Achterklep Volvo 850 estate uit 1994 valt bij kou steeds dicht

Gestart door Bricks, 18-01-2009 18:54:18

Vorige topic - Volgende topic

Bricks

Graag zou ik weten of ik zelf de veren van de achterklep van mijn volvo 850 estate uit 1994 kan stellen of vervangen.
De klep blijft niet meer goed openstaan. Zeker toen het zo koud was, moest je oppassen. Het kon voorkomen dat je het slot in je nek kreeg.

Het probleem lijkt mij de hemel uit de auto te halen en na reparatie van de veren weer netjes terug te zetten.

Wie heeft het antwoord?

RRRRR_Ramon

Het zijn de gasveren die niet voldoende druk meer hebben. Even nieuwe erin zetten. De hele hemel hoeft er niet uit. Je kunt de kunststofpanelen achter eruit halen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

hathü

Toen het koud was ging die van mij ook automatisch(langzaam)dicht nu met spoiler erop en hogere temperaturen blijft ie weer keurig openstaan. ;D

Rogers XC 70 2000

Citaat van: hathu op 21-01-2009 13:43:37
Toen het koud was ging die van mij ook automatisch(langzaam)dicht nu met spoiler erop en hogere temperaturen blijft ie weer keurig openstaan. ;D

bij mij precies hetzelfde... maar dan zijn t toch de gasveren die op zijn.

850 2.5 20v sportsline

Bij mij hetzelfde euvel. Het probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de koude; de druk in de gasveren wordt dan te laag. Ik heb er net nieuwe gasveren ingezet. 't Was wat werk, maar heel goed zelf te doen. 't Is gewoon genieten nu de klep na een zetje als vanzelf omhoog gaat...

De kosten voor mijn setje gasveren bedroeg ± €70,-

Bricks

N.a.v. mijn vraag om meer info heeft iemand een hardstikke goede handleiding achtergelaten met foto's.
Daar hebben weer anderen op gereageerd. Zo schreef iemand dat het middelste deel van het plafond waar het lampje in zit er niet uit hoefde.
Had ik mij maar aan de originele handleiding gehouden.
Daar ik het plafonnetje had laten zitten kwam het zijpaneel niet goed los. Het zat daarom niet alleen onder vast, maar ook nog boven. Het was buiten onder 0 en daarom was het kunststof keihard. Dus had ik in 1 keer 3 stukken. Voor dat ik de andere kant er uit haalde heb ik eerst het plafonnetje geheel weggehaald. Toen was alles verder een fluitje van een cent. (dankzij de handleiding).
Bij een sloper kon ik gelukkig voor 20 euro een ander zijpaneel kopen.
Alles is weer pico bello en de klep werkt weer als nieuw

Bedankt Forum
Bricks

VolvoDeMio

Citaat van: Bricks op 08-02-2009 15:37:35
Had ik mij maar aan de originele handleiding gehouden.
Daar ik het plafonnetje had laten zitten kwam het zijpaneel niet goed los. Het zat daarom niet alleen onder vast, maar ook nog boven. Het was buiten onder 0 en daarom was het kunststof keihard. Dus had ik in 1 keer 3 stukken.

Zelf heb ik het in december bij vorst nog losgehad zónder middenstuk los te halen.

Maar je hebt gelijk dat bij vorst de kans groter is dat zijpaneel kan breken.