Leer poetsen bij ½ leer / ½ alcantara

Gestart door rberge, 06-07-2008 20:43:46

Vorige topic - Volgende topic

rberge

Het leer van mijn Volvo mag wel eens worden gepoetst, maar ik ben bang dat het alcantara hier niet bepaald mooier van wordt. Zijn er middeltjes die voor beide stoffen gebruikt kunnen worden?
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

-D©©©L-

Citaat van: rberge op 06-07-2008 20:43:46
Het leer van mijn Volvo mag wel eens worden gepoetst, maar ik ben bang dat het alcantara hier niet bepaald mooier van wordt. Zijn er middeltjes die voor beide stoffen gebruikt kunnen worden?

Nee, leer onderhoud middelen mag je niet op de alcantara laten komen en vice versa.

Turbo-Geek

Alcantara slijt en het enige wat op den duur over blijft is het vervangen ervan. Dit geld ook voor leder maar dat kan je wel erg lang in goede staat houden maar zal uiteindelijk ook slijten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

tackle

het leer houdt je mooi met nivea. Je krijgt er ook nog lekkere zachte handjes van.

V70R-obert

Een tip kan een spuitbusje 3 in 1 zijn. Dit is een pompflacon van Oranje BV en kan je bijna bij elke meubelzaak krijgen. Ik heb dit spul bij Profijtmeubel gekocht. Bij half ancantara spuit je het niet rechtstreeks op het leer vanwege de nevel, maar spuit je het eerst op een doek voordat je het leer ermee inwrijft. Dit spul is echt goed. Het reinigt en onderhoud het leer. Daarbij gaat het leer weer echt naar leer ruiken. Het alcantara ga je eerst scheren met een scheerappararaatje van de Blokker waarmee je pluisjes van kleding kunt afscheren. Nadat het alcantara strak is, spuit je het alcantara in met impregneermiddel om meubelstof waterafstotend en daarmee vlekwerend te maken. Vocht en vuil blijft op het stof liggen en trekt niet in. Verdere onderhoud is dan alleen stofzuigen en het alcantara afnemen met een vochtige zeem. Hiermee blijft alles als nieuw.

Alcantara heeft een hekel aan spijkerbroeken. Spijkerstof is werkelijk killing voor alcantara.
Nu is je broek uittrekken voordat je gaat rijden een beetje gek, maar misschien kun je toch iets met deze wetenschap.

thuur

Citaat van: V70R-obert op 06-07-2008 23:23:23

Alcantara heeft een hekel aan spijkerbroeken. Spijkerstof is werkelijk killing voor alcantara.

Dat geldt ook voor leer en stof. Spijkerstof is niet alleen stugger maar de blauwe verf wil nog wel eens afgeven bij (vooral) nieuwe spijkerbroeken. Iedere lichte bank en stoel kan blauwe 'zitvlekken' oplopen, staat ook in haast iedere gebruiksaanwijzing en zal een goede meubelverkoper je ook zeggen. Iedere spijkerbroek 'moet' je dan ook minimaal 1x wassen voordat je op een lichte zetel plaatsneemt.

Gr ;)