Blijvend op 3 a 4 poten lopen

Gestart door Soulfly, 18-07-2008 14:51:33

Vorige topic - Volgende topic

Soulfly

Da's toch een variant van noodloop?  :-\

ovlov 058

Volvo-monteurs dachten ook dat de LMM niet meer meewerkte bij mijn LPG-verdamperinstalatie :eusa_naughty: verkeerd gedacht dus na lostrekken stekker :eusa_whistle:

Soulfly

Naar aanleiding van de reactie van ovlov de lmm losgetrokken.
Geen waarneembaar verschil.

Compressie meting ook gedaan. (2x uitgevoerd)

Waardes v.l.n.r.
11,5/12,0 - 12,5/13,0 - 12,5/12,5 - 12,5/12,5 - 13,0/13,0

links van de / is de eerste meting rechts van de / is de 2e meting.

Nette waardes dacht ik, voor een 14 jaar oude 855 met 240.000km ervaring.

Soulfly

Nog een kleine toevoeging.

Omdat ik niet 100% vertrouwen heb in mijn LPG systeem (elders op 't forum ook te vinden), besloten deze volledig los te koppelen.
Aangezien we de 855 ook een tijdje even zonder stroom hebben laten staan gaf dit de mogelijkheid om even met een "lege" motormanagement te starten.

De eerste 500 meter verliepen opeens verbazingwekkend soepel. Helaas, bleef het bij deze 500 meter.

Thuur: Welk type bougies moeten er exact in? Hoewel ik een beetje twijfel of dit de oorzaak kan zijn (hij heeft het er een week goed mee gedaan namelijk) wil ik het niet uitsluiten.

Iemand nog een suggestie?

Gedaan tot nu toe:
- Bougiekabels vervangen (inclusief naar de bobine uiteraard)
- rotor vervangen
- rotorhuis/verdelerkap vervangen
- compressietest gedaan (resultaat staat hier boven)
- lpg systeem buiten werking gesteld (met in het achterhoofd het idee: zo kaal mogelijk beginnen)
- A2 uitgelezen, meldingen staan eerder in dit topic vermeldt.
- getest zonder lamdasensor (geen resultaat)
- getest zonder lmm (geen resultaat, afkoppeling gaf wel een melding in A2, maar na reset & weer aansluiten melding weer weg)

Een andere lambda komt er in ieder geval, maar hiermee zal het probleem nog niet uit de wereld zijn (denk ik). Aangezien de motor met standaard waardes (zoals Thuur het omschrijft :) ) even beroerd blijft lopen.

thuur

Citaat van: Soulfly op 20-07-2008 23:18:07
Thuur: Welk type bougies moeten er exact in? Hoewel ik een beetje twijfel of dit de oorzaak kan zijn (hij heeft het er een week goed mee gedaan namelijk) wil ik het niet uitsluiten.

Bij troubleshooten: altijd Volvo origineel nemen. Zijn gewoon hele goeie bougies voor een goede prijs.

Citeer
Een andere lambda komt er in ieder geval, maar hiermee zal het probleem nog niet uit de wereld zijn (denk ik). Aangezien de motor met standaard waardes (zoals Thuur het omschrijft :) ) even beroerd blijft lopen.

Met de standaard waardes zou de motor fatsoenlijk moeten lopen. Niet optimaal, wat rauwig en dorstig, maar zeker wel op 5 poten.

Gr ;)

Soulfly

Citaat van: thuur op 20-07-2008 23:28:21
Bij troubleshooten: altijd Volvo origineel nemen. Zijn gewoon hele goeie bougies voor een goede prijs.

Er zit nu Volvo origineel in. Maar gezien jouw opmerking of het de juiste bougies zijn had ik graag geweten welke het dan exact zouden moeten zijn.

Soulfly

Citaat van: thuur op 18-07-2008 15:16:18
Zitten er wel de juiste bougies in?

Gr ???

Ik ga eens een goed gesprek aan met mijn dealer...
De eerste voorzichtige conclusie is dat ik dus in dit opzicht niet te zeker mag zijn van de kunde van de monteurs.
en dus eerder moet luisteren naar thuur :P

Maar laat ik ook niet te hard juigen. Met de bougies geplaatst door de dealer ging het een week goed. De nieuwe zitten er net 20km in. Komende week maar eens zien of ik i.d.d. eens een hartig gesprek met de dealer moet gaan voeren.

Ludo

hoe is het eigenlijk gesteld met de bobine?.
levert die nog wel voldoende stroom?.

Soulfly

(nog) Niet nagemeten.

Voor als nog lijkt het goed te gaan met de nieuw geplaatste bougies...