2001 V70N: Achterremschijf eraf

Gestart door Cableguy, 29-07-2008 23:35:33

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Hoi,

Ik wil even de remschoenen van de V70 vervangen, uurtje of anderhalf werk denk je dan.
Not, ik krijg de remschijf er met geen mogelijkheid af.
Houten hamer, laten schrikken met een metalen hamer, wringijzer ertussen.. niet.

Truukjes ? Tips ?  :eusa_think:

b0nkolok

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

wepster

als je op de schijf kijkt heb je 5 gaten en dan zit er nog een extra gat (iets kleiner) dit gat moet je hebben daardoor moet je met een schroevendraaier en een kleine lamp even kijken waar het terugstel mechanisme zit (meestal boven aan ergens).
dan met de schroevendraaier het tandwieltje terug draaien zodat de handremblokken naar binnen gaan en je kunt je schijf er zo af nemen  ;D
oftewel de truck van het gaatje  ;D

Cableguy

Ik heb de spanning nog niet van de blokken gehaald, maar ik krijg gewoon geen mm beweging in de schijf.
Hij zit echt op de naaf vast. Ook heb ik geen extra gaten in de schijf, afgezien van 5 kleine gaatjes waar je dat kleine boutje doorheen prikt die de schijf op z'n plek houdt.

Maar ik zal morgen nog even kijken.

b0nkolok

Maak eens een foto man, we staan je geheid bij!!!!!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

-D©©©L-

Als die net zo vast zitten als bij de meeste ford mondeo's dan kan je de voorhamer pakken en de schijf er in stukken afslaan.  :evil:

Jeroentjuh

Citaat van: Cableguy op 29-07-2008 23:47:11
Ik heb de spanning nog niet van de blokken gehaald

Remklauw en blokken zijn er toch al af? Anders gewoon met kunstof hamer achterop de schijf slaan, of met gewone hamer ff op het hart van de schijf, goed laten schrikken. En het handrem mechanisme moet je ook ff terug stellen....

wepster

je hebt op je schijf een schroe(stift) zitten waar je velg in /overheen vald dat gaatje kun je ook gebruiken om de spanning van je blokken af te krijgen  ;D
mocht dat echt niet lukken zou je een snijbrander kunnen gebruiken  :eusa_whistle:
maar een foto is inderdaar een echte verduidelijking dan kan ik je meer helderheid verschaffen
door aan te tekenen welk gaatje ik bedoel :angel:

Cableguy

Ik weet welke stift je bedoelt :)

Morgen ga ik 't eerst weer even proberen, heb m'n garage niet bij huis dus kan pas later (mocht het nog niet gelukt zijn) foto's posten.
Wel is het zo dat 't er eigenlijk precies zo uitziet als onderstaande foto v/d constructie van een V70 Classic.

Van achter tegen de schijf meppen met een (houten) hamer mag ook niet baten.
Warm stoken heb ik ook al aan gedacht, maar op remdelen ben ik daar niet direct een voorstander van.

Bedankt voor het meedenken alvast. Ik doe morgen (of eigenlijk vanavond) nog even een poging.

DD

als je gaat meppen op de schijf wel even een wielmoer er losjes opzetten anders krijg je hem straks voor je kanis als die los komt.

elianmars

Even de hendel van de handrem naar beneden halen. Die heb je vast gewoon aangetrokken  ;D

Snellebaksteen

Heetstoken kan geen kwaad hoor, remmen zijn er op gebouwd om heet te worden. Dus : Burnen maar! Werkt prima. Niet vergeten netjes een beetje kopervet ofzo op de naaf te doen als je de bende weer monteerd.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Emiel

Tis geen 850 dames!  ::)

Handrem terugstellen doe je voor bij de hendel, hoes + kapje los, daaronder zit een M6 moer die je helemaal terug moet stellen. Zit GEEN stelmechanisme in de trommel.

Cableguy

Waarom staat het topic overigens ineens in offtopic ?

EVV

Citaat van: Cableguy op 30-07-2008 13:21:45
Waarom staat het topic overigens ineens in offtopic ?
Misschien omdat een V70N geen 850 of V70 classic is?