ook Pietr5 stelt zich voor

Gestart door PieT-5R, 04-09-2008 23:21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PieT-5R

Beste Lezers,

Viaviaviavia kwam ik een aantal dagen geleden terecht op het 850 forum.
"Geweldig...." Heeeel veeel (technische) problemen, door jullie gemeld, herken ik bij mijn zwarte "95 855 T5R met ca. 340dkm. op de teller.
"Geweldig...." De, veelal opbeurende, adviezen.
 
Had ik dat maar eerde geweten.....

Dan had ik ondertussen zelf de diverse dashboard- en schakelaarlampjes kunnen vervangen, de gasveren van de achterklep kunnen vervangen, de bougies, rotor en verdelerkap kunnen vervangen.

En dan heb ik het nog niet gehad over het vervangen van mogelijk poreuze slangen etc.
(voor het merendeel van deze zaken staat m'n auto nu in de garage)

Wat mij overigens is opgevallen is dat ik niets (recents) tegenkom over een zg. luchtmassameter.
Kennelijk is dit ook een belangrijk onderdeel wat bijdraagt aan het goed lopen van de motor. (motor houdt in bij lekker doortrekken, bijv. bij een Franse peage EN de motor voelt haperig aan bij een continue-snelheid van ca. 140 km/uur, alsof je bewust met het gaspedaal zit te spelen)

Herkenbaar...?



Daarnaast had ik afgelopen Mei (toen moest ik ook naar Frankrijk) een minder plezierige rit terug naar NL.
Op elke min of meer stevige hobbel in de weg lichtte mijn lambdalichtje op EN (heeeel irritant) leek het alsof de motor abrupt zou stoppen.
Naarmate ik dichter bij NL. kwam werd het steeds erger, zeker op de bekende Belgische (off-road) snelwegen.
Net voor de Liefkenshoektunnel, na een schat aan hobbels, gaten, sleuven, richels e.v.a. ging het lampje niet meer uit. Vreemdgenoeg bleef de motor gelukkig wel lopen.
Maar ja...
Voor de tunnel moet je wel tol betalen cq. stilstaan. Ik vreesde het ergste.


Ook herkenbaar...???




Gelukkig... de auto heeft ons thuis gebracht.
Mijn mede-passagier heb ik later die dag maar met de auto van m'n vrouw naar Amsterdam gebracht.

EN...

Ik kan je verzekeren; 750 km moeten rijden met de vraag in je achterhoofd of je NL. uberhaupt zal halen....
Zeker geen pretje

Kortom....



Komende week is de auto weer terug uit de garage.
Hopelijk voorlopig weer goed voor vele prettige Volvo Km'ters.

Groet,
Pieter


Oh ja....

Voordat je opmerkingen gaat plaatsen over de nickname (pietr5)....
Ik weet natuurlijk ook wel dat het T5R moet zijn.
Maar waarvoor is anders een nickname




walter leever

welkom pietr5 ;)

over de luchtmassameter en de problemen die je hierdoor kunt krijgen kan ik mee praten. :eusa_doh:

kijk maar in overige techniek,"slecht lopen en roken als een schoorsteenveger" >:(

wel een leuk model dat je hebt,fotootjes zijn ze hier gek op,doen :eusa_boohoo:

groeten,walter

PieT-5R

Ha Walter,

Verhaal even gelezen.

Opvallend/ Zeer herkenbaar is het verhaal over de garagemonteurs die doodleuk "maar wat zeggen".

De beste man die mijn auto onderhanden had begon met: 5e cylinder loopt niet mee. Daarna zou het een turbo-overdruk moeten zijn maar daar geloofde hijzelf niet in....
Uiteindelijk dacht hij aan de luchtmassameter.




Foto's.....

Zal ik t.z.t. plaatsen.
Als Forum-digibeet eerst maar eens uitzoeken hoe ik een foto moet plaatsen. ('kzal me moeten verdiepen in de handleiding die ik ergens voorbij heb zien komen)

groet
Pieter




Claudia

Welkom Pieter!

Leuke binnenkomer, en we kijken uit naar de foto's.
En inderdaad...wat er ook aan de hand is met je 850....er is hier altijd wel iemand die het weet! :)

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

)()()sT

Welkom PieT-5R  :evil: ;D

Succes met de probleempjes, hopelijk is het nu voorlopig opgelost, al is het natuurlijk weer een respectabele km-stand :)
En anders heb je nu het forum, en vast iemand in de buurt die eens wilt kijken naar je auto.

