Hoe druk jij je dagelijkse kosten?

Gestart door razorx, 15-07-2008 02:25:22

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Zeiken is en blijft iets waar Nederlanders goed in zijn. Het lost echter weinig op.

Als je ergens voor kiest (bijvoorbeeld om een paar uurtjes per week een busje te besturen) dan moet je achteraf niet janken dat het niet gelijk betaald aan een baan waarvoor je een opleiding of een bepaald talent nodig hebt.

Ik heb er nu enige tijd geleden voor gekozen dat ik een eigen bedrijf startte, dat heeft opgeleverd dat ik al een aantal maanden hard aan het werk ben, en zeker in de begin maanden eigenlijk minder over heb gehouden dan wat ik in loondienst zou kunnen krijgen. De laatste tijd begint het sterk aan te trekken, en dan wordt ik waarschijnlijk steeds vrolijker bij het aan het einde van de maand de balans opmaken.

Je kiest ergens voor. Dat heeft plus en minpunten. Wees eens slim om van tevoren de minpunten ook te bekijken, want dat vergeten heel veel mensen. Die komen die minpunten ineens tegen en dan is het kommer en kwel.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FelixB

Toch het bekende rijtje:

Spaarlampen i.p.v. 50 watt halogeenlampjes
Dikkere kleren aan ipv verwarming hoger (alhoewel dat nu niet nodig is)
TV z.s.m. op stand-by als je niet kijkt
Minder duur uit eten gaan
Nooit meer een fooi geven in de horeca (waarom zou dat moeten? Er zijn meer mensen die een 'behoefte bevredigen')
Meer fietsen idd
Geen extra's voor de auto (chippen, dure banden, Bridgestone 225/45R17 komt net ook goed uit de test t.o.v. Michelin)

Op benzine bespaar ik niet (zie hierboven voor de effecten op langetermijn)
Ik blijf Volvo rijden, ik wil wel veilig rijden
855R & C70 T5 cabrio automaat

pooh

Geen wonder dat Nederlanders worden bestempeld als zuinig....

Ik geloof niet dat je geld bespaard door bonnenboekjes vol te plakken, zegels te sparen of door een hele krop sla te kopen ipv een zakje voorgesneden sla. Tijd is ook geld.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

¤Gea¤

Tijd is geld............ dat klopt ;D Heb de komende 4 weken tijd zat......... alleen krijg ik daar mn boodschappen niet mee :P

hpkevertje

Ik heb al een heleboel meningen gelezen en wat mij opvalt is dat veel mensen elkaar tegenspreken.
Het volgende kan je echter niet tegenspreken:
Voor een kop koffie betaal je tegenwoordig al ruim € 2,00. In guldens is dat ruim Fl. 4,40. "Vroeger" peinsde je er toch niet over om dat ervoor te betalen?

Benzine, gas en lpg zijn duurder, daar kan je toch niet omheen?

Aardgas is veel duurder, daar kan je ook al niet omheen.

Huizen zijn enorm in prijs gestegen.

Hypotheekrente is enorm gestegen.

De voedselbanken krijgen het steeds drukker.

We kunnen allemaal nog meer voorbeelden opnoemen maar als je dat signaleert ben je toch geen Nederlandse kankerpit?

Je bent toch ook niet evenredig meer gaan verdienen?

Dat noemen ze dus inleveren, de feiten spreken voor zich.

Het helpt dus niet om te zeggen dat iedereen 2x per jaar met vakantie gaat.
Ik ga bijvoorbeeld zelf nooit.

Ik vind het dus een leuk idee om elkaar aan ideeen te helpen om te besparen.  :)

pooh

Menigeen wat wel van bijvoorbeeld de voedselbank afhankelijk is zou wensen dat ze een volvo hadden.

Allemaal een dikke bak onder de kont, een dak boven het hoofd, schone kleren en genoeg te eten voor het hele gezin....en dan aan komen zetten met besparingen als folders in de gaten houden en het licht uit doen.... Dat gaat er bij mij niet in. Ik vind dat geklaag inderdaad.

En daarmee zeg ik niet dat prijzen niet gestegen zijn, dat zijn ze inderdaad, maar volgens mij is er niemand hier die daardoor verplicht is om als avondeten droog brood en water te nuttigen.

Een beetje tevreden zijn met wat je hebt mag ook wel. En wil je meer verdienen? Prima, dan zoek je een andere baan, gaat terug naar school of je neemt er nog een baan bij.

MJH

Inflatie is relatief. Tegenwoordig kost een brood €2,- een  mp3 speler kost daarentegen een fractie van wat je vroeger voor een walkman moest neertellen en heeft daarbij nog een ton aan voordelen. (om maar een voorbeeld te noemen, er zijn meer voorbeelden, dus het is te makkelijk om dit te pareren met een opmerking als: 'een mp3 speler kun je niet eten')

Hoe je het ook wendt of keert, de welvaart is enorm toegenomen. Als je geen problemen hebt met iets minder luxe, is het nog altijd vrij eenvoudig om rond te komen (en een stuk luxer te leven dan generaties voor ons) met een normaal salaris.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Freakybaby

Citaat van: pooh op 16-07-2008 17:47:08
Een beetje tevreden zijn met wat je hebt mag ook wel. En wil je meer verdienen? Prima, dan zoek je een andere baan, gaat terug naar school of je neemt er nog een baan bij.

