wat neem je mee op vakantie voor de roffel

Gestart door marcelV70R, 13-07-2008 22:44:58

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Beide antwoorden zijn al gegeven:

Citaat van: bupozaanstad op 11-05-2009 13:36:55
Een nieuwe roffel want als je niet uitkijkt stelen ze je wagen onder je reet vandaan.

Citaat van: FGG op 11-05-2009 13:59:27
Een tweede 850 voor onderdelen?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

sander2

Ik ben van de "McGyver" generatie dus twee satéprikkers en een rolletje plakband en ik bouw alles!

Enno

Citaat van: bupozaanstad op 11-05-2009 13:36:55
Een nieuwe roffel want als je niet uitkijkt stelen ze je wagen onder je reet vandaan.

Stelen doen ze daar niet zo heel gauw................ik ben nu 3 keer in de oekraine geweest....met de Volvo. Geen enkel probleem, mits je in de nacht je auto parkeert op bewaakte (betaalde) parkeer terreinen. 

Gaat er iets kapot, dan kun je zowat op elke hoek van de straat een garage vinden. Als je geluk hebt zie je her en der een open markt voor autoonderdelen. Prijzen voor onderdelen maar nog veel belangrijker arbeidsloon zijn niet te vergelijken (in positieve zin) met de prijzen alhier.

Ik zou zelf in ieder geval genoeg gereedschap meenemen. Als je op lichtmetalen velgen rijdt (>16 inch) dan een maatje kleiner 15 of 16 inch rijden en niet gek er van op kijken dat je een kromme velg hebt na afloop van de reis. Gelukkig zijn ze in dit soort landen voorbereid op dit soort ongevallen.

Het belangrijkste is dat je vooraf een goed gevoel hebt over de staat van je wagen. Als je weet dat bepaalde onderdelen aan vervanging toe zijn....dan deze op voorhand vervangen of het risico nemen om de reparatie al daar te laten uitvoeren.

Wat betreft de opmerking van bupozaanstad. In landen als polen, oekraine, slowakije maar ook bulgarije & rusland wordt je met een roffel niet echt meer serieus genomen. Als je geld hebt(Maffia), dan rij je in een dure Benz, BMW, audi, porsche of Lexus en telt een volvo 850 totaal niet mee. Met een BMW E39 zou ik meer angst hebben dan met een volvo 850 in deze landen. De afgelopen 2 weken enkele keren een 850 GLT mogen aanschouwen. Uiteindelijk lijkt het er op dat een 850 net zo wordt gebruikt als een Lada........ze gaan beiden lang mee.....

alleen prefereer ik zelf de volvo.  Het grote voordeel van de Volvo is dat je de politie er te snel mee af bent ;)......(spreek uit ervaring)...en het comfort .........

Als je een goed gevoel hebt om met de volvo die kant op te gaan....dan kan ik maar een ding zeggen....DOEN.

Na afloop van de reis kun je dan in ieder geval zeggen......dat hij het goed heeft volgehouden.

DopdeDouwer

klep van het dashboardkastje :)
Of in ieder geval wat tools om het open te krijgen mocht het slotje het begeven hebben.

Tijdens de vakanties wordt het dashboard kastje pas gebruikt en merk je bij het pakken van je paspoorten dat hij niet open kan...

Carter ontluchting, automaatbakolie ;) en nog meer van die rotklussen, voor als je je verveelt op de camping.
Vierkant Rules

V70 classic

We hebben wel vertrouwen in de roffels heren.  :eusa_shifty: .
Doen we thuis geen onderhoud meer.

maar goed on topic even controleren of de reserve nog opdruk staat.
Controlle of de wielen los willen.
Reserver wiel met krik en wielsleutel boven op de bagage.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Lampje

Ik neem m'n laptop en UMTS dongle mee :eusa_whistle:

V70 classic

Citaat van: Lampje op 11-05-2009 20:40:27
Ik neem m'n laptop en UMTS dongle mee :eusa_whistle:

Ahhh.
Dan kunnen wij hier psies volgen waar je ergens zit  :eusa_liar:

francois

wc papier  kan ik onder weg eens lekker drukken   :eusa_dance:

Lampje

Omwille van de gaten in de wegen zat ik ook hieraan te denken.

Ik heb een verlaagd onderstel.

De LMM heb ik waarschijnlijk ook al gevonden. Is dit een goede prijs of een normale prijs (dan haal ik 'm liever in NL).

elianmars

Ik neem niks mee. Roetmobiel heeft me al genoeg gekost dit jaar. Als-ie er mee stopt, onderweg naar Italië, dan rij ik 'm een ravijn in  :eusa_snooty:

En ja, uiteraard stap ik wel eerst even uit.M'n kinderen laat ik er ook uit. M'n vrouw moet ik nog even over nadenken  :eusa_think:

Ok, ook zíj mag eerst uitstappen  ;D

V70 classic

Citaat van: elianmars op 11-05-2009 21:50:38
Ik neem niks mee. Roetmobiel heeft me al genoeg gekost dit jaar. Als-ie er mee stopt, onderweg naar Italië, dan rij ik 'm een ravijn in  :eusa_snooty:

En ja, uiteraard stap ik wel eerst even uit.M'n kinderen laat ik er ook uit. M'n vrouw moet ik nog even over nadenken  :eusa_think:

Ok, ook zíj mag eerst uitstappen  ;D

Met een beetje geluk kun je met mij terug naar huis  ;D

RATFINK

Een emmertje met een spons ( of drie ), zeem en shampoo en billendoekjes voor harsdruppels  ;D

martinint

FGG

Citaat van: elianmars op 11-05-2009 21:50:38
Als-ie er mee stopt, onderweg naar Italië, dan rij ik 'm een ravijn in  :eusa_snooty:

Hoe ga je dat doen als ie er mee gestopt is?

Enneuh, mag ik dan dat pijpje nog even voordat ie gaat?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Saint

Ik heb van de Praxis een soort multitooltje met een tangetje, mesje, dat soort dingen. Een Zwitsers mes voor weinig, zeg maar. Verder een liter olie (is standaard bij mijn garage, in mooie lederen hoes), de dingen die Volvo er al in heeft gedaan (reservewiel etc.) en een zaklamp.

The Saint, die geen idee heeft wat hij hier allemaal mee moet als het fout gaat (op de zaklamp na dan)
No shirt no shoes, no pinball