Achterklep V70 gaat niet meer open - slot defect?

Gestart door ghobelman, 18-07-2008 18:52:55

Vorige topic - Volgende topic

ghobelman

Het slot van mijn achterklep (V70 '99) gaat met de CV niet meer open. Van binnen zie ik niets waarmee ik hem kan openen, onder het klepje zit alleen een rond rubber waar ik een slot zou verwachten. Dat is er niet uit te krijgen, ik dacht eerst dat dit een soort afdekking van het slot zou zijn.
Uit boek alle combinaties met sleutel geprobeerd, geen succes.
Niet lekker een paar dagen voor we op vakantie gaan en natuurlijk heeft Volvo dealer net dit ding niet op voorraad.
En als ik het forum lees kan er nu dus ook niet bij om met WD40 in te spuiten.

Wie weet raad?

thuur

Hij gaat niet meer van het slot (hoor je het motortje niet?), of krijg je de klep gewoon niet geopend?

In het laatste geval kan het zijn dat het slot iets te krap staat afgesteld. In dat geval de handgreep indrukken, even tegen de klep duwen en dan gaat ie open.

Als ie niet meer van het slot gaat zou je hem altijd met de sleutel moeten kunnen openen. Zo niet, dan is er wellicht ooit een storing geweest en is er aan gewerkt?

Iets anders kan ik me zo snel niet voorstellen..

Gr :eusa_think:

Emiel

Of de draden bij het scharnier zijn door... :eusa_boohoo:

RRRRR_Ramon

Ik weet niet hoe je het oplost helaas, maar het was mij ook al opgevallen dat er vanaf MY99 geen slot meer onder het klepje buiten zit en dat er ook aan de binnenkant geen mogelijkheid is om de klep te openen zoals bij de 855  :-\

Heb je op de CV afstandbediening ook al de achterklepknop geprobeerd? Bij mijn auto (V70 MY00) gaat daar alleen de achterklep mee open via de CV.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ghobelman

Klinkt niet goed ... ik heb inderdaad geen sleutelgat onder het klepje. Volvo dealer bevestigd dit ook dat dit voor komt bij deze modellen ('99). Lekker, want aan de binnenkant kun je hem ook  niet openen.
@thuur: motor hoor ik niet, er is niets aan gedaan de laatste tijd dus het lijkt me draadbreuk, defecte motor oid.
En de knop op de cv voor de klep ook geprobeerd, geen resultaat.

Bekleding er af krijgen zonder dat de klep open kan lukt me niet. Ik denk dat ik de dealer probeer, maar die heeft het onderdeel pas woensdag binnen en donderdag willen we gaan rijden richting Frankrijk. Wel erg jammer met een dichte klep en zo'n mooie achterbak waar je lekker veel in mee kunt nemen!

Ik ben in voor ideeen, dat snappen jullie!

thuur

Staat er ook niets in je handleiding over wat te doen als de klep niet van het slot gaat?

Gr :eusa_think:

ghobelman

Nee, ik kan niets in die richting vinden.   :eusa_doh:  Komt weinig voor aldus de dealer, maar daar ben ik niet mee geholpen. Maandagmorgen als eerste maar zorgen dat ik op zijn stoep sta om te kijken wat er aan te doen is. Nu kun je nergens bij: slot, kabelboom, bekleding.  Ik ben benieuwd hoe hier een oplossing voor komt! De deur met kracht er uit halen lijkt me ook niets ....

Emiel

Kan wel hoor, moet alleen lenig zijn.

Je kan de achterklepbekleding een stuk loshalen en het slot met de hand bedienen. Zo gaan ze hem bij de dealer ook openmaken. Hoop klooien maar het kan wel...

ghobelman

@emiel: je mag nooit meer raden! Inderdaad was het de bekabeling in het scharnier, een kabelbreuk. Volvo Nieuwenhuis Deventer heeft paneel gedemonteerd (inderdaad wat 'pielen' en ten koste van wat klemmetjes, maar die zijn maar een paar euro), doorgemeten alvorens een nieuw slot te proberen en het bleek een simpele kabelbreuk. Plusje dus voor de Volvo dealer, de generieke garage waar de auto normaal in onderhoud is zou een slot hebben besteld en was hier niet opgekomen.
Met een slot was het probleem alsnog niet opgelost en dit was wat goedkoper.

Dank voor de tips, ik ga een wat praktischer vakantie tegemoet!

V70 classic

Gelukkig is het gevonden.
Ik had het ook toen bleek het in de module voor de raambediening te zitten  :eusa_wall:.
ik kon het niet geloven maar bij den dealer een nieuw exemplaar erin en het werkte weer.
Bij mij ging trouwens ook het tankklepje niet meer open.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.