Maar pooh toch.. Dat is verantwoordelijkheid nemen en je eigen leven in de hand nemen. Dat kunnen we toch niet verwachten van iemand  :eusa_whistle:

Ben het er volledig mee eens!  :eusa_clap:

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbo-Geek

Citaat van: Freakybaby op 16-07-2008 18:09:25
Citaat van: pooh op 16-07-2008 17:47:08

Maar pooh toch.. Dat is verantwoordelijkheid nemen en je eigen leven in de hand nemen. Dat kunnen we toch niet verwachten van iemand  :eusa_whistle:

Ben het er volledig mee eens!  :eusa_clap:

Sterker nog, dit zielige geklaag zie je zelfs bij onze Minister President en zijn Ministers die zeggen dat ze te weinig verdienen tov van vergelijkbare functies in de gewone commerciele sector en dus moesten de salarissen met 33% omhoog !
Wat een onzin, hun maakten de keuze om de politiek in te gaan ! Hun hadden net zo goed voor Unilever, Shell of een grote bank kunnen gaan werken.
Immers als wij klagen over onze baan dan zegt men toch ook dat je dan wat anders moet zoeken ?

Dus zo vreemd is dat geklaag niet, immers de mensen met een publieke en voorbeeld functie doen niet anders.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Freakybaby

Citaat van: Turbo-Geek op 16-07-2008 18:45:29
Sterker nog, dit zielige geklaag zie je zelfs bij onze Minister President en zijn Ministers die zeggen dat ze te weinig verdienen tov van vergelijkbare functies in de gewone commerciele sector en dus moesten de salarissen met 33% omhoog !

Dat vind ik ook complete onzin. Politiek en bedrijfsleven is bijvoorbeeld niet met elkaar te vergelijken op het gebied van zekerheid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan wachtgeld regelingen en dat je wel heel wat hooi op je vork moet nemen wil je eruit gegooid worden.

Citaat van: Turbo-Geek op 16-07-2008 18:45:29Dus zo vreemd is dat geklaag niet, immers de mensen met een publieke en voorbeeld functie doen niet anders.

Ach. Als iemand anders iets doet kan ik zelf nog altijd wat anders doen. Heb al lang geleden besloten niet echt een voorbeeld aan bijvoorbeeld J-P de MP of Wouter Windvaan te nemen.

Jaco S

Ik bespaar ook erg goed woon nog lekker bij pappa en mamma en ga 2x op vakantie en heb een volvo....

Ik klaag niet over dat ik te weinig verdien, kan altijd meer...haha
maar als ik kijk naar me zorg dat ik weer meer moest betalen en eige risico heb vna 150,- en volgend jaar niks meer terug krijg, voel ik me wel genaaid.

En ik heb ook meer probleem met regering ik stem nooit meer ik geef hem altijd aan me ma omdat ik altijd idee heb ze hebben allemaal praatjes ne vullen de gaatjes niet.....ik zal het miss wel verkeerd zien maar zo gevoel heb ik wel.

Maar de regering kan toch zelf ook geld besparen waardoor wij niet meer hoeven te betalen zoals buiten roken....ik hoorde dat ze een mooi rokhok hadden gekregen.
Maar niet alleen onze regering, ook andere dingen te wereld kan wel wat meer op het geld letten.
bijvoorbeeld bij de G8 hebben ze het over voedselcrisis maar ze hebben we een 8 gangen dinner -kaviaar-zee egel-zwarte truffels-lamsvlees-biefstuk-sint jakobsschelp-paling- en exclusiefe wijnen
die kunnen toch ook een schnitzel met patat eten waarom zo duur.....
En in den haag zie ik ze nooit uit hun luxe auto stappen met een broodtrommel dus die krijgen ook net lekker broodjes brie en rosbief

al met al, wij mogen ook niet te veel klagen in afrika eten ze alleen rijst

FGG

Citaat van: hpkevertje op 16-07-2008 17:28:47
Hypotheekrente is enorm gestegen.

Deze mag je even uitleggen.

Mijn vader kocht zijn huis midden jaren tachtig tegen ruim 12% rente...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

lollig zeg, dit topic begint een al nog grotere aaneenreiging van onzin te worden dan dew broodtopics bij elkaar... Wat een ongelooflijke blabla allemaal.

Cool ! Ga zo door !

Nooit zoveel appels met peren gelezen als hier..

Oja, en wat ik doe om kosten te besparen: ik ga niet naar een cabaret, want heb  mijn  dagelijkse portie ontspanning en onzin hier !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pooh

Citaat van: Misha op 16-07-2008 23:39:57

Oja, en wat ik doe om kosten te besparen: ik ga niet naar een cabaret, want heb  mijn  dagelijkse portie ontspanning en onzin hier !

;D

FGG

Citaat van: Misha op 16-07-2008 23:39:57
Nooit zoveel appels met peren gelezen als hier..

Tja, appels met appels vergelijken heeft geen zin... :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: