dynamo poelli gebroken :-(

Gestart door mikes70, 10-07-2008 18:54:59

Vorige topic - Volgende topic

mikes70

S70 TDI:   een paar weken geleden de multiriem eraf gehaald om airco koppeling af te stellen. Met erg veel moeite er weer op. Had al een vermoeden dat ie te strak zat, maar was de oude riem, dus kon eigenlijk niet anders.
Vanmiddag bijna thuis (gelukkig) fladderfladder, geen stuurbekrachtiging meer, en accu lampje aan.
Thuis even onder kap kijken, riem niet gebroken maar een stuk over de hele lengte eraf gescheurd, en dyno poeli hangs op half zeven.......gebroken dus. As is nog ok lijkt me.
Morgen breng ik de S70 naar een garage. Daar gaan ze kijken of ze de poeli kunnen vervangen. Riem hebben ze.

Vreemd verhaal.......

BTW: hoe wordt de waterpomp aangedreven bij een TDI ?

Groet,

Mike.

UserID6342

door de distributie zover ik weet

Jeroentjuh

Ik zou er niet meer verder rijden zo, als je pech heb komt de riem tussen de distributie en dan ben je verder van huis. Zonder riem rijden kan wel ff, totdat je accu leeg is  ;)

mikes70

vandaag de auto opgehaald nadat er een nieuwe riem en dynamo in is gezet, 500 euro lichter....
Amper de straat bij de garage uit begint het te stinken naar brand. Motor uitgezet, en onder de kap kijken: dynamo is gloeiend, en staat flink te roken. Voor de zekerheid een paar 50A en 60A zekeringen losgetrokken, want ik wist niet of ie aan het na-roken was, of dat er nog stroom liep
S70 staat nu weer bij garage, en ze gaan 'm zaterdag nakijken. Ben benieuwd. Ik ga ervan uit dat de ruil dynamo defect was.

We zullen het zien.
Daarna ook nog:
- 4 nieuwe remschijven en blokken
- distri riemen
- draagfarm rubbers
- aandrijfas hoes

maarja, dan is ie wel weer helemaal top, en best redelijk na 350k km.

Groet,

Mike.

Jeroentjuh

Citaat van: mikes70 op 11-07-2008 19:50:51

Daarna ook nog:
- distri riemen

Vergeet de waterpomp en de diverse rollen niet ;)

mikes70

ja, laten we die ook maar meenemen dan.