C.V. problemen. Deur gaat elke keer vol automatisch van het slot af.

Gestart door Nils., 01-11-2009 16:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Nils.

Mijn vader heeft een naar probleem met zijn 850.
Telkens als deze op slot is gedaan, gaat de auto naar verloop van tijd automatisch weer van het slot af. Soms zit er een paar uur tussen, en soms wel 2 dagen.

De eerste keer denk je nog dat je vergeten bent de auto op slot te doen. De tweede keer denk je dat je gek wordt, maar daarna weet je toch wel zeker dat het probleem ergens anders ligt.

Mijn vader heeft een Volvo Guard alarm in de 850 zitten. Eerste keer geprobeerd het alarm uit te schakelen (met de sleutel onder de motorkap). Dit had geen resultaat.

Vervolgens bleek ook zijn accu niet 100% te zijn. Er was een lekstroom. Wellicht gooit het alarm dat misschien niet volledig uitgeschakeld wordt  de deuren automatisch open als de spanning te laag wordt. Deze lekstroom bleek van het handschoenenkast lampje te komen. Dit vervolgens opgelost, en toen leek het er even op dat het probleem ook weg was. Echter kwam deze snel weer terug.

Sinds een maand nu wordt de auto weer wat intensiever gebruikt. Accu is echt prima op spanning, bijna alleen elke keer als mijn vader uit zijn werk komt, of s'ochtends bij de auto komt staat hij open.

Heeft er iemand een suggestie waar te zoeken naar dit probleem??
Wellicht heeft iemand een noodoplossing. Ik had al voorgesteld elke keer de zekering van de central locking er uit te trekken, enkel staat ook de radio hier op, en dan heb je elke ochtend geen radio omdat deze beveiligd is met een pincode. Het is zwaar irritant deze in te voeren.

Ik zat nu al even te bedenken dat ik eventueel gewoon een schakelaar tussen de bedrading van de CV te zetten, zodat de spanning er gewoon afgehaald kan worden. Heeft iemand eventueel een suggestie waar ik er een schakelaar tussen kan zetten om de CV module uit te kunnen schakelen, of weet iemand mij zo te vertellen of de CV module een eigen computer heeft en waar ik die kan vinden?

haasje

Je kunt het hele alarmrelais verwijderen. Deze zit onder je dashboard en heeft de nummers 210/211 erop staan

thuur

Citaat van: haasje op 01-11-2009 16:26:15
Je kunt het hele alarmrelais verwijderen. Deze zit onder je dashboard en heeft de nummers 210/211 erop staan

Dan moet je wel een doorverbindingsrelais plaatsen op 210, anders kom je niet meer weg ;D

Citaat van: Nils. op 01-11-2009 16:22:11
Mijn vader heeft een Volvo Guard alarm in de 850 zitten. Eerste keer geprobeerd het alarm uit te schakelen (met de sleutel onder de motorkap). Dit had geen resultaat.

Logisch, dat is ook om de sirene uit te schakelen.

Een bekend kwaaltje is ietwat gevoelige knopjes op de AB. Maar of dat voor jouw AB geldt durf ik niet te zeggen. Mijn auto gaat ook vanzelf open en dicht zolang ik in de buurt ben en de AB in mijn zak zit.

Gr ;)

haasje

Citaat van: thuur op 01-11-2009 18:41:00
Dan moet je wel een doorverbindingsrelais plaatsen op 210, anders kom je niet meer weg ;D

Uiteraard, was het alleen even vergeten te vermelden  :-[

Nils.

Citaat van: thuur op 01-11-2009 18:41:00

Citaat van: Nils. op 01-11-2009 16:22:11

Logisch, dat is ook om de sirene uit te schakelen.

Een bekend kwaaltje is ietwat gevoelige knopjes op de AB. Maar of dat voor jouw AB geldt durf ik niet te zeggen. Mijn auto gaat ook vanzelf open en dicht zolang ik in de buurt ben en de AB in mijn zak zit.

Gr ;)

Thnx voor de tips,

Een gevoelige AB kan het niet zijn, die doen het namelijk niet meer..  :(

Ik ga is proberen het alarm zo uit te schakelen als hierboven beschreven.

haasje

Het zouden eventueel nog ralle microschakelaars kunnen zijn, maar probeer eerst je alarm maar eens te verwijderen.