bij constante snelheid stotteren

Gestart door johnnybt, 28-08-2003 07:35:00

Vorige topic - Volgende topic

johnnybt

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb een Volvo 850 GLT Estate van eind '94 en die rijd echt perfect. Alleen als ik lange stukken rij op de snelweg met een constante snelheid (100 - 120 - 140) begint de auto na ongeveer 10 km beetje in te houden / stotteren. Heel klein beetje maar net alsof er heel veel winsvlagen zijn. Garage (geen officiele dealer maar wel officiele garage) heeft em gisteren nagekeken en bij een Volvo dealer uit laten lezen. Er zijn echter geen storingen. Nu hebben ze nieuwe (betere?) bougies gebruikt maar ook dat lijkt weinig uit te maken.

Wie heeft een tip/oplossing?

Alvast bedankt.

John

Marc 0101.001

Onlangs distr.riem laten vervangen toevallig? Check even of die op tijd staat. Kijk ook naar de verdeelkap, bougiekabels en rotor. Wellicht lambdasonde een keertje schoonmaken?

johnnybt

Distributieriem is al tijdje geleden vervangen en staat op tijd. Kan ik lambdasonde zelf schoonmaken? Waar zit die precies dan?

MarcelK

martijn.

Heeft de auto airco, zo ja zet die dan eens uit en probeer het dan eens opnieuw.
Anders kan het vanalles zijn, maar zoals jij het verteld komt dit het meeste voor,de airco neemt vermogen weg.

johnnybt

@Martijn: je bedoeld dat als de airco aanslaat de auto iets gaat stotteren en als de ingestelde temperatuur bereikt is de airco weer uitslaat waardoor ik het weer voel? Morgen moet ik toevallig weer een flink eind rijden en dan zal ik het eens testen. Heb net wel even een stukje snelweg gepakt en toen leek alles goed dus misschien dat het toch aan de bougies heeft gelegen.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp.

John

Johann

Ik heb de onzin posten van o.a. Denkweb weggehaald.

A.u.b. on the topic blijven..