start niet ook niet in frankrijk

Gestart door bike, 21-07-2008 14:33:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bike

hier een berichtje van bike, mijn vriend staat in frankrijk en zijn volvo 850 sedan .start niet anwb zegt van alles maar niets werkt.HELP help wie weet er raad.hij start dus niet en wat is er gedaan en wat niet. pick up zender bobine vervangen storing `121 geeft ie aan weet iemand wat er kan zijn ,want zo is volvo rijden minder leuk en zeker als je nog naar huis wil en ik niet arm word van alle onderdelen op sturen bedankt alvast.

-D©©©L-

waarop geeft ie 1-2-1 ?

Gaat de startmotor rond ?
Heeft ie brandstof ?
Heeft ie vonk ?

ief

Heb ooit eens een Mitsubishi gehad die in Frankrijk de zelfde symptomen had.
Probleem zat em in de veels te lage octaangehaltes in de benzine die in Frankrijk met name bij de goedkopere pompen wordt verkocht.
Geen idee of dit hout snijdt, maar wellicht eens checken?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Freakybaby

Leuke om te weten. Loopt een 850 ook op 91 octaan? Dat is in sommige landen de "normale" bleifrei of sans plomb. Ik ga me er niet aan wagen en rij altijd op 98 (in combi met lpg)

Voor bike: Wat kan je nog meer vertellen over de auto. Handig om te weten is in ieder geval:
- Wat voor motor
- Bouwjaar
- Wat zijn de laatste momenten geweest dat ie het nog wel deed
- Wat voor gebreken had de auto al

Hier kun je OBD1 uitlezen en een boel foutcodes vinden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Baske 2.0T5

Hoi,

Ik heb er echt niet veel verstand van hoor mag deze lijst voorbij komen:  http://www.850turbo.be/Volvo/storingcodes-A1.pdf

wellicht dat dit helpt?

iig heel veel succes!

bike

#5
een 850 zonder turbo . vonkt ,heeft benzine ,draait rond .zeg t mij maar ,wij weten t niet meer., wanhoop is een groot woord maar een biertje of wat gaat er ineens in (sedan 92 )

Philip850

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

wepster


thuur

Citaat van: ief op 21-07-2008 16:14:19
Heb ooit eens een Mitsubishi gehad die in Frankrijk de zelfde symptomen had.
Probleem zat em in de veels te lage octaangehaltes in de benzine die in Frankrijk met name bij de goedkopere pompen wordt verkocht.
Geen idee of dit hout snijdt, maar wellicht eens checken?

Herkenbaar, zo heb ik met pa ook ooit onnozel onder de motorkap van z'n Peu staan staren in F, auto wilde niet harder dan 70 (begon bij 110, zakte steeds verder). Na aftanken met Shell waar we toevallig stonden ging het weer rap naar de 140.


Gr 8)

wepster

zo na alle waarschijnlijkheid zal hij overmorgen weer lopen als de onderdelen op lokatie zijn kan de roffel gewoon mee terug naar nederland
oja het paketje is net op de bus gegaan dus nu maar hopen dat de postbodes snel zijn  ;D

Ludo

Citaat van: wepster op 22-07-2008 16:40:19
zo na alle waarschijnlijkheid zal hij overmorgen weer lopen

en wat was nu het probleem?.
oftewel, waar gaat dit topic over. ???

wepster

Citaat van: Ludo op 22-07-2008 23:44:14
Citaat van: wepster op 22-07-2008 16:40:19
zo na alle waarschijnlijkheid zal hij overmorgen weer lopen

en wat was nu het probleem?.
oftewel, waar gaat dit topic over. ???

een overleden nokkenassensor ;D

Jeroentjuh

#12
Foutcode 1-2-1 (A2) is trouwens van je luchtmassameter.....

wepster

hij loopt weer en komt dus op eigen kracht naar olland ;D