Ik ben benieuwd naar de foto's!

FGG

Citaat van: Pietr5 op 05-09-2008 00:11:42
Foto's.....

Zal ik t.z.t. plaatsen.
Als Forum-digibeet eerst maar eens uitzoeken hoe ik een foto moet plaatsen. ('kzal me moeten verdiepen in de handleiding die ik ergens voorbij heb zien komen)

>>>KLIK<<<



Citaat van: Pietr5 op 04-09-2008 23:21:25
Voordat je opmerkingen gaat plaatsen over de nickname (pietr5)....
Ik weet natuurlijk ook wel dat het T5R moet zijn.

T-5R ;)


Welkom op 't Forum, Pieter.

Wel balen als je op die manier in je 850 moet rijden, maar ja, problemen komen wel eens voor. Als het Lambdalampje gaat branden nadat je door/over iets van een hobbel bent gereden zou misschien kunnen duiden op een contact wat niet meer zo lekker is. Misschien bij de Lambdasonde zelf, misschien de verbindingsstekker achter 't blok.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rogers XC 70 2000

Dag Pieter!

Mooi rij-ijzer heb je.... over lambdalampje.... ik rij al een week met een brandend lampje en de wagen loopt volledig normaal.... ik heb er dus nog geen haast mee.

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar foto´s :D

993GT2

Welkom op het forum!

Een TR5 is ook niet verkeerd hoor. Heb het idee dat een aantal hier niet eens weten wat voor auto het is ;D
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

FGG

Citaat van: 993GT2 op 05-09-2008 12:38:52
Een TR5 is ook niet verkeerd hoor. Heb het idee dat een aantal hier niet eens weten wat voor auto het is ;D


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

PieT-5R

#9
Heb ik me daar toch een 'prachtige' foto van m'n Volvo naast m'n Sunbeam....

In ieder geval
Dank voor jullie reacties!
Ik verwacht zeker met het forum mijn voordeel te kunnen doen.




VELTMAN

Ik heb exact hetzelfde gehad met een rit vanuit Koln terug naar Nijmegen midden in de nacht in behoorlijke sneeuwbui.  Bij iedere richel/bobbel ging het lampje branden en hield de motor een fractie van een seconde in als of ie af wilde slaan. Dat bleef maar doorgaan. Zat met dicht geknepen billen achter het stuur " midden in de nacht stilstaan in Duitsland in de sneeuw"  effen geen zin in. Ik heb het gas flink erop gehouden en ben zo thuis gekomen. Bij diverse specialisten geweest maar niemand heeft ooit het probleem kunnen traceren. Ik heb uiteindelijk de auto MET VERMELDING van het probleem (wil niet zo'n rat zijn om iemand de auto zo te verkopen zonder iets te zeggen ) verkocht

GeertG

Citaat van: VELTMAN op 05-09-2008 16:27:39
Ik heb exact hetzelfde gehad met een rit vanuit Koln terug naar Nijmegen midden in de nacht in behoorlijke sneeuwbui.  Bij iedere richel/bobbel ging het lampje branden en hield de motor een fractie van een seconde in als of ie af wilde slaan. Dat bleef maar doorgaan. Zat met dicht geknepen billen achter het stuur " midden in de nacht stilstaan in Duitsland in de sneeuw"  effen geen zin in. Ik heb het gas flink erop gehouden en ben zo thuis gekomen. Bij diverse specialisten geweest maar niemand heeft ooit het probleem kunnen traceren. Ik heb uiteindelijk de auto MET VERMELDING van het probleem (wil niet zo'n rat zijn om iemand de auto zo te verkopen zonder iets te zeggen ) verkocht

En die heeft 'm op zijn beurt doorverkocht aan Pieter............. :eusa_whistle:


Welkom op het forum en succes met het plaatsen van de foto's (en natuurlijk je prachtige bolide)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

PieT-5R

Beste Veltman,

Bij mij hebben ze alle contactjes en stekkerblokken nagezien en de nodige draden opgebonden.
Tijdens m'n laatse rit door Belgie eigenlijk geen probleem meer gehad maar ik weet precies hoe je je moet hebben gevoeld.