K&N open luchtfilter, hoe en wat?

Gestart door pac, 04-07-2008 15:08:54

Vorige topic - Volgende topic

pac

Toch maar een openluchtfilter aangeschaft. Niet omdat het mogelijk prestatieverhogend is of een beter geluid maar het oog wil ook wel wat. Ik vind het gewoon veel mooier z'n open filter. Qua prijs viel het ook wel mee. Beduidend lager dan de bedragen die ik hier hoor. Nu wil ik hem erin gaan zetten maar heb op het forum diverse opties gezien. De een legt hem in de oude bak de ander doet er weer een hitteschild voor. Mijn vraag is wat het beste is. Eigenlijk wil ik hem niet in de bak leggen maar laten zweven. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hoor het heel graag.

Turbobiker

Voor de prestaties maakt het niet uit, voor het oog staat het natuurlijk mooier als de filter niet in de oude bak ligt...
De Tussenpaus

)()()sT

Bij een N/A blok gaat dat, had ik ook in de GLT, maar in je T-5R kun je het filter er niet zomaar in leggen geloof ik. Als je hem wilt laten zweven moet je met tie-wraps aan de gang, anders dus zo'n schild aanschaffen.

fbm

gewoon met schild, ziet er ook veel netter uit!  :-*

razorx

Bovendien neemt warme lucht meer plaats in.
Met warmere lucht, komt er dus minder lucht en brandstof de motor in, dus prestatieverlies.

pac

Nou dat monteren is een fluitje van een cent. Ik heb de gehele bak er eerst uitgehaald maar als je dan het filter monteert dan heb je er een heel gat onder wat niet zo mooi is. De bak er maar weer ingedaan en toen het filter aangesloten. Je kan hem idd in de bak leggen maar er zitten bevestigingsmaterialen bij zodat je hem boven de bak kan laten zweven. Goeie optie....alleen het boutje laten vallen zodat ik toch nog met een tierippie moets klooien.

Staat prima, zal binnenkort een foto plaatsen. En qua vermogen heb ik hem nog niet getest maar qua geluid wel. Als je het gas loslaat hoor je hem echt uitblazen.... pffffff. Nu maar hopen dat ik niet te veel met mijn gas ga spelen. ;D