V70r awd Tuning?

Gestart door BartRas, 27-08-2003 09:13:51

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

E.T.(t)-er  ;D <geintjuh>

vind het leuk om die discussies hier zo te zien... ook de "steken onderwater" over en weer zijn er nog steeds dus veel is er niet verandert  ;D

vond het jammer dat ik er niet bij was; ik had sowieso de T5 niet laten rollen omdat ie er toch al uit gaat... maar ik had er wel bij willen zijn om wat foto's te maken enzo en voor de sfeer...

maar goed; ik heb wel aan jullie gedacht toen in in mijn tjechische hok door italië/zwitserland/duitsland heenvloog op weg naar huis...

wie gaat er binnenkort een keer mee shoppen in Milaan? de koffie is daar goed te betalen en je bent er zo  ;)

till next time!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Entuscan

Citaat van: scub@ op 05-10-2003 20:35:56
E.T.(t)-er  ;D <geintjuh>

vind het leuk om die discussies hier zo te zien... ook de "steken onderwater" over en weer zijn er nog steeds dus veel is er niet verandert  ;D

vond het jammer dat ik er niet bij was; ik had sowieso de T5 niet laten rollen omdat ie er toch al uit gaat... maar ik had er wel bij willen zijn om wat foto's te maken enzo en voor de sfeer...

maar goed; ik heb wel aan jullie gedacht toen in in mijn tjechische hok door italië/zwitserland/duitsland heenvloog op weg naar huis...

wie gaat er binnenkort een keer mee shoppen in Milaan? de koffie is daar goed te betalen en je bent er zo  ;)

till next time!

Milaan kom ik wel vaker geef maar een seintje spreken we daar af :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

s©ub@

mini-meeting milaan???  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

855-Champagne

hpetak

V70R ;D
Ik ;D heb inmiddels wel wat resultaten met mn RiCa chip erin.Tijden zijn (zonder aanloop!):
                        0-100: ~7,00
                        80-120 (III) :~4,1 sec (IV) ~4,4 sec.
                        80-160 in: ~10,8sec.
Ik ga ook nog even voor je meten hoe het zit vanaf 100 km\u.De chip  die ik nu heb is sneller dan die van BSR.Daar kwam ik van 0-100  ~7,2 en van 80-120 (III) ~ 4,6 Dus dat is meegenomen.De topsnelheid  is minder geworden!!Wellicht wordt dat anders bij het plaatsen van de CDA box en andere interc.buizen binnenkort. ;D

"
getunde V70R (AWD/AT):
0-100    :   7.4 sec
80-120  :   5.1 sec
100-160: 10.9 sec !
Mijn getunde V70R (FWD/MT)
0-100     :   nooit meer gemeten
80-120   :   3.5 sec (III)
100-160 :   6.7 sec (III+IV)
100-160 :   7.9 sec (IV)
100-200 : 13.4 sec (III+IV schakelen bij 6.000 rpm)"

mvg Hans ;D
Citeer

Marc 0101.001

Ik weet niet wanneer je de laatste meting hebt gedaan, maar het is nu natuurlijk wel optimaal turboweer (lage temperaturen). Je hebt dus altijd al meer vermogen dan wanneer het buiten 25 graden is....

hpetak

Citaat van: Yellow Banana II op 19-10-2003 11:50:56
Ik weet niet wanneer je de laatste meting hebt gedaan, maar het is nu natuurlijk wel optimaal turboweer (lage temperaturen). Je hebt dus altijd al meer vermogen dan wanneer het buiten 25 graden is....

Marc daar hb je inderdaad gelijk in!! De metingen van mijn BSR waren bij warmer weer.Deze waarden met RICA chip ter aanvulling voor V70R
100-160: ~8.5 (III,IV)
100-200:~17.0!!(dat is even slikken zeg,dan is een V70 R echt veeel sneller dan een AWD versie)
groeten Hans ;D

JoostG

Zooo ff gegraven hoor :)

Ik vind dit een zeer interessant topic, zeker dat verhaal van de AWD koppeling.
Nu heb ik dus ook een RICA chip erin, maar krijg ik het zonder veel moeite voor elkaar(lees: als het wegdek ook maar ligt nat is) om mijn voorwielen te laten spinnen.

Sterker nog; het gebeurd duidelijk als de turbo inkickt met vol gas. Echter gaan er geen tractioncontrol lampjes branden oid, breekt de auto niet uit, etc.
Wat kan ik hier nu uit concluderen:
- de koppeling naar de AWD is kapot(hoe kan ik dit even makkelijk testen)
- de tractioncontrol werkt niet(lampje slaat niet aan, en voel weinig verschil of TC nu aan of uit staat) , kan dit komen door het chippen?
- Er zit een klein kaboutertje bij de voorwielen die steeds allemaal glijmiddel op mijn wielen gooid als ik teveel gas geef.

Wie o wie kan mij helpen?
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Marc O.

Die tractioncontrol werkt maar tot iets van 30km/hr, dus die zal niet voorkomen dat je wielen doorslippen als je harder dan dat rijdt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Laserblue

Citaat van: JoostG op 30-12-2008 14:59:21
Zooo ff gegraven hoor :)

Ik vind dit een zeer interessant topic, zeker dat verhaal van de AWD koppeling.
Nu heb ik dus ook een RICA chip erin, maar krijg ik het zonder veel moeite voor elkaar(lees: als het wegdek ook maar ligt nat is) om mijn voorwielen te laten spinnen.

Sterker nog; het gebeurd duidelijk als de turbo inkickt met vol gas. Echter gaan er geen tractioncontrol lampjes branden oid, breekt de auto niet uit, etc.
Wat kan ik hier nu uit concluderen:
- de koppeling naar de AWD is kapot(hoe kan ik dit even makkelijk testen)
- de tractioncontrol werkt niet(lampje slaat niet aan, en voel weinig verschil of TC nu aan of uit staat) , kan dit komen door het chippen?
- Er zit een klein kaboutertje bij de voorwielen die steeds allemaal glijmiddel op mijn wielen gooid als ik teveel gas geef.

Wie o wie kan mij helpen?

zelfde verhaal hier  ;)
al hebben nieuwe banden wel geholpen  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 30-12-2008 15:03:05
Die tractioncontrol werkt maar tot iets van 30km/hr, dus die zal niet voorkomen dat je wielen doorslippen als je harder dan dat rijdt.

Vanaf MY'99 is het STC en dat werkt bij alle snelheden...  lampje begint dan te flashen als het systeem in werking is.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marc O.

Citaat van: BenC70ES op 30-12-2008 17:49:40

Vanaf MY'99 is het STC en dat werkt bij alle snelheden...  lampje begint dan te flashen als het systeem in werking is.

Ah...dan heb ik dat dus ook....was me niet opgevallen :eusa_wall: :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Laserblue

bij mij knippert er niks hoor?  ???

M a r c

Citaat van: Laserblue op 03-01-2009 11:57:09

bij mij knippert er niks hoor?  ???

Dan is het STC niet in werking he...  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

hmmm.  :eusa_think:

maar hij slipt wel?  ???