Motorblok uitwisselbaar??

Gestart door Teddy81, 14-08-2008 14:18:32

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Heeft iemand enig idee in hoeverre de onderblokken van onze motoren uitwisselbaar zijn?
Ik kan namelijk een B5202 blok kopen. Dit is dus een 2 liter 10 klepper. In hoeverre is dit uitwisselbaar met mijn B5204T blok?
Doe bedoeling is dus cilinderkop en alle zooi rondom over te zetten. Het enige wat ik in principe nodig heb is het onderblok incl. draaiend gedeelte.
Zijn zuigers hetzelfde? Hoe wordt compressie bepaald, ligt dit aan de zuigers? Hoe zit het met schroefdraden aan de motor, kan ik alle spanners van de distributieriem kwijt? (Heb namelijk eens een 16V kop op een 8V B230 blok gebouwd, maar dit ging niet goed met spanners ed...)

Het is ook goed mogelijk dat dit gewoon helemaal niet gaat natuurlijk, dat het gewoon een compleet anders gegoten blok is, ik weet het niet, wie kan mij een antwoord geven?
Bij voorbaat dank.

Gr. Ted

Wout309t

Is een heel ander blok, past wel, maar dit gaat niet de moeite waard zijn. Compressieverschil komt denk ik uit het onderblok..
Maar er zijn hier mensen die het precies weten. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Teddy81

Citaat van: Wout309t op 14-08-2008 14:20:33
Maar er zijn hier mensen die het precies weten. ;)

Die mensen hoop ik hier ook op! ;) Ben trouwens wel bang dat je gelijk hebt hoor, volgens mij komt compressie idd uit het onderblok. Heb overigens geen technische gegevens over de B5202 kunnen vinden.

Wout309t

Ze hebben het T-5 blok sowieso speciaal gegoten en ge(ver)bouwd voor HPT. Dan zullen ze ook de compressie wel gelijk megenomen hebben. Dus dan kan je straks minder druk draaien.
Maar wel 2.5 liter!!!  :eusa_shifty:

Ook heeft het turboblok zuigerbodemkoeling en het atm. blok niet, dacht ik... Ben ik niet zeker van.
2011 V70 2.0T R-Design MT

woutt

Citaat van: Teddy81 op 14-08-2008 14:18:32
Heeft iemand enig idee in hoeverre de onderblokken van onze motoren uitwisselbaar zijn?
Ik kan namelijk een B5202 blok kopen. Dit is dus een 2 liter 10 klepper. In hoeverre is dit uitwisselbaar met mijn B5204T blok?
Doe bedoeling is dus cilinderkop en alle zooi rondom over te zetten. Het enige wat ik in principe nodig heb is het onderblok incl. draaiend gedeelte.
Zijn zuigers hetzelfde? Hoe wordt compressie bepaald, ligt dit aan de zuigers? Hoe zit het met schroefdraden aan de motor, kan ik alle spanners van de distributieriem kwijt? (Heb namelijk eens een 16V kop op een 8V B230 blok gebouwd, maar dit ging niet goed met spanners ed...)

Het is ook goed mogelijk dat dit gewoon helemaal niet gaat natuurlijk, dat het gewoon een compleet anders gegoten blok is, ik weet het niet, wie kan mij een antwoord geven?
Bij voorbaat dank.

Gr. Ted

Op de sloop in Rotterdam staat een T5 met lekke koppakking, kan je niet beter dat blok nemen ?