokineten.

Voor het oog loopt er ook niets aan, volgens vrouw wil ie wel eens slecht schakelen.

Iemand een idee ???

daytonawim

??? ??? ??? ???

Is het dan zo erg, dat niemand een idee heeft ?, de vrouw durft er niet meer mee te rijden .

Ludo

een ratel is moeilijk te zeggen Wim.
probeer het eens te lokaliseren.

Wout309t

Ik heb iets vergelijkbaars  gehad.. Is toen een jaar weggeweest maar kwam weer vrolijk terug. Bleek een zwaar punt in de binnenste homokineet te zijn.
Was een heel vaag mankement. Soms had je het idee dat de hele auto uit elkaar viel, vervolgens kon je weer een week helemaal niks merken..
2011 V70 2.0T R-Design MT

daytonawim

Het zit niet in de motor.

Als ik rij hoor ik het links voor, onafhankelijk van de versnelling is de ratel constant een verhoogt bij het sneller gaan rijden., ook ontkoppelen helpt niet.
versnelllings bak vrij maakt niets uit , ook niet met ontkoppelen.

De stofhoezen zien er droog en heel uit, ook aan bestuurderzijde geen lekke keering aan de bak.

Ik denk aandrijflijn, of iets in de versnellings bak.

daytonawim

Citaat van: Wout309t op 01-07-2008 22:12:18
Ik heb iets vergelijkbaars  gehad.. Is toen een jaar weggeweest maar kwam weer vrolijk terug. Bleek een zwaar punt in de binnenste homokineet te zijn.
Was een heel vaag mankement. Soms had je het idee dat de hele auto uit elkaar viel, vervolgens kon je weer een week helemaal niks merken..

Idd zou het haast vergeten vrouw had het gemeld en zowel zondag als maandag proefrit gemaakt en het geluid niet meer gehoord.

Tot ze er vandaag weer wel mee wilde gaan rijden toen was het er weer.

Jeroentjuh

daytonawim

Ga ik effe checken, een paar maanden geleden zijn de schijven 302mm en blokken voor vervangen (garage), daar de
auto als een malloot trilde bij het remmen. ( wordt weinig mee gereden )

Yep wielen zietten vast