kapotte droger

Gestart door lionart, 02-07-2009 12:16:00

Vorige topic - Volgende topic

lionart

van de week bij de garage geweest om m'n arico te laten vullen dacht ik, monteur gaf aan dat de droger stuk is...
nu weet ik niet zo heel veel van airco's maar volgens mij is dat dat potje bij je bijrijders kopplamp.

Nu heb ik eens navraag gedaan maar er zit nogal verschil in prijs mbt die dingen.
Bij Volvo deal kost +/- 90 euro en bij andere garage kon hij hem bestellen voor 36 euro.

heeft iemand ervaring met die apparaatjes? neem aan dat die goedkope geen "volvo" merk is maar namaak.

ed

Ben wel erg benieuwd hoe de garage heeft kunnen constateren dat de droger stuk is.. Weet jij dat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

lionart

Toen hij druk zette op het systeem hoorde je dat dat ding heel hard begon te sissen.

Theostek

Citaat van: lionart op 02-07-2009 12:16:00
is dat dat potje bij je bijrijders kopplamp.

Ja dat klopt.

Citaat van: lionart op 02-07-2009 12:16:00

Nu heb ik eens navraag gedaan maar er zit nogal verschil in prijs mbt die dingen.
Bij Volvo deal kost +/- 90 euro en bij andere garage kon hij hem bestellen voor 36 euro.

heeft iemand ervaring met die apparaatjes? neem aan dat die goedkope geen "volvo" merk is maar namaak.

Dit is afhankelijk indien er een filter/droger geplaatst is of accumulator? filter/droger is goedkoper dan een accumulator?
Ook hier weer gelet op de naam van de fabrikant.
Citaat van: ed op 02-07-2009 15:57:37
Ben wel erg benieuwd hoe de garage heeft kunnen constateren dat de droger stuk is.. Weet jij dat?
Citaat van: lionart op 02-07-2009 16:03:38

Dan heeft de garage hem op druk gezet met koudemiddel, en kan deze idd beginnen te sissen.
We hebben dan te maken met een accumulator?? indien deze sist wil dit zeggen dat het vloeibare koudemiddel wordt omgezet naar gasvormig!!
Het vocht dat dan aanwezig is in de accumulator,(niet condenseerbaar) zal dan onder de druk bezwijken en gaan verdampen!!

De accumulator zit altijd tussen verdamper en compressor, een filter/droger niet die zit tussen condensor en verdamper..

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

lionart

Ik weet alleen dat deze lijkt op een spuitbus met een ijzeren slang eraan die in een bocht loopt.
Verder weet ik dat ie bij mijn bijrijders kant zit recht onder de koplamp