metertjes dashboard op nul tijdens stilstaan

Gestart door Piraat, 24-07-2008 10:31:49

Vorige topic - Volgende topic

Piraat

Zoals de TT al zegt gaan bij mij de brandstofmeter en temp. meter uit zodra de auto tot stilstand komt.
Als ik weer begin te rijden werken de metertjes ook weer.

Dit geldt ook voor m'n servicelampje, elke keer dat ik weer begin te rijden na stilgestaan te hebben gaat dat lampje weer branden.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

thuur

Het vallende meter syndroom. Misschien moeten we maar een clubje oprichten...

Nee, de echte oorzaak is nog niet gevonden.

Gr :-\

Piraat

Citaat van: thuur op 24-07-2008 10:50:58

Gr :-\
Ok, meer mensen die er last van hebben dus :-\

Ik kon met de search zo niks vinden namelijk. Betekend dit trouwens ook dat ik m'n servicelampje niet kan resetten tijdens stilstand? Heb ik wel geprobeerd namelijk, maar had geen effect.

b0nkolok

CiteerCitaat van: thuur op 24-07-2008 10:50:58

Gr

Ok, meer mensen die er last van hebben dus :-\

Ik kon met de search zo niks vinden namelijk. Betekend dit trouwens ook dat ik m'n servicelampje niet kan resetten tijdens stilstand? Heb ik wel geprobeerd namelijk, maar had geen effect.

De 850 van mijn zoon heeft ook het 'vallende meter syndroom'. Hij is met de hele electrische installatie bezig geweest (en nog bezig), maar niks helpt. Hij denkt nu in de richting van de spanningsregelaar  :-\

Het servicelampje resetten hangt af van je model roffel en heeft niets te maken met het syndroom. Om de codevolgorde te bekijken die je moet volgen met de OBD stekkers even hier http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=66b0b42ecc97924c7e2f88a47b327d6c&topic=7605.0 kijken.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek