850 TDI rijden niet meer zo duur?

Gestart door FelixB, 17-07-2008 13:55:38

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Wanneer we de huidige feiten een 1,5 a 2 jaar geleden wisten, hadden we andere keuzes gemaakt. Klopt. Maar helaas, de realiteit is anders. Ook ik heb wel es zoiets van: "Toch maar een 2.5T/T5 op LPG nemen?"

Ik kan nu wel willen overstappen, maar ik weet allang wat me dat gaat kosten. Niet alleen een flinke sloot geld ;). Vandaar dat ik ook heel eerlijk durf toe te geven: "G3? Graag, maar op dit moment heb ik geen zin in een flinke afschrijving, de 2.5D bevalt me nog te goed. Bovendien heb ik nog veel te veel plezier van de S70, ondanks de verhoogde lasten". 

Ik nagel nog wel effe verder ;).

Maar....

Voor iedereen die nu de keuze moet maken voor een goedkoper alternatief in relatie tot benzine: G3 is op dit moment in mijn ogen de meest verstandige keuze (of een andere manier van vervoer kiezen).

(hopelijk is het anti-dieselfont dan ook een beetje tevreden)

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 20-07-2008 10:20:24De motor kan dan bijvoorbeeld worden overgenomen door Ben  :evil:

Ik vernietig hem graag voor je Marcel  :evil:

;D  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rayman

Citaat van: BenC70ES op 20-07-2008 17:07:04
Citaat van: elianmars op 20-07-2008 10:20:24De motor kan dan bijvoorbeeld worden overgenomen door Ben  :evil:

Ik vernietig hem graag voor je Marcel  :evil:

;D  ;)

;D. Trouwens Ben,

Citaat van: Topsport180 op 19-07-2008 23:09:57
Wat ziek zeg, die MRB in Nederland ... Ik zag dat mijn V70 TDI in Nederland bijna 1.500 Euro aan MRB zou kosten  :eusa_shifty:  Ik heb net mijn belasting voor het komende jaar voldaan: 431 Euro  :eusa_silenced:
En dat noemen ze in Duitsland dan ook nog duur he ... Voor mijn C70 willen ze slechts 162 Euro hebben. Per jaar  :eusa_whistle:

Wat moet je in Belgie eigenlijk betalen aan belasting voor een V70 TDI?

Scooby Doo

In België is de wegenbelasting voor een 2,5 (of 2,4) 534,34 Euro per jaar.
Vroeger kwam daar nog de extra dieseltaks bij, maar die is ondertussen afgeschaft.

Was toen ongeveer 720 Euro per jaar (een jaar of 2-3 geleden).

Voor een 2,4 of 2,5 Benzine betaal je 534,34/j
                               Diesel            534,34/j

Heb je een gasbom, komt er voor dit segmentje 150 Euro bij.  :eusa_wall:

Puppy Power!!!

elianmars

Citaat van: Rayman op 20-07-2008 13:09:15

Voor iedereen die nu de keuze moet maken voor een goedkoper alternatief in relatie tot benzine: G3 is op dit moment in mijn ogen de meest verstandige keuze (of een andere manier van vervoer kiezen).

Laat maar. Zul je zien dat, zodra ik een G3 heb aangeschaft, de gasprijs explodeert en de wb/hb ook onbetaalbaar wordt  :eusa_wall: :eusa_wall:

Turbo-Geek

Oh ja, dat is een kwestie van tijd !
Nu dat diesel de grootste groep is valt daar het meeste te halen, de LPG groep komt vanzelf aan de beurt.
Verwacht ook dat de oldtimers gaan verdwijnen vwb de wegenbelasting en dan is er weer een nieuwe bron aangeboord.
Nog ff wachten en benzine rijden is weer het goedkoopst  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

walter leever

UserID6342

Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-07-2008 12:12:56
Citaat van: Rayman op 20-07-2008 10:48:29

Moraal? Ik blijf voorlopig lekker doorrijden.

Precies!

Ook hier eerst een LPG 855 en nu een diesel (2.5D). Ik heb gekozen voor meer vermogen en minder onderhoudsgevoelige motor. Inderdaad wordt de milieudruk hoger en hoger. Maar het plan voor "een oude dieselsvrij Amsterdam" is gewoon al in de pan gehakt en gaat (voorlopig) niet door. Duitse steden boeien me niet, dan ga ik er gewoon niet heen.  ::)
Onlangs las ik een stuk in de Autokampioen waarin werd geschreven dat Volvo erg veel voor z'n klanten heeft betekend op het gebied van roetfilters. Deze werden "gratis" gemonteerd en de subsidieregeling handelde de dealer af. Zo trots hoeven ze niet te zijn ze laten een grote groep dieselrijders in de steek, de 850's, de X70's en ook nog vele S60(?) en V70N rijders waar tot 2001/2002 de VAG motor nog in geleverd is. Het roetfilter is gewoon niet leverbaar voor deze motoren. In Duitsland overigens wel te koop maar dan loop je de subsidie mis en wordt je roetfilter niet erkend door het RDW dus schiet je er niets mee op. :-\
Ik zou er best een gesubsidieerd roetfilter onder willen hebben, maar de mogelijkheden zijn er gewoon niet. :eusa_think:

Jawel hoor, Garage Hendriks in Rijkevoort heeft ze wel en monteerd ze ook onder de subsidieregeling !  Ik kon van een E-mercedes en een S60 geen roetfilter krijgen, toen naar hun toegeweest en hun hebben er netjes eentje ondergeschroefd van beide auto's en gewoon onder de subsidieregeling.  Het kan dus wel, maar je moet even zoeken hoe en wat !

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 22-07-2008 07:52:46
Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-07-2008 12:12:56
Citaat van: Rayman op 20-07-2008 10:48:29

Moraal? Ik blijf voorlopig lekker doorrijden.

Precies!

Ook hier eerst een LPG 855 en nu een diesel (2.5D). Ik heb gekozen voor meer vermogen en minder onderhoudsgevoelige motor. Inderdaad wordt de milieudruk hoger en hoger. Maar het plan voor "een oude dieselsvrij Amsterdam" is gewoon al in de pan gehakt en gaat (voorlopig) niet door. Duitse steden boeien me niet, dan ga ik er gewoon niet heen.  ::)
Onlangs las ik een stuk in de Autokampioen waarin werd geschreven dat Volvo erg veel voor z'n klanten heeft betekend op het gebied van roetfilters. Deze werden "gratis" gemonteerd en de subsidieregeling handelde de dealer af. Zo trots hoeven ze niet te zijn ze laten een grote groep dieselrijders in de steek, de 850's, de X70's en ook nog vele S60(?) en V70N rijders waar tot 2001/2002 de VAG motor nog in geleverd is. Het roetfilter is gewoon niet leverbaar voor deze motoren. In Duitsland overigens wel te koop maar dan loop je de subsidie mis en wordt je roetfilter niet erkend door het RDW dus schiet je er niets mee op. :-\
Ik zou er best een gesubsidieerd roetfilter onder willen hebben, maar de mogelijkheden zijn er gewoon niet. :eusa_think:

Jawel hoor, Garage Hendriks in Rijkevoort heeft ze wel en monteerd ze ook onder de subsidieregeling !  Ik kon van een E-mercedes en een S60 geen roetfilter krijgen, toen naar hun toegeweest en hun hebben er netjes eentje ondergeschroefd van beide auto's en gewoon onder de subsidieregeling.  Het kan dus wel, maar je moet even zoeken hoe en wat !

Heb jij onder een 850/X70 classic een roetfilter liggen? :eusa_think:

UserID6342

Nee want ik heb geen diesel, toen ik bij Hendriks was om de filters te bestellen voor de mercedes E270 en voor de volvo S60, stond er een TDI op de brug waar net een filter ondergebouwd werd.  Waar hij zijn onderdelen vandaan haalt weet ik niet, maar ze werden gewoon met subsidie eronder gebouwd, geen enkel probleem.  Ook van de mercedes was origineel geen roetfilter te krijgen, werd niet gebouwd / geleverd werd er gezegd door meerdere dealers.  Vandaar mijn opmerking dus.