CRUISE CONTROL DOET 'T NIET!?

Gestart door 2.0keijzer, 25-08-2003 13:14:21

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Afgelopen weekend mijn T5R in Italie opgehaald. Alles lijkt te werken, behalve de Cruise Control! Simpel: als ik het knopje op 'ON' zet, gebeurt er niets...........
Kan het zijn dat de schakelaar defect is? Waar komen de draden uit? Onder de stuurkolom?
Alvast dank voor de reacties!

denkweb

Wellicht dat je dit niet geprobeerd hebt:

Zet het ding op ON, druk daarna op het uiteinde van de richtingaanwijzer op de boven- of onderkant van de schakelaar (sneller/langzamer - switch). Deze snelheid zal je auto vast moeten houden. Met deze switch kun je versnellen/vertragen als je dat wilt.

Cruise control werkt alleen >50 km/h

2.0keijzer

Heb ik gedaan....................

rogier

Ik heb hetzelfde probleem, echter nog geen oplossing gevonden :(

denkweb

waar kom je vandaan?? Eens zien of we een techneut in de buurt kunnen vinden die hier ook op het forum zit...

CeeBee

als het een handbak is, kijk of de koppeling-schakelaar nog op zijn plek zit , schiet makkelijk los.
V70N 2.5T AWD

micdee

ja schakelaar eruit en hij doet ut niet enuhm kijk ff of het slangetje nog wel op de CC (vacuum)pomp zit... als het origineel volvo is, dan zit ie (de pomp) volgens mij onder de accuplaat vast
Ten tweede kan je kijken of het slangetje geen lek heeft

Let wel als de slang los is geweest, kan het even duren voordat ie de eerste keer erna oppakt... zal wel te maken hebben met het vacuum krijgen van het CC "systeem"

Ramon

Heb 2 keer hetzelfde probleem gehad (bj eind 95).

Kon gewoon met de OBD 2 uitlees unit gereset worden.

Ik weet niet of je bij de oudere types handmatig de CC kan resetten.

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

2.0keijzer

Roffelaars, waar zit de koppeling-schakelaar ? zit er ook zoiets op de rem? Het is een T5R, dus origineel Volvo, bouwjaar 6/95. Alvast bedankt voor de aanvullende reacties! (oh ja, wat is een accuplaat ?)

mario

Citaat van: fpxl51 op 26-08-2003 11:00:45
(oh ja, wat is een accuplaat ?)

Plaat waar de accu op staat  ;)
:) ;) :(

Freulig

Ik heb twee weken geleden eenzelfde probleem gehad: ik heb toen de handel uitgebouwd, schakelaar geopend (voorzichtig !), doorgemeten (is niet zo moeilijk: gewoon aan de connector, wit/zwart is de draad die altijd contact moet hebben, de overige meet je er dan bij) bij elke mogelijke schakeling. Er was een contactpunt smerig: dat heb ik met wat wasbenzine schoongemaakt, een beetje bijgebogen, weer doorgemeten en weer gemonteerd. Probleem over !

Overigens werkt dit ook goed met weigerende en haperende bediening van elektrische ramen.

micdee

Citaat van: fpxl51 op 26-08-2003 11:00:45
Roffelaars, waar zit de koppeling-schakelaar ? zit er ook zoiets op de rem? Het is een T5R, dus origineel Volvo, bouwjaar 6/95. Alvast bedankt voor de aanvullende reacties! (oh ja, wat is een accuplaat ?)

Zie hier de positie van de schakelaars op koppeling- en rempedaal.. zie ook het pompje bij gaspedaal

voor een iets groter formaat klik maar op het plaatje ;D

2.0keijzer

Een woord van danK! (als ik er nu nog niet uitkom.........)