Draagarm wil niet los, handrem, koevloeistof (dop) en hopelijk oud zeer

Gestart door woutertje1987, 12-08-2012 17:23:08

Vorige topic - Volgende topic

woutertje1987

Ik heb de handrem weer terug gesteld alleen bij het rechter achterwiel kan ik mijn wiel na het aantrekken van de handrem nog een centimeter of 4 bewegen pas dan slaat de handrem aan, snap werkelijk niet hoe dit kan. Als iemand het weet laat het mij alsjeblieft weten!.

Vandaag wou ik de linkerdraagarm vervangen aangezien de fusie compleet aan gort was. Helaaas is het mij niet gelukt omdat ik draagarm bij de fusee kant niet los kreeg. Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb gewoon de drie bouten van de draagarm los gemaakt. De kant van het chassis kwam redelijk makkelijk los. Krijg alleen met geen mogelijkheid de pin bij de fusee los wat doe ik verkeerd? Zelfs met een beetje kracht van een breekijzertje kreeg ik hem niet los. Als ik met een hamer onder de draagarm sla kan ik wel de pin van het fusee iets zien bewegen, heeft iemand advies hoe ik deze los kan krijgen??? Ik spuit nu een paar dagen de pin in met wd40 hopelijk werkt dat.

Daarnaast kwam ik er achter dat volgens mij de auto behoorlijk oud zeer heeft. Dat wil zeggen dat de er onder de auto een oud maar zeer groot olie spoor is te zien vanaf blok tot midden auto. Gelukkig is het al wel oud en super aangekoekt. De auto lekt in elk geval niet meer. Bij 260000 is de distributieriem vervangen ik gok dat ze toen ook de keerringen hebben vervangen. Het lekt in elk geval niet meer. Alle rubbers zaten ook onder de OUDE aangekoekte olie. Deze heb ik vandaag goed schoongemaakt. Wat mij wel opvalt is dat ik een beetje witte oude smurrie kan zien wat volgens mij van het koelvloestof resevoir komt. Het rare is dat ik naar mijn weten geen koelvloeistof verlies. Wel is er volgens mij recentelijk door de vorige eigennaar de radiator vervangen, ding ziet er als nieuw uit. Wat mij wel opvalt is wanneer de motor warm is mijn koelvloestof peil zakt tot iets boven het minimum wanneer ik dan heel voorzichtig de dop van het expansievat los draai hoor ik een hoop gesis en stijgt het peil tot het maximum. Op dit forum wordt veel gepraat over de dop van expansievat. Betekend dit dat mijn dop ook niet goed meer is of is dit normaal?

Piere

Bij een warme motor zal je koelvloeistofpeil sowieso stijgen op het moment dat je de dop opendraait. Als je dop echt kapot is had je het al wel gezien aan je temperatuurmeter en KVS-verbruik/verlies ;)

Wat die draagarm betreft; Lange buis van langs voor boven je draagarm schuiven tot onder de kas, of het subframe als hy lang genoeg is. Iemand er druk op laten uitoefenen (lees: met de voet de buis beetje op en neer bewegen) terwijl jij met een zware hamer op je remschijf klopt op de plaats waar je je wiel monteert. Dus niet op het gedeelte waar je remblokken ingrijpen!!

Zo moet hij wel loskomen :)

Succes!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

woutertje1987

Beste Pierre,

bedankt voor de tip. De draagarm is inmiddels losgekomen en ik heb een verse gemonteerd. Nu nog even alle vloeistoffen verversen en de auto kan voor de apk.

groet,

wouter