Vreemd probleem volvo 850. Auto 'huilt'..

Gestart door sjors, 05-07-2008 13:12:43

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Nou, de riem is er nog niet afgeweest, omdat diegene niet het juiste gereedschap heeft. Wel hoor ik nu ook duidelijk het gejoel als de auto stil staat. Niet zo hard als tijdens het rijden, maar het is nu in ieder geval te lokaliseren. Als ik weer tijd heb ga ik weer langs de garage. Dan laat ik weer meer weten.

Snellebaksteen

Even dat vacuum kerstboompje vervangen kan nog vies tegen vallen! die dingen zitten geklemt en ze zitten goed vast. Ik heb er 1tje over. Voor een lekker flesje wijn of een paar biertjes is ie van jou.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

sjors

Heb het slangetje eerst op een vrij tuitje gemonteerd en het andere gat dichtgetaped. Alles werkt nu weer gewoon.

Mijn echte probleem is waarschijnlijk de stuurpomp, deze schuurt en joelt. Ook lijkt het alsof de auto ineens anders stuurt.

Weet of heeft iemand toevallig zo'n stuurpomp? Zou mooi zijn,

bedankt alvast.....

sjors

Bij de dealer geweest. Deze heeft met een sthetoscoop geluisterd en het mij ook laten horen. Het lijkt alsof de dynamo na 4 ton af begint te takelen. Dit is normaal volgens de monteur.

Het is duidelijk te horen. Alleen dat het soms net klinkt dat de motor wat zwaar loopt begrijp ik niet helemaal, zou de dynamo dat kunnen veroorzaken? Hetzelfde geld voor de hele lichte resonantie in het stuur.

Ben dus weer een stap verder. Mvg

sjors

Helaaaaaasss!!!,

wanneer de riem er af is is het geluid nog precies hetzelfde. Daat zit het hem niet in dus.

NA nog een andere garage bezocht te hebben, werd als oorzaak genoemd de katalysator. De inhoudt hiervan ligt idd los en dat hoor je vooral sochtends goed. Kan deze ook vibraties en een zwaarder motorgeluid produceren?

En...., wie weet of heeft een katalysator voor een 850 van 96, 2.5 20v.

sjors

De problemen nog steeds niet opgelost, het wordt alleen maar erger. De katalysator is het niet. Hij klinkt nog steeds dof en hij heeft inmiddels ook een soort sissend geluid, alsof ergens onder druk lucht ontsnapt. De auto is inmiddels ook stationair onregelmatig gaan lopen. Ik verdenk inmiddels een spruitstuk, inlaat of uitlaat weet ik niet. Wat zijn de symptonen van een lek spruitstuk???

Midnight Blue

Het geluid dat je beschrijft klinkt mij bekend in de oren. Sinds enige tijd hoor ik bij zware belasting een 'gierend' geluid dat zich bij verschillende snelheden laat horen.

Afgelopen zaterdag constateerde Marc Hesselberth van ET dat het rubber van de ophanging van de motorsteun aan het schutboard gescheurd was. Vermoedelijk is dat de oorzaak van allerlei 'vreemde geluiden bij diverse snelheden onder mijn motorkap'. Hoewel ik hier nog niet 100% zeker van ben, verwacht ik wel dat dit de oorzaak is van de ongewenste geluiden die jij ervaart.

Mogelijk is dat ook de oorzaak van het probleem dat jij beschrijft!

Binnenkort laat ik het genoemde motorsteunrubber vervangen en zal dan zeker laten weten welk effect dat gehad heet.

Tot dat moment groet ik u allen!

Paul

sjors

VAnavond zal de auto naar de monteur gaan, ik zal hem vragen dit te checken.

Mvg